hoe lang blijven jullie kat(ten) wel eens van huis. ik heb die van mij nu al 2 weken niet gezien(is niet ongewoon max is geweest 3 weken) maak me dan toch altijd wel zorgen je weet maar nooit. daarom heb ik een tik als ze langer dan 3 dagen weg zijn elke dag amivide in de gaten houden je weet maar nooit. het zijn wel echte buitenkatten met een leefgebied waar menig dier over zou dromen. maar toch van de 4 katten die er lopen is zij de enige die dit doet de andere zijn er werkelijk altijd of de ochtend of de avond.
Is het een kater of een poes? Gecastreerd/gesteriliseerd?
Een kater kan deze periode wel langer van huis blijven... Achter de vrouwtjes aan he!
Maare, heb je gerammeld met brokjes? Ik vind 2 weken echt wel lang... Maar goed, mijn katten zijn dan ook braaf iedere avond bij het eten aanwezig... (en wij wonen vast niet zo mooi als jou )
Misschien eet ze een tijdje ergens anders, sommige mensen zijn heel makkelijk in een poesje verzorgen zonder ergens melding te doen.
Mijn je weet wel poes is, nu met dit mooie weer, soms samen met een vriendje een nachtje de hort op om 's ochtends weer langs te komen, maar langer ook niet.
tribeworld
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 22:17
brokken krijgen ze op de ochtend en avond(inverband met een kater met blaasgruis) het is een poes en is gesteriliseerd(alle 3 de poezen en de heer gecastereerd). brokken rammelen niks helpt je vindt ze gewoon niet de rest is ook iedere avond netjes bij het eten aanwezig. ze wonen in een groot gebied met veel bomen,struiken,vijvers niemand loopt ze in de weg zijn wel gewoon mensen gewend en niet schuw.
UMayDream
Geplaatst: 20-05-12 22:18
Mm, mijn kat is 's nachts vaak buiten, dus een uurtje of 9/10 is wel de max. Overdag meestal niet langer dan 2u en vaak niet eens een uur Nee, mijne ligt liever binnen en dat vind ik ook helemaal niet erg
tribeworld
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 22:19
dat mee eten heb ik ook aangedacht moet ze alleen wel een stukje voor lopen aangezien er in de omgeving niet veel mensen wonen.
zo eentje heb ik ook die ligt altijd in haar bedje te slapen hoe laat ik ook kom of buiten op een muurtje languit in het zonnetje. als die weg is weet ik meteen dat het goed mis is.
die van mij gaat smorgens rond uur of 8 weg, en dan komt ze tussendoor evne brokjes eten of op de bank hangen, en is voor t donker thuis, in de winter standaart half 8 en in zomer maximaal half 11
troi
Geplaatst: 20-05-12 22:51
De onze is Nooit meer dan een halve dag op stap, het klinkt alsof jouw kat een tweede adresje heeft eigenlijk.. Ze slaat vast niet meer dan een dag haar voer over als ze niet ergens anders een vol bakje heeft staan..
ik zou niet weten waar het is omliggend hoop bedrijven terein en denk in totaal 2 huizen die mensen ken ik beide. ze komt vaak van een crossterein af daar zit een schuur met een opening ze is er trouwens nog niet dus we zitten nu al op 2 1/2 week weg.
Onze eerdere stalkat had er ook een handje van om soms dagenlang weg te blijven. Langste dat ze is weggeweest is ruim 2 weken en op een ochtend stond ze gewoon weer bij de stallen te mauwen om eten. Daarna is ze weer op pad gegaan maar toen kwam ze niet meer terug. We weten niet wat er met haar gebeurd is maar we denken dat ze waarschijnlijk ergens is aangereden.
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-12 03:18
Onze kat was ook met periodes een paar dagen weg. Vroeger zijn we haar eens een aantal weken kwijt geweest, toen bleek dat de buren haar opgesloten hadden in hun kelder. Gelukkig was het zoontje zo vriendelijk om eerlijk te zijn tegen ons, hij was onze kat komen terugbrengen en zei hij waar ze al die dagen gezeten had.
We hebben ook ondervonden dat onze andere buren (bejaard koppel) haar eten gaven. Sinds de man gestorven is en de vrouw in het bejaardentehuis zit, komt onze kat iedere dag terug thuis om te eten.
Twee jaar geleden zijn we haar 3 dagen kwijt geweest, ik heb mijn longen uit mijn lijf geschreeuwd om haar te roepen, ik voelde gewoon dat er iets mis was. Een dag toen ik thuis kwam hoorde ik gemiauw, ik herkende de stem van mijn kat. Ze kwam niet, maar ze bleef wel miauwen. Ik heb haar na lang zoeken gevonden in onze voortuin tussen de struiken, ze had een trap gehad van onze pony (bleek een paar weken later toen ze hysterisch werd bij het zien van mijn pony) en had een open beenbreuk. Ze was er erg aan toe, de dierenarts wou haar inslapen, maar ik heb hem kunnen overhalen om eerst een behandeling te proberen. Ik heb haar wekenlang binnen gehouden, 3 keer per dag de wonde verzorgd en om de dag naar de dierenarts voor antibiotica. Nu is er niets meer aan de hand (of aan het pootje ), je voelt wel nog waar de breuk was, maar ze kan terug lopen, springen en klimmen.
Mijn kat beseft nu dat haar levens zowat op aan het raken zijn, dus nu blijft ze steeds in de buurt. Als we roepen, komt ze vrijwel onmiddellijk. Ze luistert bijna beter dan onze honden
Ik hoop dat je kat snel weer terug is! Ik vind het altijd verschrikkelijk om in die onzekerheid te leven!
idd dat is het ook ik vind dit niet normaal meer hoe lang maar kan haar ook niet vinden heb al uren lopen zoeken naar der. ik heb zelf ook al zat ellende gehad 2 katten die nooit meer terug zijn gekomen 1 tje is waarschijnlijk doodgereden op de snelweg kleine km verderop (die hebben ze gewoon in de prullenbak gegooit:-( en een andere is ook aangereden geweest op het terrein zelf waar ze wonen door waarschijnlijk een scooter of crossmoter. maar vind nu dat het gewoon te lang duurt ik weet dat het mooi weer is maar toch.
Onze poes is 4jaar van huis geweest (waarschijnlijk door iemand meegenomen) maar zit nu weer veilig thuis. Dankzij een chip hebben we haar weer terug kunnen krijgen door een eerlijk iemand die onze poes had gevonden.
Hmm onze kater heb ik nu ook al 3 dagen niet gezien. Hij is gecastreerd. Hij is alleen wel komen eten want zijn brokjes zijn op en er is naast geknoeit typisch iets wat hij doet. Volgens mij ligt meneer ergens heerlijk op een plekje te chillen in de schaduw en ´s nachts aan de bak lekker jagen.
dat kan ik dus niet snappen dat mensen dat doen ik bedoel als je kat er niet slecht uitziet betekend dus 9 van de 10 keer dat die ergens een goed huisje heeft. ik zou zelf nooit een dier zomaar houden ik heb nu wel 1 tje lopen die niet van mij is maar daar heb ik melding van gedaan en bij de dierenarts geweest kijken of die een chip heeft wat die niet heeft toen die voor het eerst aan kwam lopen was die graatmager kon zijn botten tellen heb hem toen ontwormd en goed voer nu is die helemaal goed maar niemand mist hem:-(. maar ze is er nog niet ze kan bij ons niet eten er staat geen voer als we er niet zijn dit heb ik bewust gedaan. dus als we er niet zijn krijgt ze ook niks dit was vroeger anders maar nu kan het niet anders. ik heb ook al in de buurt gekeken ook niks. het enige wat ze kan eten(als ze niet ergens een huisje heeft) zijn muizen maar de laaste keer toen ze na 2 weken terug kwam was ze redelijk mager dus weet het ook niet ben in iedergeval nog steeds aan het roepen naar der.
onze kat is nooit weg want ze kan het terrein niet af.
Werk in opvang en hoe vaak wij wel niet foon krijgen dat er een kat aan is komen lopen of waaien dat is niet normaal. Er zijn ook mensen die zo'n kat inladen en brengen. Wij kijken dan of het dier een chip heeft en hoe het eruit ziet. Is er niets aan de hand dan mag zo'n kat weer gewoon terug gezet worden met de mededeling "NIET voeren' echter dat schijnt heel moeilijk te zijn, hij had zo'n honger, hij kwam zomaar naar binnen toe, hij was aan het mauwen omdat hij honger heeft enz. enz. enz. mensen denken gewoon niet na. En dan heb je nog de mensen die hun eigen kat vinden. Ook heel rot. Die komen kijken met een banketstaaf verhaal en wij checken de kat en geven aan dat deze niet bij ons kan blijven. Na 5 minuten staat zo'n kat dan alsnog bij ons binnen omdat hij gewoon vrij gelaten is. Echt enorm triest allemaal.
Echter al deze ervaringen maakt dat ik mijn zeer sociale en mens gerichte langhaar kat echt niet op straat vrij rond laat lopen. Ze vangt maar muizen en vogels in de grote tuin (en van de week al weer 2 vogels gescoord).
ja idd ik voer nooit zomaar een kat vooral als ze er niet slecht uit zien die andere waar ik het over had die is komen aanlopen zag er wel belabbert uit was extreem mager(kon ze ribben tellen) vlooien,oormijt, en denk dat die ook last had van wormen die heb ik na laten kijken bij de dierenarts gemeld dat die bij mij loopt in de buurt gevraagd niemand mist hem nou laat hem dan maar lekker lopen(hij is niet gecastreerd dat vind ik wel weer minder) en rond de 3 jaar oud en daarvan loopt die al 1 1/2 jaar denk ik bij ons. ze is er trouwens nog niet de andere 3 wel die zijn er elke dagdeel de ochtend,avond en middag heb ook bij de buren gevraagd vandaag maar niemand heeft der gezien. ik denk ook niet dat ze ergens rondzwerft kleine 500 meter verderop hebben we ook paarden staan met stallen erbij(apart terrein met een grote weg ertussen) daar lopen dan die zwerfkat met 2 andere poezen maar daar heb ik der nog nooit gezien terwijl ik hun wel zie bij de andere kant soms.
Klinkt als een 2e adresje. Onze kat zat een keer 2 dagen opgesloten in een schuur, maar het lijkt me dat mensen dat na 2 weken echt wel hebben ontdekt.. Misschien in de buurt even rondvragen of iemand je kat heeft, of heeft gezien.
heb om amivide zitten kijken en daar is een kat doodgereden 45 km van ons af zou dit mogelijk zijn ze voldoet aan alle dingen die erbij staan kleur,leeftijd niet gechipt?