Help, mijn lieve lieverd stinkt erorm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Help, mijn lieve lieverd stinkt erorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:44

Onze dwergpincher van 10 maanden stinkt sinds een week heel erg. Het is echt zo een natte hondenlucht (en ze is uiteraard niet nat). We zijn niet van voer verandert. Ze krijgt s'morgens brokken van Prins en sávonds KVV van Prins. De geur komt ook niet uit haar mondje, die ruikt zelfs fris. Het is echt haar vacht. Nu weet ik dat je met wassen de natuurlijke beschermlaag weg wast en de hond alleen maar meer kan gaan ruiken. Wassen doe ik dus liever alleen in noodgeval (rollen in viezigheid). Ik heb ooit gehoord dat je je hond in moet smeren met azijn om de stank weg te krijgen? Kent iemand dit? Moet je dan pure azijn gebruiken of mengen met water??

Momenteel wordt ik echt een beetje misselijk van de geur, en Lana is juist een enorme knuffel kont. Vindt het zo zielig om haar steeds weg te sturen.

Afbeelding

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:52

Weet je zeker dat zij geen problemen met zijn nieren of lever heeft? Vaak gaan honden die daar probleempjes mee hebben behoorlijk stinken.

Insmeren met azijn zou ik niet proberen, de hond vindt dat in elk geval niet lekker ruiken en zal dan juist op zoek gaan naar plekjes die zij lekker vinden ruiken om daar eens lekker in te rollen. (Denk aan de geliefde dooie vissenlucht na een dagje bij een niet zo schone vijver of heerlijk rollen in de paardenmest :)) )

kleinvosje

Re: Help, mijn lieve lieverd stinkt erorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:53

Is ze al een keer loops geweest? Ik denk dat het een hormonale kwestie is!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:14

Gewoon wassen,goede hondenshampoo kopen. Ik was hier als ze vies zijn gewoon mijn honden,ook mijn buiten honden. Wassen is echt niet slecht.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:16

Heeft ze niet toch in iets gerold? Ik zou in ieder geval even proberen te wassen, met een goede hondenshampoo kan dit, zolang je het niet te vaak doet, echt geen kwaad.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:29

zijn de anaalklieren niet het probleem?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:35

kleinvosje schreef:
Is ze al een keer loops geweest? Ik denk dat het een hormonale kwestie is!

ja ze is een maand terug voor het eerst loops geweest, daarvoor en tijdens de loopsheid rook ze juist helemaal niet zo sterk

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:04

Nee, maar na de eerste loopsheid is haar lichaam helemaal veranderd, het zou maar zo iets ermee te maken kunnen hebben. Was haar een paar keer goed, en als je het dan nog steeds ruikt, even navragen aan de dierenarts.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:17

een paar keer? Dus het is een fabeltje dat honden juist meer gaan stinken als je ze vaak wast?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:22

Heb ook school gehoord dat 't stinken ook kan komen als de huid niet gezond is?
Anders even langs de DA, die heeft vast wel een antwoord.
En wassen kan volgens mij geen kwaad hoor, als je 't maar niet te vaak doet denk ik dan. :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:25

Wassen is inderdaad niet goed. Als het echt echt niet anders kan, kun je dr wel wassen. Het is natuurlijk zo dat de hond een geur op zich krijgt die ze niet prettig krijgt en dat zelf op wil lossen.

Verder beschadig je de natuurlijke beschermlaag van de hond. Hoe vaker je wast, hoe sneller je hond gaat stinken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:43

Dat wassen slecht is vind ik echt een onzin verhaal,heb er nog nooit een hond slechter van zien worden.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 08:48

niet slechter idd, natuurlijk knapt een hond op van een lekkere wasbeurt, maar wat Rebecca schrijft heb ik idd ook altijd horen zeggen.
Ik ben dus heel eigenwijs geweest en heb Lana gisterenavond ingesmeerd met een mengsel van azijn en water (1 op 8 zo een beetje) en en en........ ze stonk eerst een uur in de wind naar azijn haha. Maar nu heb ik een fris ruikend hondje, de stankgeur is gewoon weg. (ze zal altijd naar hond blijven ruiken natuurlijk, maar dat is niet erg, hoort erbij)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:20

Denk dat azijn slechter is dan shampoo. Na meer dan 40 jaar fok en show honden ben ik er wel achter dat wassen niet slecht is en al helemaal bij een korthaar niet. Er zijn zulke goede shampoo's met olie en lage ph waarden daar is niets mis mee.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 09:48

noem eens een merk? dan kan ik daar naar opzoek. Azijn kan trouwens echt geen kwaad hoor, het is een natuur product, en ik heb haar er niet mee gewassen alleen verdunt over haar vacht gestreken met een washandje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:15

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:09

Kleine kans dat het zo is ineens, maar hondjes met een eiwitallergie gaan ook stinken, een beetje zoetige bedorven koekjeslucht (ja echt). Wassen met hondenshampoo kan heus geen kwaad voor een keertje ;) ben benieuwd of het weg blijft !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:25

Anaalklieren? die voor de zekerheid even laten controleren. dat ze gaan stinken is niet normaal