Slaap lekker kleine Lotus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Slaap lekker kleine Lotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 18:55

Onze cavia Nina is op 8 mei bevallen van 2 leuke dochtertjes. Een zwarte met iets wit en een prachtig goudagouty bonte. Wat waren we blij. Ze deden het allebei zo goed Iris ( de zwarte ) was duidelijk de grootste en de zwaarste. Nina leek met haar ook fanatieker als met Lotus.

Toen Lotus eergister heel iets af was gevallen ( van 120 naar 111 ) gingen niet meteen mijn alarmbellen rinkelen, maar ik wou haar wel in de gaten houden. Toen ik de volgende ochtend bij ze ging kijken zag ik dat Lotus haar keeltje helemaal nat was. Ik heb haar meteen gewogen en schrok me rot, ze woog nog 90 gram. Toen ik haar terug zette in de kooi liep ze gewoon naar de moeder. Toen voerde ik andijvie en Lotus viel meteen aan. Ze begon alleen te kokhalsen en te krampen als een gek. Ze schuimde en kwijlde. Meteen heb ik dierenarts gebeld en die zei dat ik maar moest dwangvoeren.

De hele dag zijn we doorgegaan en ze bleef hetzelfde alleen dat haar ademhaling moeizamer werd. Ze kreeg ook keiharde poepjes. Ze moest een beetje olie drinken en we zijn haar gaan masseren en dat vond ze heel fijn. Het werd alleen niet beter. We hebben de dierenarts weer gebeld, volgens hem kon hij niets doen, we moesten gewoon afwachten en blijven voeden. Dat ging zonder probleem, ze at en dronk van een lepeltje zonder enig probleem, ook groente bleef ze eten.

Toen ze savonds weer meer begon te kokhalzen zijn we in haar mond gaan kijken of er niet wat zat. We voelde wel iets in haar kaal en zijn bezig geweest met masseren en probeerde het te veranderen. Het kwijlen werd toen erger en ze raakte uitgeput dus we zijn gestopt. Ze dronk nog wat water met druivensuiker en ging rustig zitten. Mijn vader heeft iets later nog gekeken bij haar en in haar keel maar alles zag en voelde weer normaal. Ze liep ook weer meer. Ondertussen was het al half 12.

Mijn zusje is de hele nacht bij haar gebleven en heeft niet geslapen, alleen maar haar in de gaten houden, drinken geven en masseren. Vannochtend om half 6 kwam mijn zusje boven met Lotus. Ze was erg benauwd en ze kwijlde en roggelde gigiantisch. Ze vroeg of ik de dierenarts wou bellen om haar in te laten slapen, maar het leek mij al niet meer nodig omdat hij nooit op tijd zou zijn. Mijn zusje heeft haar neusje leeg gezogen en ze ging weer iets rustiger ademen. Ineens werd ze stil, en het was gebeurt met haar. Mijn zusje heeft haar gewogen en ze was zo extreem afgevallen, ze woog nog maar 70 gram, 5 gram minder als haar geboortegewicht. Haar buikje was ook compleet leeg. Graatmager was ze geworden in 1,5 dag.

Mams wou niets meer van haar weten gedurende de nacht en ook toen ze overleden was kwam ze niet naar haar toe. Nina wil nu niet dat je Iris weg haalt, dan schreeuwt ze alles bij elkaar.

Lieve kleine Lotus, wat vreselijk oneerlijk dat jij maar 12 dagen oud mocht worden. Je was zo mooi en we waren zo blij met jou. Slaap lekker klein mooi meisje.

Afbeelding

tessa84

Re: Slaap lekker kleine Lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:05

wat een erg verhaal
veel sterkte met het verlies van je mooie meisje

Gaby

Re: Slaap lekker kleine Lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:39

Wat verschrikkelijk! Echt sneu. Ze was zo mooi ;( . Veel sterkte met het verlies.
Ook sterkte gewenst aan Nina, die is zo te horen ook flink van de kaart. Hoe gaat het nu met haar en met Iris?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 03:23

(Ik ben het zusje van TS)

Met Nina en Iris gaat het heel goed. Iris is elke dag weer wat aangekomen, eet/drinkt goed en is actief. Nina is nog erg bang dat we haar jong afnemen, als we alleen al bij het hok komen dan gaat ze meteen voor het huisje zitten zodat we er moeilijk bij kunnen. We mogen het jong wel pakken om te wegen, maar ze gaat meteen bij de rand staan wachten.

Maarja ik geef haar geen ongelijk... Toen ik zag dat het mis ging heb ik Lotus meteen uit het hok gehaald en geprobeerd haar neusje vrij te krijgen zodat ze niet zou stikken, heb haar bij me op schoot genomen en gekriebeld tot ze overleden was. Daarna heb ik haar terug gelegd in het hok...