Er waren eens 3 visjes, de platy's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Er waren eens 3 visjes, de platy's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:03

Er waren eens 3 platy's, oranje platy's

Je kan goed zien wie wie is. Je hebt de hele coole platy, de zielige platy, en de platy zonder kop.

Coole platy valt altijd op en de platy zonder kop volgt hem altijd. De coole platy pest de zielige platy altijd... Zielige platy vindt dit niet leuk en zwemt altijd rond in zijn eentje. De coole platy slaat en bijt en de platy zonder kop volgt hem altijd maar gewoon. Als zielige platy niet merkt dat coole platy achter hem staat, wordt hij aangevallen. Als hij het nog net op tijd ziet zwemt hij snel naar de andere kant van het aquarium tussen de plantjes. Maar nu, zielige platy wordt gepest en heeft geen vriendjes... Hoe dit op te lossen? Een paar hotte dames platy's erbij zetten? Of pikt coole platy ze allemaal in? Ik dacht aan 6 chickies, dan heeft elke platy 2 en kunnen ze van 2 walletjes eten :=

Is dit de goede oplossing voor zielige platy? Zielige platy wilt ook vriendjes hebben en niet alleen maar gepest worden.

anneliesdj

Re: Er waren eens 3 visjes, de platy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:05

Als je bak groot genoeg is gewoon meer erbij stoppen.
Werkt net als paarden in een groep, met 3 is er altijd een buitenbeentje, heb je er 10 dan zie je dat niet meer terug. ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:07

anneliesdj schreef:
Als je bak groot genoeg is gewoon meer erbij stoppen.
Werkt net als paarden in een groep, met 3 is er altijd een buitenbeentje, heb je er 10 dan zie je dat niet meer terug. ;)

Die is groot genoeg gelukkig. Dan zal ik volgend weekend maar eens wat meiden erbij halen <<)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:17

Oee laat de chickies maar komen haha!

Nee ik zou er inderdaad als er ruimte is wat vissen bij nemen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:24

Aangezien de platy's hebben gezegd dat ze er ieder 2 willen, zal ik er 6 moeten aanschaffen *\o/*

Ik hoop niet dat er al te veel jonkies van komen.... Mocht het te ver gaan, dan splits ik ze en stop ik ze in een andere bak :=

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 04:02

Wat zijn platy's? -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 04:42

Dit is een platy;
Afbeelding
Je hebt ze in allerlei kleuren, maar dit is toch wel de meest voorkomende samen met een compleet oranje.

TS; Ik denk dat extra platy's idd de enige oplossing is :j Mijn platy's hadden hetzelfde probleem, ééntje was echt een pispaal :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 08:59

Vooral omdat 3 zo'n mogelijk getal is... wilde eerst 1 mannetje en 2 chickies halen, maar die waren op!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:01

Maar trouwens.. Wat moet ik me voorstellen van een platy zonder kop? :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:48

Daphne__ schreef:
Maar trouwens.. Wat moet ik me voorstellen van een platy zonder kop? :')

De platy die volgt 8-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:34

Batlow schreef:
Aangezien de platy's hebben gezegd dat ze er ieder 2 willen, zal ik er 6 moeten aanschaffen *\o/*

Ik hoop niet dat er al te veel jonkies van komen.... Mocht het te ver gaan, dan splits ik ze en stop ik ze in een andere bak :=

Dat zeker wel, de vrouwkes gaan je veel jonkie's geven.

Om dat te voorkomen kun je de bak vrij open houden, dan eten de oudere vissen de jongen op omdat die geen schuilmogelijkheden hebben. Maar als je veel beplanting hebt heeft het zielige mannetje wel meer plek om aan de coole te ontkomen, dus het werkt 2 kanten op.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:43

haha ik moest heel erg lachen om je verhaal.
ik heb zelf ook heel lang platy's gehad, in alle mogelijke kleuren. maar omdat er zoveel jongen kwamen ben ik er snel mee gestopt en heb alles weggedaan.
Ook toen ik de bak bijna helemaal ontdaan had van planten bléven ze maar komen & overleven..

maar als je idd 3 mannen hebt zou ik er minstens 4 vrouwen bij doen, anders krijg je dat je vrouwtje(s) achterna gezeten gaan worden door alle 3 de mannen en dus totaal geen rust meer hebben .. dat zie ik nu bij mijn slangenvisjes haha, 't arme vrouwtje ligt hele dagen verstopt tussen de planten wortels.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:52

anneliesdj schreef:
Batlow schreef:

Dat zeker wel, de vrouwkes gaan je veel jonkie's geven.

Om dat te voorkomen kun je de bak vrij open houden, dan eten de oudere vissen de jongen op omdat die geen schuilmogelijkheden hebben. Maar als je veel beplanting hebt heeft het zielige mannetje wel meer plek om aan de coole te ontkomen, dus het werkt 2 kanten op.

Ja, ik heb veel schuilplekken, kokosnoot van stenen tot een stuk hout en ook nog eens planten. Voor is het open... Ik heb nog een bak dus kan ik mannetjes vrouwtjes eventueel scheiden als het erg fout gaat! Heb eventueel ook nog kennis die er graag een paar zou willen hebben. Maarja een paar... Er komen wel meer dan een paar van een vrouwke :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:54

Dimphyl schreef:
haha ik moest heel erg lachen om je verhaal.
ik heb zelf ook heel lang platy's gehad, in alle mogelijke kleuren. maar omdat er zoveel jongen kwamen ben ik er snel mee gestopt en heb alles weggedaan.
Ook toen ik de bak bijna helemaal ontdaan had van planten bléven ze maar komen & overleven..

maar als je idd 3 mannen hebt zou ik er minstens 4 vrouwen bij doen, anders krijg je dat je vrouwtje(s) achterna gezeten gaan worden door alle 3 de mannen en dus totaal geen rust meer hebben .. dat zie ik nu bij mijn slangenvisjes haha, 't arme vrouwtje ligt hele dagen verstopt tussen de planten wortels.

Mij is aangeraden 2 per mannetje, anders komt er inderdaad een b*tchfight! Dit wil ik graag voorkomen. Mn bak is niet klein maar toch, wil het zo vriendelijk mogelijk houden in dat bakske! :+: