hoornaarwesp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

hoornaarwesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:24

Heej bokkers,
Vandaag zat er al voor de tweede keer in niet lang een gigantische wesp in huis! Dit is de eerste keer dat ik hem zag maar mijn broer had het de vorige keer al gezien. Toen ik hem op het raam zag zitten was ik zo bang! Zo een grote wesp! Na even zoeken vond ik dus dat het een hoornaar was. Maar nu denken we wel dat er mss ergens een nest zit. En omdat elke wespensoort nogal agressief is als je in de buurt komt, heb ik nu schrik om rond te lopen in huis.

Waar zou die zich het meest waarschijnlijk nestelen in huis?

SuperSuup

Re: hoornaarwesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:26

Wij hadden in ons huis in frankrijk een nest in de schoorsteen zitten, gelukkig hadden we een dichte haard en konden ze niet zomaar de kamer invliegen. De brandweer heeft het weggehaald, zijn idd geen leuke beestjes.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:37

Ik kwam vorig jaar een nest tegen toen ik hier vlakbij in de bossen liep, ben toch heel heel snel een andere kant op gegaan...... Hornets zoals ze in het engels heetten zijn idd behoorlijk aggresief en kom je liever niet tegen. Stuur die stoere broer van je even de tuin in en laat hem ook goed kijken of er geen specie mist tussen de bakstenen..... Als hij wat vind bel dan de gemeente die komen het weghalen. Niet zelf gaan klooien!

troi

Re: hoornaarwesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:43

Hoornaars zijneen stuk minder aggressief dan gewone wespen en ze vreten andere insecten zoals bijen op. Best nuttug.. Ze zien er wel erg indrukwekkend uit en maken aardig wat herrie.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:45

troi schreef:
Hoornaars zijneen stuk minder aggressief dan gewone wespen en ze vreten andere insecten zoals bijen op. Best nuttug.. Ze zien er wel erg indrukwekkend uit en maken aardig wat herrie.

spreek me er niet van, viel haast van de trap :')