parkiet, wat wel en wat niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesNatas

parkiet, wat wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 17:49

Hoi bokkers! *\o/*

Ik heb sinds kort een parkietje.
Hij heeft nu een leuke kooi met een zitstok, eten, drinken en een badje.
Wat heb jij allemaal in je parkietenkooi en wat voer je hem zoal?

Groetjes Natasja en Hilde

Laptopmuis

Re: parkiet, wat wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:59

Hallo!

Allereerst vogeltjes houden van gezelschap. Het zou dus leuk zijn als je nog een parkietje koopt voor hem of haar!
Ik heb voor mijn dwergpapegaaien een kooi met allerlei speelgoed, schommels, spiegels, ... papiersnippers op de grond vinden ze geweldig. Koop ook vaak iets nieuws,.. want afwisseling vinden ze wel leuk. Dan haal ik een ander speeltje eruit en die wissel ik nog wel eens om.

Voeren... parkietenzaad is voor parkieten bedoeld denk ik toch :-)

Wilawander

Re: parkiet, wat wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:28

Spiegels is het slechtste speelgoed wat je kan nemen en het beste is toch een maatje.

Weet niet of ik hier mag spammen maar ik heb onlangs een boek over "mijn eerste grasparkiet" uitgebracht (PDF op CD rom) misschien is dat wat voor je? in mijn onderschrift vind je de link naar de website. In dit boek staat precies wat ze nodig hebben enz.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:03

Ja een maatje is wel heel belangrijk :j

Hier 4 pietjes in een hele grote kooi, maar ze mogen er als we er zijn altijd uit. Ze hebben veel speelgoed maar regelmatig iets nieuws moet wel, het zijn nogal slopers. We hebben een mooie brug met allemaal hangende dingetjes eraan die ook een beetje schommelt, die is erg populair. Daarnaast nog 2 losse schommels, een dingetje met 3 balletjes en een grote bel, een ring van touw en nog zittouwen en zitstokken. Spiegels lijken vaak leuk, maar is het niet voor een parkietje. Dan denken ze dat ze een maatje zien die er dus niet is, dat vinden ze vaak niet zo grappig op een gegeven moment. Onbeperkt voer hebben ze hier, inderdaad parkietenzaad, grit en af en toe een schepje eivoer. Soms krijgen ze trosgierst. Ze houden ook onwijs van klimmen dus ze hebben ook nog een grote trap. En ringetjes met een belletje eraan.