Gisteren kwam mijn vader aanzetten met een jong vogeltje. Hij had hem meegenomen omdat we veel katten in de buurt hebben en hij anders hoogstwaarschijnlijk opgegeten zou worden.
Mijn vader heeft hem toen in de volière gezet bij onze kanaries, kwartels en roodmussen.
Eerst dachten we dat het een mus was. Maar zijn snavel is heel anders. Hij maakt een beetje zebravink geluid, maar hij lijkt eigenlijk niet op een zebravink.
We weten wel dat het waarschijnlijk een volière vogel is aangezien hij heel tam is en niet bang.
Wij hebben geen idee wat voor een vogeltje het is. Qua snavel lijkt het op een vinkje.
Hij eet en drinkt zelfstandig & maakt een *pep*geluid. En ondanks dat hij om 1 of andere reden geen staart heeft kan hij best goed vliegen.
Hier is een foto van het kleine ding:

Hij lijkt een beetje suffig uit te kijken, maar toen ik deze foto maakte zat hij er net in.
Momenteel is het een heel vlug en kwiek beestje. Hij jaagt andere vogels weg bij het voederbakje. Vliegt (als een kleine torpedo) in het rond en roept de hele tijd *PEP*.
wie weet wat het is?
zou je denken? ik heb een slavink nog nooit PEP horen zeggen terwijl hij in de pan lag.
Zie hieronder;