Mijn katerbeesten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Mijn katerbeesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:10

Tot noch toe ben ik nog niet zo tevreden over mijn Sony A330 geweest als over mijn Sony A100 - jawel, ik ben merkentrouw. Op een of andere manier is de 330 toch zodanig anders dat ik erg moet wennen en ik het vooralsnog fijner vind werken met de A100. Helaas is de anti-dust van mijn A100 al enige tijd stuk, wat voornamelijk tot gevolg heeft dat hij erg traag is met opstarten, veel lawaai maakt en moeite heeft met focussen.

Dat is ook de reden geweest dat vriendlief mij zo'n 1,5 jaar geleden mij de A330 cadeau heeft gedaan. Als eigenlijke opvolger van de A100 leek dat hem de meest logische stap. Toch ben ik er (nog) niet zulk dikke vriendjes mee als met mijn oude vertrouwde camera. Omdat de resultaten me tegenstonden heb ik enige tijd niet meer zo'n behoefte gehad om die knop in te drukken en de wereld door die lens te bekijken. Tot voor kort :-D
Ik heb dinsdag toch mijn camera er weer bij gepakt en ik ben gewoon opnieuw begonnen. In eerste instantie heb ik een paar simpele portretfoto's gemaakt van een paard van een vriendin. Die stonden me eigenlijk erg aan. Waardoor ik verder ben gegaan met spelen. Vandaag waren mijn katerbeesten de pineut:

Meet Gizmo; - ja, hij heeft een erg slecht leven... :')
Afbeelding

En Amba;
Afbeelding
Deze foto vind ik erg gaaf, omdat het een (bijna) black-foto is. Het effect vind ik interessant, maar als je goed kijkt zie je toch de balkondeur op de achtergrond.

Verder heb ik nog deze foto's geschoten :)
De foto van de poot vind ik ook erg gaaf
Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Tellie

Re: Mijn katerbeesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:16

Wil je fototechnisch commentaar? Zo ja, dan staat je topic verkeerd.

Fototechnisch vind ik er in ieder geval niet veel aan. De foto's zijn uit een rare hoek genomen, niet goed scherpgesteld, de belichting is niet goed en ik vind de uitsnedes van de foto's niet fijn.

Verder wel hele leuke katten. Vooral die bruine vind ik erg mooi.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:20

Nee hoor, ik hoef niet perse fototechnisch commentaar :)
Ik ben aan het spelen met de camera en vooral aan het uitzoeken hoe ik dezelfde resultaten kan behalen als met mijn oude camera. Verder heb ik echt een tijd niets meer gefotografeerd dus ben ik ook niet uit op fototechnische hoogstandjes.

Maar ik vond de katten op deze foto's gewoon wel grappig/leuk, vandaar de post.
Maar bedankt voor je berichtje!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:21

Nee oke, omdat je heel die beschrijving in je OP schreef leek mij dat die indruk te geven. ;)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:23

Ik heb geen idee wat ik er anders neer zou moeten zetten :') Ik dacht; 'zet maar neer wat er in je om ging, waar je mee bezig bent'.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:27

Wat een leuke katten heb je. Hahah dat vlekje op die neus van Gizmo zo lief <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:27

Leuke katten. :)
Gizmo heeft wel wat weg van onze vorige kater.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:28

Hihi, mijn vriend noemt het altijd een misvormde kat: in plaats van gewoon kat is hij deels koe (kleur) en heeft hij een neus van een dalmatiër :P

@ Annepaardoes;
Toevallig ook afkomstig uit Arnhem?
Het vrouwtje waar we hem vandaan hebben heeft vaak nestjes en het gros allemaal bonte kleur :)