En ook Kees en Pumba zitten lekker buiten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

En ook Kees en Pumba zitten lekker buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:17

Kees en Pumba zijn 2 gecastreerde caviamannetjes, die we een aantal maanden geleden uit de opvang hebben gehaald. Kees heeft hiervoor al bij vrouwtjes gezeten en kan daardoor nogal eens voor ruzietjes zorgen, maar het gaat prima tussen deze 2, Pumba weet flink van zich af te bijten en van tijd tot tijd zijn ze heerlijke vriendjes. Tot nu toe hebben ze hier altijd binnen gezeten in een niet al te groot hok (zo rond de 1,00m bij 50cm, ze hadden wel regelmatig de keuken tot hun beschikking), maar met dit mooie weer hebben we besloten dat het nu echt tijd was om jut en jul te verhuizen naar een mooie buitenvilla. Nu hebben wij helaas geen tuin, dus hebben we wat leuks proberen te creëren op het balkon. Na een hele dag intratuinen en vogelkelders bezocht te hebben hebben we 2 leuke koopjes op de kop weten te tikken met de goede maten en we zijn er maar wat blij mee :D De 2 heren vinden het nog wat vreemd, maar dat loopt vast wel los. De ren zit nog niet ideaal vast aan het hok (met tairip en touw), maar het werkt voor nu prima, misschien dat we ze nog vervangen voor (dik) ijzerdraad of dat we er meer tairipjes omheen doen, maar daar hadden we na al dat gesjouw echt geen zin meer in haha. Het idee is overigens om er nog een stuk ren bij de bouwen, zodat de ren ook de hele diepte van het balkon in beslag neemt, maar we laten ze eerst maar even bekomen van deze eerste grote schrik :+

En hij is boven! (We hadden het geluk dat we een al in elkaar gezet hok mee konden nemen, geen probleem hoor :') )
Afbeelding

Toch maar even andersom gezet en het slaaphokje lekker gevuld met hooi.
Afbeelding Afbeelding

En daar is de ren :D
Afbeelding

Wij zijn er blij mee, maar de heren weten nog niet zo goed wat ze ervan moeten vinden :')
Ondertussen hebben ze al wel wat rondgehupst, maar ze zijn nog flink onder de indruk.
Afbeelding

In de duna willen we overigens een grasmatje leggen of wat 'wilde graspollen' planten. Naar die laatste gaan we vanavond op zoek. Het hokje is overigens 1,00m bij 45cm en de ren 1m20 bij 50cm. En, wat vind bokt van onze 'creatie'? :Y)

SophievdV

Re: En ook Kees en Pumba zitten lekker buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:18

Mooi!! :j

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:19

Leuk gedaan :) Lekker veel loopruimte hebben ze zo :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:23

Bedankt!
Ja, het hokje alleen vinden we echt veel te klein, maar een groter hok past niet op het balkon, dus dan maar zo :))

Edit: Oh en om een beeld van de nieuwe bewoners te krijgen:

Kees
Afbeelding

Pumba
Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 13:36

Niet heel veel animo, maakt niet uit, dan spam ik hem wel vol voor mezelf haha O:)
Ze raken al wat gewend aan het hok, Pumba heeft ons verbaasd laten staan door als eerste zelf naar beneden te gaan, ach, voor alles is een eerste keer, ook voor een dappere actie. En vandaag hebben ze (waarschijnlijk) de eerste graservaring van hun leven gehad, en ook nog lekker in het zonnetje, bofferds :P

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:45

Wat een mooie oplossing! En leuk dat jullie cavia's uit de opvang hebben gehaald. Ze boffen met jullie als baasjes!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 13:54

Bedankt! En ja, ik denk dat ze het ondertussen ook wel naar hun zin hebben haha, een diertje uit de opvang halen voelt toch wel extra fijn :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:55

Ik heb dat hok ook, is inderdaad super klein. Bij mij staat het maar te staan. :') Maar goede oplossing heb je ervoor bedacht. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 14:07

Ja klopt, aan dat hok alleen heb je echt niets _O- Maar ben toch wel blij nu dat het op de markt is gebracht haha. Ik heb overigens nog kleinere gezien, dit formaat, maar dan met alleen een bovenverdieping, ik kan me echt niet indenken dat ook maar iemand dat koopt := Maargoed, aan de andere kant, ons binnenhok is niet heel veel groter dan dat.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 18-05-12 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:11

Klopt ja die heb ik ook gezien, ik snap dat ook niet hoor...

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:28

Wat een goeie oplossing zo! Die gaan een heerlijk leventje krijgen. :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 15:37

Bedankt! Dat is wel de bedoeling haha :D Pumba liet me schrikken net, hij had zich helemaal ingegraven in het hooi en gras en ik maar zoeken in de huisjes, pestkop :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:39

Die cavia's hebben het maar getroffen met zo'n baasje! ;-)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:46

Leuke cavia's :)

En ik ken die hokken wel, ik vind het zelf kleine, onhandige hokken haha :o

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 16:02

Bedankt!

Ja de deurtjes zijn ook niet ideaal, maar ach, hooi eruit, stofzuiger erdoorheen en klaar is kees. Wij zijn geen mensen die de cavia's elke dag uit hun hok halen, dus zodra ze een beetje gewend zijn en de weg door het hok kennen zullen we er niet echt veel last meer van hebben. Voor ons is het dus ideaal zo! En vanuit de keuken kunnen we ze lekker zien scharrelen :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:04

Oh, dat scheelt. Dan heb je eigenlijk amper last van die 'onhandige' deurtjes enzovoorts. Wel fijn dat ze zo lekker kunnen rondscharrelen :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 16:12

Mochten we ze echt regelmatig uit het hok willen halen dan zou het inderdaad minder handig zijn, daar ben ik het mee eens hoor! Maar dat doen we nou eenmaal niet, het zijn overigens ook absoluut geen schootcavia's, Pumba is nogal angstig en Kees speelt graag voor kamikazepiloot. Die springt gewoon, hup, van de bank, geen probleem. En het is ook niet dat hij na één keer dacht, goh, dat is toch best hoog, nee hoor, de volgende keer sprong hij net zo snel weer van de bank af richting hok _O- Ze kunnen overigens ook wel heerlijk ontspannen hoor, maar dat kost altijd even tijd en met wat tijd en moeite zullen ze vast schootcavia's kunnen worden, maar wij vinden het prima zo :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:33

Haha zulke cavia's heb je er inderdaad ook tussen zitten. Ik heb er ook eentje zitten die dat doet. Die wil zo van je arm af springen. Slimme cavia :P

Ach, ik denk dat ze gelukkig genoeg zijn bij jullie. :)