geef jij je hond een knuffel (prooi)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

geef jij je hond een knuffel (prooi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 11:11

onze hond heeft een knuffel zodat ie zich lekker kan afreageren wanneer nodig
hij ziet de knuffel dan ook als zijn "prooi"
dat vinden wij niet erg hoor want ze gedraagt zich verder goed,
en ziet echt alleen de knuffel als prooi ons gelukkig niet :P
hebben jullie ook een knuffel/prooi voor jullie hond ?
of liever niet?

graag jullie mening onderbouwen

paxine

Re: geef jij je hond een knuffel (prooi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:16

Nee mijn honden hebben geen knuffel.
Eigenlijk om de simpele reden dat ie binnen een minuut aan flarden ligt :')
M,n herder heeft z,n zwarte kong ook al stuk dus een knuffel leeft niet lang hier ben ik bang :D
M,n jack russel zal er wel wat langer meedoen maar ik vrees dat m,n herder hem inpikt en zo snel mogelijk sloopt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:17

Hij krijgt soms 1 maar alleen voor maar 5 min. en als wij er bij zijn. Hij gaat eerst heel enthousiast ermee gooien en er achter aan rennen maar dan gaat ie ermee in zijn bench en kauwt hij hem stuk en eet ie het op :=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:18

Nee, heb geen knuffel prooi voor mijn hond.

reden: het afreageren wekt toch een soort van killer instinct op dit wil ik ten aller tijden vermijden omdat mijn hond het 1 keer heeft uitgeoefend op een ander lief wit fluffig hondje dat er gelukkig niks aan over hield, en de frustratie moet er uit via een andere gezonde gecontroleerde manier vind ik!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:19

Nee mijn honden hebben dat ook niet, en zeker niet binnen. Omdat ze er dan standaard ruzie over krijgen. Buiten wel een bal, en dan kunnen ze wel ineens samen delen :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 11:19

oef dat is inderdaad zonde ja :(
die van ons laat hem behoorlijk heel hij rent er echt als een gek mee rond :)
kapot maken doet ze alleen met van die piepspeeltjesmdie rubberen

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:19

Ja, af en toe, maar ze liggen meestal net als bovenstaande gauw aan flarden! Dus wij hebben meestal gewoon 'echte' hondenspeeltjes. En af en toe een stevige knuffel, want die vindt ze altijd wel heel leuk ;p

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 11:20

Boompje1985 schreef:
Nee, heb geen knuffel prooi voor mijn hond.

reden: het afreageren wekt toch een soort van killer instinct op dit wil ik ten aller tijden vermijden omdat mijn hond het 1 keer heeft uitgeoefend op een ander lief wit fluffig hondje dat er gelukkig niks aan over hield, en de frustratie moet er uit via een andere gezonde gecontroleerde manier vind ik!

dat is een goede reden ja !
onze hond is wel redelijk dominant tegenover mensen maar wel heel sociaal tegen andere honden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:21

De bouvier van m'n ouders kreeg altijd een kokosnoot om zich af te reageren :')
Die brak ze dan open en ging daarna het vruchtvlees eruit knabbelen... :+
Knuffels houden het bij haar niet lang uit... ook flostouwen doet ze niet langer dan een uur mee :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:22

Ja, onze hond heeft een kleine knuffel, maar daar doet ie weinig mee :')
Als ie wil spelen pakt ie hem wel eens en gaan we wat trekken en apporteren (na een keer of 5 mag je hem zelf pakken :')), maar we spelen ook gewoon met alleen de hand, hij bijt niet door en hij is niet agressief.

De Jack Russel van mijn opa en oma daarentegen haalt echt express de ogen uit een knuffel (het eerste wat ie doet met een nieuwe, hij heeft alleen blinde knuffels :(:)), en je kunt er heerlijk mee trekken. En verder kan ie heerlijk een half uur lang met die knuffel in z'n bek liggen als ie hem dood bijt, als prooi dus :)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 17-05-12 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:23

Nee sinds ik mijn Border collie heb krijgen ze hier geen knuffels meer. Voorheen had Dhani wel een knuffel. Dat was zijn favo speeltje.
Maar mijn Border vind ze alleen leuk om idd binnen een minuut voorledig te ontleden. en de vulling proberen op te eten. Niet echt veilig dus :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:24

Onze kleine hond heeft wel een knuffel. Her loopt hij altijd een poos mee rond als hij net gegeten heeft. Waarom geen idee ;) Verder kijkt hij er eigenlijk amper naar om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:25

Ja, mijn hond heeft heel veel knuffeltjes en speeltjes. :+ Wij spelen er ook met hem mee, maar er zijn duidelijke 'regels' qua het spelen waar we hem ook mee hebben opgevoed (duidelijk stopteken, negeren, hij bijt niet ect.) en het gaat tot nu toe ook goed. :) Hij is ook totaal niet agressief oid tegen andere honden.

EDIT: Het is wel geniaal als er mensen op bezoek komen, dat ze dan meteen een afscheurde aap tegen hun knie gedrukt krijgen van mijn hond die graag met ze wilt spelen... :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 11:28

haha manegepaard
nee de hond hier weet ook dat bijten in handen en sowiezo mensen verboden terein is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:31

Dat is ook het beste, anders zou het spelen heel verkeerd kunnen aflopen. :j

Hij slaapt trouwens ook in zijn mand 'tegen' die knuffeltjes aan/legt zijn kop er op ect. Is altijd wel een lief gezicht. :3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:32

Onze hond heeft geen prooi/knuffel. Wel een flos (zo'n touw met 2 knopen :+ ) waar ie af en toe even mee wil spelen. Maar hij geniet voornamelijk iedere avond van verkr*chting van zijn kussen :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:34

Onze hond pakt ook graag zijn kleed uit z'n mand om daarmee te gaan trekken met ons :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:36

mijn hond heeft een heleboel speelgoed waaronder knuffels, maar of hij ze als prooi ziet weet ik niet zo, eigenlijk meer als knuffel zoals als een kind dat ziet.
als wij thuis komen komt hij altijd met een knuffel in zijn bek ons begroeten, en verder vind hij het heelijk om er mee te frutten noemen wij dat, dan dan ligt hij er met zijn voortandjes aan te pulken of hij ligt er mee te slapen met de knuffel tussen zijn voorpoten en zijn hoofd half op de knuffel.
ballen zijn zijn liefelingsspeeltjes daar kan hij echt mee rafotten en hij vind het heerlijk om met je te ballen.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:39

Onze honden (engelse springer spaniels) hebben behoorlijk wat knuffels samen. Ze hebben zelfs beide een eigen knuffelbeer die 's avonds mee de mand in gaat := De knuffels zonder een piepding erin gebruiken ze vaak als kussen en degene waar een piepding in zit spelen ze ook echt mee. Vinden ze helemaal geweldig!

Zijn beide ook totaal niet agressief. Zijn zo lief met spelen dat er regelmatig kinderen van de scholen die bij ons achter zitten aan de deur komen met de vraag of de hondjes buiten mogen spelen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:31

Onze hond knuffelt echt met zijn knuffels, houdt ze tussen zijn poten als hij slaapt. Maar hij gooit er ook enthousiast mee en vertoont en prooigedrag mee. Hij doet beide. En als een knuffel eenmaal een gaatje heeft ligt de vulling overal, maar hij is eigenlijk absoluut niet sloperig ermee. (maar ja, knuffels zijn niet gemaakt voor hondentanden over het algemeen).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:25

Onze hond heeft ook een stuk of 5 knuffels, maar ziet dit niet als prooi maar meer als haar kinderen :') Als 's ochtends de achterdeur opengaat worden eerst alle knuffels naar buiten gebracht en vervolgens gaat ze er zelf tussen liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:25

mijn hond wil niet spelen met knuffels of andere voorwerpen :\

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:56

c_alsemgeest schreef:
Knuffels houden het bij haar niet lang uit... ook flostouwen doet ze niet langer dan een uur mee :')

Dat is een goeie! Ga ik onthouden!
Verder hier geen knuffels om als prooi te zien vind dat afreageren ook maar niks ik voorkom het liever ;) maar zolang ze lief met de knuffel spelen is er niks aan de hand

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:01

c_alsemgeest schreef:

Oh dat is een briljant idee! Een kokosnoot krijgt hij moeilijk stuk, in tegenstelling tot een tennisbal of het gros van de speeltjes die ze in de dierenwinkel verkopen (lijkt wel of die gemaakt zijn om naar te kijken?)

mijn Willempie heeft een knuffel, als je het zo nog kan noemen want hij heeft werkelijk het hele beest binnenstebuiten gekeerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:08

Ja, ik koop op de rommelmarkt af en toe Disney knuffels.
Niet alleen omdat die er leuk uit zien, maar omdat ze gemaakt zijn van degelijk materiaal.
Er zitten geen harde plastic onderdelen op (zoals ogen en neus), en de naden zijn heel stevig.
Zelfs als de honden er een oor af knabbelen, zit het hoofd nog keurig dicht genaaid. En als ze er aan trekken, blijven de naden netjes heel.

Nou heb ik natuurlijk kleine hondjes... Dat scheelt.
Ze doen gemiddeld ongeveer 6 maanden tot 1 jaar met een knuffel.
En dan haal ik op de rommelmarkt voor 50 cent weer een nieuwe :D

Ze vinden 't leuk om mee te apporteren, ze spelen er samen mee, of ze liggen er lekker op te sabbelen of op te slapen.