Ik heb hier 1 poes en 1 kat, broer en zus van bijna 3 jaar oud.
Ik woon begane grond en heb een tuin, als ik thuis ben hebben de katten de mogelijkheid om naar buiten of binnen te gaan.
Heb helaas geen kattenluik. Als ik weg ga kijk ik het weer aan en besluit ik of ze binnen of buiten blijven.
De poes zit graag buiten, die vind het heerlijk.
De kater echter doet niets liever dan slapen de hele dag, voorheen ging hij overdag nog wel eens naar buiten, maar sinds een tijdje durft hij niet meer overdag en word hij gek als je hem toch naar buiten probeert te doen (lees: tegen de deur op vliegen, onder het bed rennen, proberen zich uit je greep los te krijgen)
Daarom laat ik hem vaak even naar buiten als het donker is dan vind hij het minder eng.
Maargoed, de kater van nu zeker 8 kilo ( ik weet het veel te zwaar ) slaapt dus echt de hele dag en 's avonds als wij naar bed willen wordt meneer ineens erg actief en gaat zijn kleine zusje (3 kilo ) pesten, kasten, deuren en lades opentrekken, miauwen en proberen bij ons in de slaapkamer te komen.
Soms krijg ik hem met veel geweld buiten overdag, in de hoop dat hij zich wel gaat vermaken maar dan gaat hij dus als een bezetene tegen de deur op springen. (ook in de hoop dat hij wat beweging krijgt zodat hij kan afvallen...)
Nu ben ik nog laat het huiswerk bezig en hij maakt me gek
steeds zeuren en miauwen.. eten heeft hij gewoon in zijn bakje zitten en water heeft hij ook.'S nachts buiten laten vind ik eng, hij is een jaar geleden al eens tot erg laat in de nacht weg gebleven, toen hebben we hem een paar uur lopen zoeken omdat hij normaal gewoon in de tuin blijft.
Hij verveelt zich dus duidelijk 's avonds, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen..
Hij heeft speeltjes, klimmogelijkheden en wel een zusje, maar die mag hem niet dus die speelt niet terug.
Zijn er nog meer mensen met een nachtkat? Hoe lossen jullie dit op?

)
) We spelen vaak met de laser, daar is hij gek op, maar dan gaat hij vaak na 1x rennen op de grond liggen en er gewoon naar kijken.
ze doen de hele dag met hun brokjes, af en toe nemen ze een hapje, soms zeurt hij wel om eten, maar dan ligt er gewoon eten in. Zat wel al te kijken voor dieet voer oid, al mag mijn poes dat niet hebben.