pup van 1 dag oud valt af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

pup van 1 dag oud valt af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 18:26

Allereerst kunnen wij zo om half zeven onze DA bellen en gaan dit uiteraard doen

Wij hebben gisteren gezins uitbreiding gehad van 7 shih tzu pups waarvan 2 vrij kleine pupjes (137 gram en 113 gram). Die van 137 gram is inmiddels 141 gram geworden dus die groeit goed.

Nu wil het zo dat die van 113 gram gisterenavond 110 gram woog.
Hierdoor waren we zeer oplettend op hem geworden omdat hij natuurlijk zo klein is.
Vanmorgen woog hij 114 gram dus ging weer de goede kant op maar omdat ik hem toch heel goed in ge gaten wil houden heb ik hem net gewogen en weegt hij weer 111 gram -O-

We hebben puppymelk in huis en een drinkflesje dus als na overleg met de DA gezegt word dat we moeten bijvoeden dan kunnen wij dit direct doen.

Ik maak mij een beetje zorgen over hem :(:)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moyra op 16-05-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:28

Ik zou nog niet gaan flessen ,hoogstens de pup af en toe extra aanleggen en zorgen dat de rest even slaapt. Afvallen de eerste dag is niet zo vreemd.

ilsse

Re: pup van 1 dag oud valt af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:31

Inderdaad, nog geen zorgen maken. Het is allemaal zo indrukwekkend en nieuw voor de kleine beestjes dat alles ze ontzettend veel energie kost. Bij mijn nest kittens ging dit net zo, en ze zijn allemaal groot en gezond geworden... Snap wel dat je direct zorgen maakt hoor.... Maar in dit geval, kun je er zelf nog niet zoveel aan doen, het is een kwestie van de natuur!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 18:31

kohtje schreef:
Ik zou nog niet gaan flessen ,hoogstens de pup af en toe extra aanleggen en zorgen dat de rest even slaapt. Afvallen de eerste dag is niet zo vreemd.

Dit hebben we gedurende de hele dag gedaan.
Hij gilt ook niet dus echt honger lijkt hij niet te hebben, verder doet hij geen afwijkende dingen en moeders zorgt net zo goed voor hem als de andere pups.

kohtje

Re: pup van 1 dag oud valt af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:37

Vaak is er pas wat mis als pups "klagen" Het is een bepaald geluid wat ze maken. Zolang de moeder zorgt zal er niet zoveel mis zijn. Het is natuurlijk een groot nest dus altijd een paar mindere.