Kennelhond in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roozzy

Kennelhond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:52

Wij vangen binnenkort een hond op die in een kennel heeft geleefd. Wij willen de hond gewoon in huis houden. Het is een heel vriendelijk sociaal beestje, maar hij heeft nooit een huis van binnen gezien. De hond is wel zindelijk en luistert goed, maar hoe pak ik het binnen het beste aan en leer de hond dat hij niet op tafel moest springen, aan de bank moet knauwen etc? De hond in een kennel stoppen gaan we niet doen.

edith2

Re: Kennelhond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:55

Hem de eerste tijd met een riem rond laten lopen. Dan kan je hem meteen corrigeren/eraf halen als hij je tafel bestempeld als ligplaats. Verder veel belonen als hij zijn mand opzoekt. Zal er ook een beetje aan liggen hoe oud hij al is en wat voor ras.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:56

Heb je eventueel een ruimte waar hij kan zitten als jullie weg zijn? dus eigenlijk een plek waar hij niks stuk kan maken (gang of iets dergelijks)
Problemen met knauwen, op tafel springen kun je het beste afleren door hem niet alleen te laten, vooral in het begin niet. Gewoonweg geen kans geven om dat te kunnen. Als je ziet dat hij iets doet wat niet mag consequent nee zeggen en/of van de tafel afhalen.

Zorg ook dat de hond genoeg te doen heeft, zorg dat er een speeltje ligt waar hij wel aan mag, flostouw of iets waar hij op kan knagen. Probeer hem geestelijk maar ook lichamelijk genoeg te doen te geven zodat als hij binnen is hij ook moe is en kan gaan slapen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:02

Geef hem zodra hij aan de bank oid gaat knauwen of aan schoenen, iets van hemzelf.
Dus schoen los laten, flostouw (oid) aan hem geven.

Een kennel zou ik wel nemen, niet als "strafplek" maar als veilige "eigen plek". Onze hond heeft ook een kennel, daar zit ze 's nachts in en verder gaat ze er overdag in liggen als ze rust wil, dat is gewoon haar eigen plekje en daar laten we haar met rust. Ze word ook niet voor straf in de kennel gestuurd, omdat het geen strafhok moet zijn. :)

Verder gewoon zorgen dat hij genoeg buiten komt, leer hem gelijk dat hij de stoeprand niet af mag tot je "over" zegt, dan kan hij over een tijdje gewoon onbezorgd los lopen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij de straat op rent.

Ik kan je zeggen, dat scheelt een hoop. Als ik mensen met loslopende honden zie "Nee, kom, op het gras. Kom nou. Hé, op het gras. Je mag niet op de weg". Ofwel; doelloos, de hond loopt toch wel op de weg. :+
& hoe vaak ik zie dat mensen een hartverzakking krijgen als mijn hondje op de weg afrend en er een auto aan komt. Ík weet dat ze er niet af zal gaan en dat ze stil staat bij de stoeprand, en dat geeft een fijn gevoel.

Zorg gewoon dat hij/zij genoeg aandacht krijgt, ook genoeg met rust gelaten word, consequent en eerlijk blijven en zorgen dat hij/zij genoeg beweging krijgt. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:40

Wij hebben ooit twee Duitse herder kennel honden een goede oude dag gegeven en die hebben nooit gesloopt en deden keurig alles buiten daar ze de kennel normaal ook niet bevuilen. Die beiden waren zo dankbaar voor alle aandacht die hebben zich in huis perfect gedragen.