Chip met GPS functie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Chip met GPS functie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:32

Vanmorgen om half 6 (AM) kwam mijn man bij me in paniek dat vannacht de deur open heeft gestaan, en beide katten weg waren. Wij hebben echte huiskatten die nooit buiten komen. We wonen langs een redelijk drukke 50 weg met veel verkeer.

1 van de katten heeft een apart karakter, en is erg agressief/bang tegen vreemden.
Met het zoeken stond 1 van de katten na 1 keer roepen al voor onze neus (die denkt ook dattie een hond is) maar van de andere kat geen spoor te bekennen. Na 4 uur zoeken, vonden we hem terug onder een auto helemaal overstuur. Als je al na de kat wees hing hij in je arm, dus met handschoenen aan hem onder de auto weg gedreven en toen kon ik hem snel pakken, onder luid protest heb ik hem in een reismandje gekregen.

Thuis was hij gelijk zichzelf weer en kon je hem gewoon weer aaien, maar als de dierenambulance zo'n agressieve kat vind...of iemand die kinderen of vogels heeft vrees ik het ergste omdat hij echt agressief is tegen anderen. Bij de dierenarts is hij ook niet te hanteren, dus zoeken naar de 'normale chip' die hij wel heeft zullen ze dan vast niet doen.

Bestaat er een chip met GPS functie om de kat snel weer terug te vinden? Ik moet er niet aan denken dat hij nog een keer wegloopt door een klein foutje van ons, we hebben voor alle ramen en deuren overal al horren voor zodat we de katten binnen kunnen houden, het dier is zo bang buiten, die weet zich echt geen raad.

Guinevere

Re: Chip met GPS functie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:35

Over een chip week ik niet, maar ze hebben wel kleine "pet trackers" die je aan de halsband vastmaakt. Zou dat iets zijn? Moet je wel goed opletten dat je er een voor katten koopt en niet voor honden, want die zijn best zwaar.