Duiven houden, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Duiven houden, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 13:05

Ik hoop dat er bokkers zijn die duiven houden en mij kunnen vertellen hoe dat werkt.
Het zit namelijk zo, ik wil graag mijn vader voor vaderdag een duiventil kado geven.
Ik weet dat mijn vader erg gek is van duiven en hij heeft altijd al gezegd dat ie een duiventil in de tuin wil.
Mijn vader heeft er wel verstand van, heeft vroeger ook duiven gehouden.

Ik heb een mooie gezien op marktplaats:

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-hok ... 99-00.html

Nou zag ik dat deze gewoon open is en er niet iets van een deurtje in zit.
Het is natuurlijk wel erg leuk om er ook twee duiven bij te doen alleen mijn vraag is dus, vliegen die dan niet weg aangezien het huisje open is? en hoe pak je dit aan door ze te leren om terug te komen naar het huisje? het huisje is ook vrij open, gaan ze hier wel in zitten of moet er ook een stukje zijn wat helemaal dicht is?

Ik weet dat mijn vader zelf wel de antwoorden weet maar ik zou toch graag de goeie duiventil willen kopen zodat het wel een verassing blijft!
Ik hoop dat jullie de antwoorden weten en er wat over kunnen vertellen :D

petitparis

Re: Duiven houden, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:27

Als je wil dat duiven blijven moet je ze gedurende enkele dagen tot weken opsluiten in hun nieuwe huis (afhankelijk van hun leeftijd geloof ik).

In de advertentie staat misschien duiventil geschreven, maar voor mij is het een vogelvoederhuisje, waar misschien ook duiven in passen.

Als het de bedoeling is dat je echte vliegduiven wil, zodat je vader er mee kan "spelen" heb je toch een ander type nodig...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:46

mag ik vragen waar je woont?
wij hebben nog een aantal postduiven en sierduiven en tortelduiven in de opvang die een fijn plekje zoeken.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:01

cinn, het spijt me om te zeggen maar zo'n til hoe mooi die ook is, is geen geschikt hok voor duiven,
duiven mogen niet op de tocht zitten en zo'n til waait aan alle kanten door

verder moeten ze uitgewend worden om ze op hun hok te houden

en wat voor duiven wil je geven aan je vader?

als je vragen hebt ,stel ze maar ik heb al 37 jaar duiven

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 15:41

Maar goed dus dat ik een topic heb geopend ;)
Ik zal nog eens bij mijn vader voorzichtig gaan informeren of die nu echt duiven wil gaan houden of dat ie zo duiventil als op de foto mooi vind.