mika11 schreef:Ik had hetzelfde probleem.
Nu koop ik bij de dierenarts Stronghold, tegen vlooien en teken.
En dat werkt nog het beste van wat ik tot nu toe heb geprobeerd.
stronghold tegen teken? heb dit rechtstreeks uit de bijsluiter van stronghold:
Indicaties
Katten en honden: behandeling en preventie van besmettingen door vlooien, veroorzaakt door Ctenocephalides spp. gedurende 1 maand volgend op een enkele behandeling, als resultaat van de adulticide en larvicide eigenschappen van het product. Het product is tevens ovicide voor een periode van 3 weken na toediening. Het product kan gebruikt worden als deel van de behandelingsstrategie bij dermatitis veroorzaakt door allergie voor vlooien. Katten en honden: preventie van hartwormziekte veroorzaakt door Dirofilaria immitis, maandelijks toegediend. Katten en honden: behandeling van oormijt (Otodectes cynotis). Katten: behandeling van besmetting met bijtende luizen (Felicola subrostratus). Honden: behandeling van besmetting met bijtende luizen (Trichodectes canis). Honden: behandeling van schurftmijt (veroorzaakt door Sarcoptes scabiei). Honden: behandeling van infecties met volwassen intestinale spoelwormen (Toxocara canis). Katten: behandeling van infecties met volwassen spoelwormen (Toxocara cati) en volwassen intestinale haakwormen (Ancylostoma tubaeforme).
werkt dus eigenlijk helemaal niet tegen teken.. 
edit: die serestobandjes (van bayer toch?) schijnen inderdaad je-van-het te zijn
als je kat met een bandje om kan gaan natuurlijk..