Joey krijgt een 2e kans.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Joey krijgt een 2e kans.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:12

Gister heeft Joey ons hart veroverd.

Joey is zwervend gevonden in Spijkenisse en zwaar verlwaarloosd. Hij heeft oogonsteking, huidontsteking en erg lange nagels. Daarbij is hij extreem vermagerd.
Joey blijft sowieso bij ons tot hij helemaal hersteld is. Of hij daarna blijft hangt af van hoe zijn gedrag zich vormt. Nu is het een lieverd, geeft kusjes in overvloed en heeft heilig respect voor de twee dames in huis.
Voor ons is dit ons eerste pleeghondje. Tips zijn daarom van harte welkom! Hij krijgt momenteel een kilo aan KVV (smuldier), verdeeld over 6 keer per dag. Ik weet alleen niet of dit het juist KVV is om hem weer op gewicht te krijgen?
Zijn huid is onderzocht op mijten, maar er is niks te vinden, gelukkig. Waarschijnlijk zijn de kale plekken het gevolg van verwaarlozing.

Graag wil ik jullie voorstellen aan deze heerlijk vent!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikbencarmen

Re: Joey krijgt een 2e kans.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:14

Wat goed dat je hem hebt opgevangen en wat een schattig hoofdje!

Elma_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:15

Wat ziet die eruit :oo
Fijn dat hij nog een kans krijgt, dat ie maar snel weer lekker in zn velletje mag zitten! +:)+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:16

wow wat zie die er slecht uit :oo
echt super dat jullie hem een goed plekje geven!

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:19

Wat een schatje! Dat mensen zo'n dier zo kunnen verwaarlozen....
Ben blij dat hij nu zo goed wordt opgevangen. Echt super! +:)+
Ik denk dat je het beste aan je dierenarts kan vragen hoe het zit met het voer.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:21

Juist niet aan een DA vragen over voer, die heeft daar over het algemeen geen verstand van.

Lotgering staat bekend als een vette KVV, dus dat zou je eventueel kunnen bestellen.

Succes met Joey.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:23

wat een schatje... en wat ziet hij er slecht uit.... hopen dat hij snel opkanpt....

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:26

Och arm dier.. ;( zo'n leuk koppie! <3
Echt super dat jullie hem in huis hebben genomen +:)+
Ik ben benieuwd hoe hij gaat opknappen :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:26

Jeetje, wat ziet die eruit! Wat fijn dat jullie hem zo'n goed huisje bieden. +:)+ Hoop dat hij snel opknapt. Houd je ons op de hoogte?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:28

Thirty schreef:
Juist niet aan een DA vragen over voer, die heeft daar over het algemeen geen verstand van.

Lotgering staat bekend als een vette KVV, dus dat zou je eventueel kunnen bestellen.

Succes met Joey.

tuurlijk hebben die wel verstand van voer?? :?

ot: wat goed dat jullie dit dier een 2e kans geven. Ben heel benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:28

Hij staat onder strenge controle van de Dierenarts. Mijn vriend is zelf paraveterinair, dus kan gelukkig een hoop intern regelen. De dierenarts laat ons volledig vrij in het voeren, maar heeft nog niet veel ervaring met KVV. Vandaar de vraag hier :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:30

Jeetje zeg, wat een arme hummel!
Heb je hem opgevangen via het asiel? Zoja, dan zullen zij je toch wel begeleiden in het opvangen? (en het eten geven etc.)

Ik heb weinig verstand van honden, ben meer een kattenmens, maar is het niet teveel om hem plots weer zo veel te voeren? Of is een kilo niet veel voor een hond? := (puur uit interesse hoor, ik geloof wel dat je alles goed doet met hem! :) )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:30

Blanket schreef:
Jeetje, wat ziet die eruit! Wat fijn dat jullie hem zo'n goed huisje bieden. +:)+ Hoop dat hij snel opknapt. Houd je ons op de hoogte?

Zeker! Houden sowieso een dagboek bij over zijn voortgangen. Ook voor als hij eventueel wel uiteindelijk naar een nieuwe baas gaat. Die kunnen dan van dag tot dag lezen hoe het gegaan is met hem.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:33

xJolien schreef:
Jeetje zeg, wat een arme hummel!
Heb je hem opgevangen via het asiel? Zoja, dan zullen zij je toch wel begeleiden in het opvangen? (en het eten geven etc.)

Ik heb weinig verstand van honden, ben meer een kattenmens, maar is het niet teveel om hem plots weer zo veel te voeren? Of is een kilo niet veel voor een hond? := (puur uit interesse hoor, ik geloof wel dat je alles goed doet met hem! :) )

Mijn vriend heeft 7 jaar vrijwilligers werk gedaan op het asiel waar Joey vandaag komt. Sinds kort is hij Flexer en moest gister werken. Vanuit daar is hij meegekomen. Begeleiding vanuit het asiel is dus op eigen inatief van onze kant, omdat hij er al zo lang werkt :D

Doordat de volledige maaltijd over 6 delen wordt verdeeld, is het niet teveel. Hij weegt nu al rond de 30 kilo, en dat terwijl het alleen maar bot is. Ben dus heel benieuwd wat het word als hij goed op gewicht is... Daarom is een kilo per dag niet zo heel veel :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:34

Wat ziet die eruit! Hopelijk komt hij snel wat aan. Voor vregen over kvv kan je misschien ook hier terecht :j

MrUlbe schreef:
Thirty schreef:

Succes met Joey.

tuurlijk hebben die wel verstand van voer?? :?

ot: wat goed dat jullie dit dier een 2e kans geven. Ben heel benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet.

De Meeste DA's weten niks van vers voer en zullen hoe dan ook brok aanraden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:35

wat fijn dat je deze stakker opvangt. Ik heb zelf ook altijd herplaatsers gehad(al waren die bij lange na niet zo ernstig verwaarloosd als deze) maar ik vind 1 kg smuldier per dag wel erg weinig.
Misschien goed om daar langzaam aan mee op te bouwen? Ik heb mijn jonge magere hond toen 1 kg smuldier per dag gegeven en daarnaast 600 gram goede brok v hills.
Maar zo n magere hond niet teveel ineens gaan voeren en idd verdelen over versch kleine porties per dag is prima. Geef ook vaak een lekkernij die gezond is zoals knauwstaafjes; leverpastei op wat brood enz enz

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:36

Aah, oke! Dankjewel voor je uitleg! :j
Maar jemig, een hoopje botten, en dan toch nog 30 kg wegen! :oo

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:37

:O die ziet er echt slecht uit fijn dan hij in ieder geval tijdelijk bij jullie mag herstellen en opknappen echt super

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 21:02

Ik ben trouwens alleen nog opzoek naar een goede zalf voor zijn huid. Ik merk dat hij erg last heeft van jeuk, en ik denk dat het ook komt doordat het zo onwijs droog is. Dat gaat natuurlijk ook jeuken.
Tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:04

misschien even bij de DA vragen? anders misschien baby zalf zoals sudocrem?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:04

Wat een leukerd zeg, maar hij is er wel erg aan toe! :(:)
ik volg dit topic!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:11

Neem eens contact op met Stefan Veenstra (http://www.natuurlijkgezondedieren.nl). Een dierenarts met enorm veel kennis over voeding (kvv) en chinese geneeskunde. Erg interessant en ik denk dat hij je wel verder kan helpen. Echt super dat je deze hond helpt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:42

zo zeg,die is echt heel erg mager,denk dat het een hele mooie hond gaat worden als hij op gewicht is,en met een kilo smuldier gaat hij het zeker redden hoor...is prima kvv om hem dikker op te krijgen,en in kleine porties is ook goed..

aankomen gaat gelukkig vaak heel snel,ben heel benieuwd naar zijn vorderingen :j wel foto's blijven plaatsen als je wil??

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:44

Super dat jullie hem opvangen! Ben benieuwd hoe hij hersteld, lijkt me een leuke hond :j

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:11

Wat een bijzonder ogen heeft hij, echt ik vertrouw jou wel. Voor jou ga ik door het vuur.......