Hond in shock na schrikreactie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Hond in shock na schrikreactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 07:55

Gisteren waren wij in de tuin een spel aan het spelen met houtblokjes, op een gegeven moment schoot er een houtblok de verkeerde kant op en raakte mijn hondje (waar precies kon ik niet zo snel zien maar leek er op bij de hals/hoofd. Op dat moment schoot ze al een speer piepent en jankent weg, maar aangezien ze 2 weken geleden een knieoperatie heeft gehad mag ze dus eigenlijk niet hard rennen. Toen ik haar wou pakken rende ze weer weg voor mij en uiteindelijk kreeg ik haar. Maar ze kwijlde/schuimbekte helemaal en had alles er onder gepoept. Ik had haar schoongemaakt en rustig gekalmeert en in de mand gelegt. Koort daarna begon ze te braken, ik heb toen ook de DA gebeld en ik moest het even aanzien want ze was waarschijnlijk in shock. Een uur tot 2 uur later nog geen verbetering dus toch weer DA gebeld ze had ondertussen meerdere malen gebraakt en bleef maar kwijlen. Na de Da geweest en ze was wat koud dus shock, hier heeft ze een prik tegen gekregen op die shock tegen te gaan verdere pupil reflexen etc waren goed nek hoof kon ze soepel draaien dus geen letsel maar met een ? of ze misschien lichte hersenschudding heeft. Dus ook een pijnstiller gekregen een een prik tegen de misselijkheid. Gisteravond heeft ze weer klein beetje gegeten en gedronken. Vanmorgen wou ze helemaal niks hebben..... Ze is nu echt een klein zielig hoopje hond. Ik vind dit zo erg voor haar want ze is nog maar een jaar en heeft ondertussen al 5 operaties moeten doorstaan. 1 aan haar gebitje, sterilisatie en 3 x aan der knietjes. Wanneer houd het nu eens op wanneer komt de dag voor haar dat ze normaal kan leven zonder dat er zoiets gebeurd. Ik weet dat dit niet te voorzien was maar het is toch gebeurd. Ik hoop dat ze snel opkanpt en weer verder kan. Heeft iemand trouwens nog tips wat ik haar kan geven zodat ze weer kleine beetjes gaat eten ? Dat zou ik erg fijn vinden.

EngeltjeS

Re: Hond in shock na schrikreactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:04

He gats wat vervelend!

Voorlopig geen spelletjes meer spelen, die zo kunnen uitpakken. (verwacht je ook niet natuurlijk, dat begrijp ik).

Neem de tijd, maar overdrijf ook niet met de aandacht. "Doe maar normaäl" maar houdt haar wel in de gaten.

Hoe is ze de nacht door gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:05

Aggossie .. arm beestje !! Die moet zich echt rot zijn geschrokken.
Ik zou even wat lekkers voor haar maken / halen , gekookte kip , stukjes vis , gehakt misschien krijgt ze daar wel haal eetlust van terug.
En vooral af en toe contact opnemen met de DA hoe het er nu voor staat en daarbij ook je gevoel volgen.

Succes met je hondje :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:10

Wat een pech voor jouw hondje.
Misschien niet proberen nu te gaan troosten, als je hondje 'zielig' doet.
Hij is natuurlijk wel zielig, maar ik bedoel dat je dat niet moet gaan bevestigen.
Je hondje moet straks weer gaan leren, dat het heel normaal is om te spelen, rennen etc.
Succes met hem, hopelijk knapt ie snel weer op. :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:57

Jeetje wat rot zeg! Hopelijk knapt je hondje snel weer op.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 11:22

@ engeltje s, ze krijgt ook niet echt overdreven veel aandacht nu hoor ze ligt gewoon heerlijk op de bank en ik ben gewoon men eigen dingen aan het doen (als ik niet aan het werk ben) Ze is de nacht overgens goed doorgekomen we kregen voor de zekerheid een wekadvies mee (2x in de nacht even wakker maken en kijken of ze alert is) en zodra we haar naam riepen was ze meteen wakker dus dat is goed. Ik geef haar ook de rust om te kunnen herstellen.

@Peanutbutter, vis is een goeie tip, ze wil wel kleine beetjes kipflet eten dus dat is op zich ook goed maar zal straks wel even was vis halen voor mezelf kan ze ondertussen lekker mee snoepen als ze wil.

@Mika en annepaardoes ik hoop idd dat ze snel opknapt ze ziet er in iedergeval beter uit dan om 7 uur vanmorgen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:25

ah wat sneu zeg!
wat voor hondje is het? en hoe heeft ze al 3 operaties kunnen hebben, altijd dezelfde operatie of steeds iets anders?
idd lekker vlees geven, of versvlees in de winkel kopen of idd wat kipfilet geven

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:30

essiesilly schreef:
ah wat sneu zeg!
wat voor hondje is het? en hoe heeft ze al 3 operaties kunnen hebben, altijd dezelfde operatie of steeds iets anders?
idd lekker vlees geven, of versvlees in de winkel kopen of idd wat kipfilet geven

Geen rauw vlees geven als de hond brok gewent is. Zijn maagzuur kan namelijk dan niet het vlees goed verteren.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:35

blikvoer in warmwater werkt wel, ruikt heel sterk dus dan willen ze vaak wel eten. Nadeel alleen is dat er in blikvoer al veel water zit en je het dan nog meer gaat verdunnen.. Je kan bij de dierenarts vragen of je A/D voer mee mag, dat is een soort astronauten voer wat heel sterk ruikt :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:31

Ik ben vandaag weer na de da geweest omdat ze nog niet goed wou eten en aan de diaree bleef en idd a/d voer meegekregen maar madam wil het niet eten hoor....ze heeft ook weer 2 injecties gehad 1 voor de diaree en 1 om het eten weer op gang te laten komen en vanavond tegen 6 uur kreeg ze haar eetlust wat terug en heeft een schaaltje met gekookte kipfilet opgesmikkeld en vroeg zelfs om meer dus dat is een goed teken...

en op de vraag hoe heeft ze al 3 operaties kunnen hebben nja ze heeft er dus 5 gehad als je goed gelezen had. 1e keer haar hele melkgebit verwijderd omdat tandjes verkeerd doorkwamen. 2e keer sterrilisatie 3e keer patellaluxatie dus knieschijf weer op de juiste wijze vast zetten met een pin 4e keer pin verwijderen want ze had er een allergische reactie op en 5e keer andere achterpootje knieschijf op juiste manier vast zetten,. Met haar pootjes gaat het nu dan ook heel goed en ze heeft geen pijn meer en kan lekker lopen spelen vliegen rennen. Dus hopen dat ze nu klaar is en lekker kan genieten zoals elk 1 jarig hondje doet

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:38

Jeetje wat een kleine pechvogel is het! hopelijk gaat ze binnekort toch eten. A/D voer is goed te verdunnen met water, het is al heel dun van zichzelf natuurlijk. Als je een spuitje hebt kan je haar 'dwangvoeren' door het in haar bekje te spuiten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:22

Nathas schreef:
Ik ben vandaag weer na de da geweest omdat ze nog niet goed wou eten en aan de diaree bleef en idd a/d voer meegekregen maar madam wil het niet eten hoor....ze heeft ook weer 2 injecties gehad 1 voor de diaree en 1 om het eten weer op gang te laten komen en vanavond tegen 6 uur kreeg ze haar eetlust wat terug en heeft een schaaltje met gekookte kipfilet opgesmikkeld en vroeg zelfs om meer dus dat is een goed teken...

en op de vraag hoe heeft ze al 3 operaties kunnen hebben nja ze heeft er dus 5 gehad als je goed gelezen had. 1e keer haar hele melkgebit verwijderd omdat tandjes verkeerd doorkwamen. 2e keer sterrilisatie 3e keer patellaluxatie dus knieschijf weer op de juiste wijze vast zetten met een pin 4e keer pin verwijderen want ze had er een allergische reactie op en 5e keer andere achterpootje knieschijf op juiste manier vast zetten,. Met haar pootjes gaat het nu dan ook heel goed en ze heeft geen pijn meer en kan lekker lopen spelen vliegen rennen. Dus hopen dat ze nu klaar is en lekker kan genieten zoals elk 1 jarig hondje doet

Ik heb ook wel goed gelezen, take it easy ;)
Ik bedoelde idd die 3 operaties aan haar poot

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 07:54

essiesilly schreef:
Nathas schreef:

Ik heb ook wel goed gelezen, take it easy ;)
Ik bedoelde idd die 3 operaties aan haar poot

Niet aanvallend bedoelt hoor ;) Ik wist idd alleen niet hoe je het bedoelde :j

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:47

Hoe is het nu met je hond? Mijn hond heeft zondag waarschijnlijk
ook een shock gehad a.g.v. een heftige pijnreactie. Hij is nu nog steeds erg sloom
vind ik, dus daarom ben ik erg benieuwd hoe de jouwe herstelt.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:09

Met mijn hondje gaat het nu redelijk, ze is weer wat fitter speelt kleine beetjes maar is wel snel moe sloom wil ik het niet noemen lijkt wel alsof haar uithoudingsvermogen minder is zeg maar.

Eten en drinken gaat ook goed, maar ze is nog wel wat aan de diarree. Hoe is het bij jou hondje gebeurd dan ? en hoe is het gegaan ?

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:35

oh dat is positief!
Mijne was met de bal aan spelen, hij is daar altijd erg fanatiek mee.
Maar hij is al 9 dus zn lijf heeft er af en toe wat meer moeite mee. Dit keer
begon hij ineens heel hard te janken, net als de jouwe, en toen zakte hij op zn zij
en was ie ff helemaal weg liet ook zn urine lopen. Zn tandvlees was ook spierwit zn tong
was gelukkig wel nog roze. Naar de da geweest die heeft bloedtest gedaan en zn poten/rug gecheckt
maar hij gaf niks aan. Nu denken we misschien een zenuw in zn rug of nek die bekneld heeft gezeten
door een rare beweging. Hij slaapt nu heel veel, maar hij is natuurlijk ook al wat ouder dus
is het herstel misschien wat langzamer. Hij krijgt ook pijnstillers die werken goed, verder moeten we
heel rustig aan doen met hem. Ik hoop dat ie snel weer is opgeknapt, het is normaal een hele actieve hond
en liep hiervoor nog rustig 15km op zn 9e jaar.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:16

Oei dat is niet fijn en idd misschien een zenuw die in de knel heeft gezeten. Mijn hond was niet van de wereld maar begon wel meteen poep te laten lopen plas heb ik niet gemerkt.
Ik hoop dat jou hond snel op knapt en zijn oude zelf weer word. En je weet wat ze zeggen van slapen en rust knappen ze als het goed is weer op sterkte

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:57

Dankjewel! Hij is vannochtend al weer wat actiever en zit nu lekker in de zon op het balkon. Jij
ook nog veel stertkte nog met je hondje, hopelijk is ze snel weer de oude.