Kat ineens heel veel jeuk, maar geen vlooien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Kat ineens heel veel jeuk, maar geen vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 20:17

Ten eerste: hij is net voor de zekerheid nogmaals ontvlooid en als het morgenochtend nog zo is bel ik de DA

Goed, dat gezegd hebbende.

Onze rooie kater heeft sinds vanmiddag vier uur ineens heel veel jeuk. Het arme dier vliegt steeds als een wesp gestoken omhoog en rent schichtig de kamer door, ondertussen heftig likkend en krabbend. Hij probeert echt te vluchten voor de kriebels, arm ding :(:) Hij wil nu graag slapen, maar de jeuk houdt hem wakker. Mister zit nu dus narrig in een hoekje, terwijl z'n oren en huid alle kanten op wiebelen.

Nu heeft hij afgelopen donderdag een ongelukje gehad (Hij is zeven meter naar beneden gestort en heeft daarbij een van de kussentjes van z'n poot gescheurd) en daarvoor een spuit antibiotica en een pijnstiller gehad. Die pijnstiller zou nu ongeveer uitgewerkt moeten zijn. Zou het kunnen dat hij daar zo'n jeuk van heeft, of dat hij van de pijn aan z'n poot zo doet?

Ik heb beide katten net helemaal gekamd en kan geen vlooien ontdekken. Wel heb ik ze beide een pipetje vlooienspul gegeven, dat moest eigenlijk woensdag weer, maar toch maar even voor de zekerheid. De andere kant heeft trouwens nergens last van.

Komt dit iemand bekend voor en zijn er misschien nog huismiddeltjes die iig voor vannacht de jeuk een beetje verlichten? Hij heeft net ook 4 druppeltjes Rescue Remedy gehad om hem een beetje te kalmeren.

annepaardoes

Re: Kat ineens heel veel jeuk, maar geen vlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:28

Heeft je kat ook echt gericht op 1 plek last van de jeuk en waar zit die plek?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:48

Nee, het zit over z'n hele lijf. Arm ding.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:51

Kan hij soms niet tegen de medicijnen die hij heeft gekregen?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:56

Het zou misschien een allergische reactie kunnen zijn.

Onze oude kat had ook eens jeuk en geen vlooien. Toen bleek dat hij buiten werd gestoken door hele kleine beestjes en dat zorgde voor de jeuk. Hier hebben we toen dacht ik pilletjes voor gehad. Voor vannacht zou ik het zo ook niet weten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:57

Biergistpillen heb je zeer niet in huis?

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:00

Het kan van alles zijn bv luizen maar die kom je denk ik dan wel tegen als je ze met een vlooienkam kamt ik zou voor de zekerheid toch echt even langs de da gaan
Wat mij het waarscheinlijkst lijkt is dat het een allergiese reactie is van de medicatie
Succes!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:08

Ik denk ook een allergische reactie.
Misschien op het vlooienmiddel (Heb je een nieuwe vlooienmiddel of pas sinds kort, paar maanden?)
Misschien door de antibiotica en dat het er nu uitkomt, omdat het misschien eerst onderdrukt is door de pijnstiller.
Ik roep maar even wat.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 22:21

Bedankt voor de reacties :) Hij slaapt nu, lijkt ook een beetje gekalmeerd :) Het was al voor het vlooienspul, gebruik niks anders dan anders eigenlijk.

Dat van de reactie op antibiotica zou misschien nog wel kunnen, klinkt iig niet heel gek. Biergistpillen heb ik idd niet in huis. Als het morgen nog zo is mag 'ie voor de derde keer in vier dagen mee naar de dokter, dat zal ik hem nog maar niet vertellen denk ik :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:35

hoe oud is de kat in kwestie? hij komt normaal gesproken niet buiten of wel? hooikoorts moet je niet uitsluiten, heb 1 kat en hond gehad met een hooi koorts reactie kregen alle bij een middel tegen jeuk en zwelling ze hebben het ook maar 1 keer gehad en niet tegelijk hoor maar wel de eerst keer dat ze de lente (met heftige pollen en veel wint) mee maakten. de hond had het zwaar ze kreeg haar oogjes niet meer open zo opgezwollen waren ze...dat was pas de volgende ochtend het begon de avond ervoor met een klein bultje op d'r neus en ja wat krabben af en toe. de volgende ochtend zat ze onder de bulten /zwellingen d'r neus was 3 keer zo groot en ja die oogjes....en kon niet meer stil zitten van de jeuk...