Hond op de fiets en brommer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Hond op de fiets en brommer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 09:35

Ik heb even brainstorm hulp nodig of mensen die een wat grotere hond ook mee nemen op de fiets. Ik fiets veel met mijn hond. Ze gaat overal mee naartoe, maar soms is het toch net te ver voor haar en kan ze niet het hele stuk naast de fiets meelopen. Dan wil ik haar graag in een mand aan de fiets.. Enige probleem is, het is geen kleine hond. Ze is 10 kilo en een middelmaat. Dus in die rieten fietsmanden past ze niet.

Foto zodat jullie haar maat kunnen zien.
Afbeelding

Een hondenkar erachter kan wel, maar die dingen zijn onwijs prijzig en, het kan achter de fiets. Maar niet achter een brommer. Ik neem mijn hond namelijk ook mee op de brommer, heel af en toe. Dan zit ze tussen mijn benen geklemd, voorpoten over het stuur. Ze vind het geweldig. Ik rijd dan ontzettend zacht (max 20km) omdat ik harder dan iets te eng vind. Dus eigenlijk wil ik ook iets op mijn brommer hebben, een soort mand, waar ze veilig in kan zitten.

Iemand suggesties? Iemand die zelf ook iets in elkaar gezet heeft, voor de fiets of misschien wel een brommer?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:44

Ik lees even mee! Ik weet de oplossing ook niet, maar ik zit met een zelfde probleem!
Die van mij is ongv. 18 kilo. Ik vind het te eng om haar los op de brommer mee te nemen..
Afbeelding

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:48

Misschien kun je het systeem waarmee een kinderzitje op een fiets vast zit eraf halen en onderop een bak (van hout of stevig plastic) bevestigen.
Lastig voor je hond is dan: Hoe kom ik in die bak ? Je zult hem er wel in kunnen tillen maar dan moet je fiets of brommer wel stevig staan. Dus een middenstander voor je fiets is dan geen overbodige luxe.

Even offtopic maar misschien kun je hier inspiratie uit putten :D :D : http://www.youtube.com/watch?v=_JHP3gpk9Ek

Of een boodschappen of transport fiets kopen: die manden zijn groot genoeg. Of een bakfiets of de hond in een grote rugzak ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:49

dat filmpje _O- :')

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:52

Afbeelding
Een dagje knutselen en dan moet dit lukken.. :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 09:57

_O- _O-

Ik heb haar nu gewoon zo, maar daarmee kunnen we niet te hard en geen lange afstanden, want ze staat wel op haar achterpoten.

Afbeelding

Maar als ik dat stuk waar ze op staat breder maak, kan ze daar gewoon zitten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:58

Ik stond laatst bij het stoplicht achter een man die een flinke labrador achterop de brommer had :D
Flinke krat achterop knutselen en dan moet het lukken dus.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:27

Bij ons door de wijk rijdt een man met zo'n oud scootertje, en die heeft een fruitkistje achterop zitten. Vroeger had hij daar volgens mij zijn hondje in, maar tegenwoordig niet meer. (hondje dood gok ik?)
In ieder geval, zoiets moet denk ik wel te knutselen zijn... Ik weet niet of je achter jouw zitvlak nog veel ruimte hebt om eventueel een kistje erop te maken?

En voor de fiets, ik denk dat een bak voorop je fiets het handigst is... :j

edit; en zoiets voor voorop je scooter? Of is je hond daar te zwaar voor?
http://www.qwic.nl/uploads/cache/6xmw9dw9f8.jpg

(zelfde idee als een bakfiets)
Laatst bijgewerkt door xJolien op 13-05-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Hond op de fiets en brommer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:33

Ik heb van de week nog iemand gezien met een hondenfietskar achter de brommer. Die had wel een speciale bevestiging laten maken.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:42

Voor op die fiets kan je gewoon een onderkant van een kinderzitje pakken en onder een krat maken, wij hebben dit ook zo gedaan. Ons hondje is wel wat kleiner, maar hij had de houten helemaal kapot gekauwd.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:52

Ik vind het krat wel een goed idee. Even offtopic, helemaal geweldig het fimpje en de foto ook!!! :') :D

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:08

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:31

Geweldig!! :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:45

Afbeelding

Hij bleef helaas rijdend niet zitten :+

Maar ik zou kijken of je een frame voor op kan krijgen voor zowel op de fiets als de brommer waar je een boodschappen mand en of krat in kan klemmen.

Zo iets bv
Afbeelding

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:51

Heey,
Ik heb een uit de kluiten gewassen teckel van ongeveer 11 kilo. Ze gaat altijd mee op de fiets en vindt dat allemaal prima. Ik heb een rek zoals hierboven op mn fiets laten zetten met een groot stevig (soort boodschappen)krat erop. Daar ligt een kussentje/dekentje in en hier zit ze in. Aan de zijkanten van de mand zitten de uiteindes van een speciaal ijzeren koortje (dierenwinkel) dat aan het tuigje van de hond vastzit. Ze heeft altijd haar tuigje aan met fietsen en niet het mandje voor het geval er toch iets zou gebeuren. Voordeel is wel dat we het vanaf jongs af aan geoefend hebben. Er is nog nooit iets mis gegaan (ze probeert er niet en kan er niet uit te springen) en om dit zo houden fiets ik regelmatig met haar.
Zal van de week even kijken voor een foto als je wilt.
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:57

Wat is ver? Onze borders lopen na wat conditie training 10km naast de fiets naar stal en terug. Als ze echt mazzel hebben mogen ze ook nog mee op buitenrit. Zijn ze de rest van de dag heerlijk rustig :D .

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:10

Naja, we hebben een paar weken geleden op vakantie tochten van zo een 30 kilometer gemaakt (wel regelmatig gestopt). Dat vind ik eigenlijk wel de max. ;)