Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:46

Pfff,, mn kat is ontsnapt en mischien gedekt door de buurkater die ook haar vader is.. -O- Dus ik bellen naar de DA, om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc.. hangt hij in een keer op ! Hij deed al super sjagie toen ik dingen vroeg... Nou lekker dan. -O-

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:47

andere bellen! :)*

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:47

Lekker andere DA bellen, laat hem lekker in zijn eigen soep gaarkoken mafketel!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:48

??? tijd voor een andere da?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:50

MiniMouse schreef:
Lekker andere DA bellen, laat hem lekker in zijn eigen soep gaarkoken mafketel!

Ja ik had echt zulkiets van.... pardonnn? :+ Ik zit er nu dus mee wat te doen met mijn kat... ik kan hem eventueel over 2 weken ook no wel sterliseren? dan krijg ik mn loon :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:51

Was het een telefonisch consult waar je voor betaald?
Je belt wel een DA op weekenddienst met iets wat niet echt een spoedgeval is.
Dat neemt niet weg dat hij je gewoon hoort te helpen, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat hij er niet zo op zat te wachten.
Eigenlijk is de weekenddienst voor de DA voor spoedgevallen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:52

Heb je vandaag gebeld?
Dan snap ik eigenlijk wel dat ie een beetje chagerijnig word..
Het is immers zaterdag en de meeste dierenartsen zijn dan gewoon gesloten en alleen
Voor spoedgevallen bereikbaar. Als je dan komt met vragen die ook even kunnen wachten zoals wanneer ze
Gesteriliseerd kan worden... tja niet echt een spoedgeval.

Als mensen mij tijdens een spoeddienst (tandartspraktijk) bellen met vragen als hoe krijg ik mijn tanden witter dan verzoek ik ze ook om op maandag terug te bellen ;)

Ondanks dat niet netjes dat hij zomaar ophangt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:54

noortje schreef:
Heb je vandaag gebeld?
Dan snap ik eigenlijk wel dat ie een beetje chagerijnig word..
Het is immers zaterdag en de meeste dierenartsen zijn dan gewoon gesloten en alleen
Voor spoedgevallen bereikbaar. Als je dan komt met vragen die ook even kunnen wachten zoals wanneer ze
Gesteriliseerd kan worden... tja niet echt een spoedgeval.

Als mensen mij tijdens een spoeddienst (tandartspraktijk) bellen met vragen als hoe krijg ik mijn tanden witter dan verzoek ik ze ook om op maandag terug te bellen ;)

Ondanks dat niet netjes dat hij zomaar ophangt

Ze is vandaag waarschijnlijk gedekt, als er iets van een morning after pil zou zijn wil ik dat dan wel zo snel mogenlijk weten en ophalen lijkt mij.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:54

Je hoeft niet meteen te steriliseren, hoewel ik even niet meer weet hoe het nou zit bij de poes of het dan binnen een bepaalde tijd moet. Je hebt pillen of prikjes zoals de morning after pil.
Ik zou inderdaad een andere dierenarts zoeken :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:56

Uhm, sorry hoor maar in het weekend is een DA bereikbaar voor spoedgevallen en niet voor dit soort vragen lijkt mij. Misschien had die DA wel net een zware operatie of ernstig noodgeval behandeld? (al is ophangen dan idd nog niet zo netjes natuurlijk)

Een simpel rondje google had je opgeleverd dat je de poes in kwestie (als je wilt) zsm zou kunnen steriliseren, waarbij eventuele jongen ook verwijderd worden. Daarnaast zou je de poes komende week een poezenpil/prik kunnen laten geven. Maar als ik je zo hoor zou ik gaan voor een zsm sterilisatie, dan loop je geen risico meer mocht de poes weer een saan de wandel gaan. Als dat financiëel gezien over 2 weken zou lukken zou ik daar zeker voor kiezen. (en dan wel zsm een afspraak maken met die vriendelijke DA). Het loont trouwens sowieso wel om bij verschillende DA te vragen naar de kosten van zo'n operatie, dit verschilt nogal eens.

dierenfan

Re: Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:59

Gewoon maandag even bellen voor sterilisatie en erbij vermelden dat het spoed is wegens mogelijk gedekt te zijn en je niet mee wil dragen in het overschot aan kittens en zeker niet bij deze combinatie. Immers zo vroeg mogelijk laten helpen is alleen maar beter. HOe later het wordt hoe groter de baarmoeder hoe meer doorbloed en hoe ingrijpender de operatie gaat worden.

Ik zou geen pil o.i.d. geven. Het is bewezen dat ze kan ontsnappen als ze wil (en krols is) en zou het risico echt nooit nemen!!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:00

caroline_max schreef:
Uhm, sorry hoor maar in het weekend is een DA bereikbaar voor spoedgevallen en niet voor dit soort vragen lijkt mij. Misschien had die DA wel net een zware operatie of ernstig noodgeval behandeld? (al is ophangen dan idd nog niet zo netjes natuurlijk)

Een simpel rondje google had je opgeleverd dat je de poes in kwestie (als je wilt) zsm zou kunnen steriliseren, waarbij eventuele jongen ook verwijderd worden. Daarnaast zou je de poes komende week een poezenpil/prik kunnen laten geven. Maar als ik je zo hoor zou ik gaan voor een zsm sterilisatie, dan loop je geen risico meer mocht de poes weer een saan de wandel gaan. Als dat financiëel gezien over 2 weken zou lukken zou ik daar zeker voor kiezen. (en dan wel zsm een afspraak maken met die vriendelijke DA). Het loont trouwens sowieso wel om bij verschillende DA te vragen naar de kosten van zo'n operatie, dit verschilt nogal eens.

Ik had gegoogled maar ik kon niet veel vinden over morning after pil of dergelijk, ik kreeg van alles van de mens :Y) Ik vind het sneu om erg lang te wachten zodat de kittens al aardig volgroeit zijn.. dus het liefst zo snel mogenlijk, of hopen dat het losse flodders waren -O-

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:01

Sowieso ten zeerste aan te raden poes te laten steriliseren :j
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:02

lieniminnie schreef:
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.

Ik ken nog wel een DA een stukje verderop, goedkoper en ook nog vriendelijker, wel een goede naam :j Ik snap dat sterilisatie het beste is maar financieel kan dat over een paar weekjes pas ( als je even het topic doorgelezen had :D )

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:02

Als je haar over 2 weken kunt laten steriliseren zijn de eventuele jongen nog heel erg klein hoor. Volgens mij kun je best maandag nog voor een prikpil naar de DA gaan om dracht te voorkomen. Ik zou zeker niet afwachten, straks zit je wel met een nest kittens (die je misschien ook nog moeilijk kwijtraakt)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:04

caroline_max schreef:
Als je haar over 2 weken kunt laten steriliseren zijn de eventuele jongen nog heel erg klein hoor. Volgens mij kun je best maandag nog voor een prikpil naar de DA gaan om dracht te voorkomen. Ik zou zeker niet afwachten, straks zit je wel met een nest kittens (die je misschien ook nog moeilijk kwijtraakt)

Als je naar het asiel gaat kun je kiezen uit een stuk of 150... Dus nee daar wil ik niet aan meedoen. Ik kan maandag nog voor een prikpil naar de DA?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:06

AustriaTrick schreef:
lieniminnie schreef:

Ik ken nog wel een DA een stukje verderop, goedkoper en ook nog vriendelijker, wel een goede naam :j Ik snap dat sterilisatie het beste is maar financieel kan dat over een paar weekjes pas ( als je even het topic doorgelezen had :D )

dat heb ik gelezen :) ik reageerde op de reactie boven mij die als tip gaf rond te kijken naar een goedkope dierenarts!

heb het even opgezocht, de hormoon injectie van de poes moet binnen 40 uur. Over 2 weken zijn de kittens nog klein maar al wel dusdanig aanwezig dat het een wat ingewikkeldere operatie wordt. Ik zou de dierenarts bellen en aangeven dat je op dit moment niet financieel in staat bent poes te laten steriliseren, misschien kun je iets met hun regelen :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:08

lieniminnie schreef:

Ik ken nog wel een DA een stukje verderop, goedkoper en ook nog vriendelijker, wel een goede naam :j Ik snap dat sterilisatie het beste is maar financieel kan dat over een paar weekjes pas ( als je even het topic doorgelezen had :D )[/quote]

dat heb ik gelezen :) ik reageerde op de reactie boven mij die als tip gaf rond te kijken naar een goedkope dierenarts!

heb het even opgezocht, de hormoon injectie van de poes moet binnen 40 uur. Over 2 weken zijn de kittens nog klein maar al wel dusdanig aanwezig dat het een wat ingewikkeldere operatie wordt. Ik zou de dierenarts bellen en aangeven dat je op dit moment niet financieel in staat bent poes te laten steriliseren, misschien kun je iets met hun regelen :)[/quote]
Ik ga even met mn moeder overleggen, mischien dat zij het eventueel voor kan schieten of dergelijk. Hetm oet toch gebeuren, nu of in een jaar, t moet toch :')

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:09

Ik snap heel goed dat je hiervoor een dienstdoend nummer hebt gebeld, alleen kan ik je dan erg aanraden om het écht heel erg kort en zeer bondig te houden. Ofwel: hallo, met die en die, het spijt mij dat ik u stoor in vrije tijd maar ik twijfel verschrikkelijk. Mijn poes is vandaag gedekt door haar vader. Moet ik daar a la minute actie op ondernemen of kan ik u maandag terugbellen?"
Hoogstwaarschijnlijk had je dan gehoord "maandag is vroeg genoeg, geen zorgen en een prettige avond verder".

Het is eigenlijk gewoon vrije tijd die je van mensen pakt, en natuurlijk is het niet voor niets alleen denk ik dat je er verschrikkelijk zorgvuldig mee moet omgaan.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:12

goed idee! :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:13

delerium schreef:
Ik snap heel goed dat je hiervoor een dienstdoend nummer hebt gebeld, alleen kan ik je dan erg aanraden om het écht heel erg kort en zeer bondig te houden. Ofwel: hallo, met die en die, het spijt mij dat ik u stoor in vrije tijd maar ik twijfel verschrikkelijk. Mijn poes is vandaag gedekt door haar vader. Moet ik daar a la minute actie op ondernemen of kan ik u maandag terugbellen?"
Hoogstwaarschijnlijk had je dan gehoord "maandag is vroeg genoeg, geen zorgen en een prettige avond verder".

Het is eigenlijk gewoon vrije tijd die je van mensen pakt, en natuurlijk is het niet voor niets alleen denk ik dat je er verschrikkelijk zorgvuldig mee moet omgaan.

Ik heb het ook zo kort gehouden :j Dacht al die beste man wil zn vrije avond houden, maar hij kon mn vragen niet eens normaal beantwoorden.. zit ik er zo over in en wil je DA niet eens helpen, en dat terwijl we ze al meer dan 25 jaar hebben... Vaste klant, etc etc.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:14

nou lekker DA heb je dan zeg!
zou naar een andere gaan als ik jouw was

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:16

AustriaTrick schreef:
...om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc..

Het vetgedrukte was gewoon te veel, bij een dienstdoende moet je het écht beperken tot het meest acute. De rest had je ook maandag voor kunnen bellen...

Natuurlijk praat ik het gedrag van de DA niet goed hoor, een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand slechter van geworden. Maar met "moet ik NU actie ondernemen of kan ik maandag terugbellen" had het gewoon klaar moeten zijn eigenlijk...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:17

delerium schreef:

Nou, dat ben ik niet met je eens hoor: ze hebben gewoon dienst en moeten bereikbaar zijn voor vragen. Pas als je zoiets nagevraagd heb, weet je of je nog de tijd hebt om langer te wachten... Zou natuurlijk ook kunnen dat maandag de DA zegt: waarom heb je niet gebeld, die prikpil moet binnen 24 uur na dekking gegeven worden o.i.d. Dus ik vind het helemaal niet gek dat ze even gebeld heeft.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 22:17

delerium schreef:
AustriaTrick schreef:
...om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc..

Het vetgedrukte was gewoon te veel, bij een dienstdoende moet je het écht beperken tot het meest acute. De rest had je ook maandag voor kunnen bellen...

Natuurlijk praat ik het gedrag van de DA niet goed hoor, een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand slechter van geworden. Maar met "moet ik NU actie ondernemen of kan ik maandag terugbellen" had het gewoon klaar moeten zijn eigenlijk...

Ja oke, maar ik wou even vragen of ik een weekje kon wachten of dat t meteen moest , :')