Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WinSel schreef:Dan moet je haar castreren ipv sterreliseren, dat is namelijk alleen afbinden...
Maar ik zou het risico niet nemen
WinSel schreef:Castreren is alles er uit halen, baarmoeder ed, dan verlaag je het risico
Met sterreliseren bind je het af, dan heb je het risico nog steeds...
Captain schreef:Ik ben er zelf wel voor, heb mijn voedster verloren op 1-jarige leeftijd aan baarmoederkanker..
Echter als het konijn zo oud geschat wordt zou ik het niet meer laten doen. Een castratie bij een voedster is een zware ingreep en ze kunnen daar erg ziek van worden.
Ik was ook pas 12 toen dat beestje kreeg. Gisteren werd ze behoorlijk ziek
... ze bleek hoogstwaarschijnlijk baarmoederkanker te hebben! De DA voelde een opgezette baarmoeder! We hebben haar dus gistermiddag gelijk laten inslapen! (Zie topic bloed konijn) Ze is gelukkig 7 jaar geworden! Het hoeft je natuurlijk niet te overkomen! Als ik in de toekomst weer konijnen neem, laat ik de voedster op jonge leeftijd casteren! Als je konijn al wat ouder is, is een narcose misschien geen goed idee! Vaak neemt het grotere risico's met zich mee! (zoals eerder hier gezegd)! Geniet maar zolang je van haar kan genieten
maaike2800 schreef:dacht dat het konijn dan jonger dan 3 jaar moest zijn, ivm het teveel aan buikvet anders en dus een verhoogd risico op overlijden tijdens de toch wel zware operatie.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html