Maar het geheel moest wel roofvogel/vos dicht zijn. Dus een 'dak' er op was een vereiste.
Na wat puzzelen besloten om de bestaande omheining te gebruiken om iets tegenaan te maken. Maar omdat ze te makkelijk door het gaas van 5x5 cm konden moest er dus ook wel iets voor komen waar ze niet tegenaan konden klimmen (en ja cavia's kunnen klimmen heb ik ondervonden). Ik heb dus stroken dik doorzichtig plastik er voor gemaakt.
Het is een lange overdekte gang geworden, die ik zelfs nog kan uitbreiden mocht het nodig zijn. Hierbovenop het dak van gaashekjes en in de zijkanten zitten deurtjes. Hiervoor staat een verplaatsbare ren, ook met een verwijderbaar dak.
Doordat er verschillende deurtjes zitten in de lange gang kan ik telkens de losse ren makkelijk verplaatsen als het gras op de oude plek op is.
Enjoy...

Het hok op zijn vaste plek met 3 verdiepingen. De zijkanten zijn niet open maar er zit persplex voor.

De verplaatsbaarbare ren (van de meiden)

Het totaal in de lengte onder de appelboom

Het laatste deel is van de jongens, veilig afgezet want ze zijn al érg geïnteresseerd naar de dames

Overigens zoek ik daar nog een nieuw huis voor, dus wie interesse heeft ....

De jongens close-up

En de meiden lekker aan het eten..

Overigens gaan ze 's avonds weer gewoon naar binnen. Dan slaap ik ook rustiger

Mijn god wat een pens!!!
...