Hallo,
nou in al mijn jaren op Bokt is dit mijn eerste niet-paarden topic geloof ik.
Vandaag is onze hond Fishy jarig, zij is 16 jaar geworden. ouder worden komt met gebreken, Fishy wordt ook echt oud nu. eten ging al een poosje moeizaam, maar kort geleden echt hard bergafwaarts. een paar dagen terug begon ze af en toe over te geven, zo vlak voor haar normale etenstijd. zelf dacht ik aan maagzuur dat teveel wordt, dus we zijn eerder gaan voeren toen. dat leek wel iets te helpen. de eetlus was minimaal, nu is ze altijd al kieskeurig geweest, regelmatig van soort en merk voer wisselen etc. deden we dus sowieso al.
maar goed het liep de spuigaten uit dus hond aan de voorgegaarde kipreepjes gezet (rundergehakt stond intussen klaar in de koelkast) en de DA gebeld. afgelopen dinsdag is Fishy geweest en is haar bloed getest op suiker, lever en nierwaarden. God zij dank was dit allemaal goed. Fishy kreeg een injectie tegen de misselijkheid/ het braken. sindsdien heeft zij niet meer overgegeven dus dat werkt wel. poepen gaat overigens ook prima, plassen ook.
het kán natuurlijk een griepje zijn maar ja... Fishy eet nu rundergehakt, leverworst, kip en pangafilet (allemaal op DA advies). verder mag ze uiteraard gewoon hondenvoer maar op soms de koekjes na neemt ze niets. vanmorgen wilde ze amper eten ook, met heel wat moeite en o.a. een beetje zonnebloemolie, melk en een geplette beschuit erbij ging er toch wel wat in. vanmiddag heeft ze vis gegeten, dat vloog er met gemak in en wilde ze ook wel meer van. dat krijgt ze dus vanavond ook.
maar goed, vanmiddag was ze dus alweer een stuk beter, we hebben met de DA afgesproken dat er morgen wel echt verbetering moet zijn en zo niet komen we terug, en kunnen ze bijv. een echo van haar buik maken.
ik maak me best veel zorgen en slaap voor geen meter, ze is immers 16. wie o wie heeft hier ervaring mee, kennis van, tips voor?