Onze jongste kattin (eind juni wordt ze 1) brengt zo goed als dagelijks (half)dode muizen en vogels mee naar huis en legt ze dan neer in de woonkamer, keuken, gang, badkamer... (Al een geluk dat de slaapkamerdeuren toe blijven...).
Nu heb ik gelezen dat ze dat naar hun baasjes brengen als kadootje maar ik vind het een beetje luguber om dagelijks dode dieren te moeten opruimen of dat ik 's nachts met schrik het toilet moet bezoeken zonder lenzen in het donker, hopend dat ik niet op een dood dier ga staan.
Onze andere katten doen dit ook wel regelmatig maar zij leggen ze voor de deur (ook al regelmatig ingetrapt, maar toch meestal met schoenen dan
), en beginnen niet in de woonkamer hoofden af te knagen...Is er iets om af te leren dat ze haar prooien niet mee naar binnen brengt? (En kat buiten laten wil ik niet)
Alvast bedankt!

ik heb er een gehad die regelmatig levende muizen losliet, ook erg fijn. gelukkig tevens een behulpzaam jack russelltje, zodat we in de ochtend met z'n 2tjes de muis onder de koelkast vandaan konden jagen. kat is op een gegeven moment verbannen naar de keuken (waar ook het kattenluik zat) zodat ik behalve muizen vangen ze niet ook eerst hoefde te zoeken. voor mij geen kattenluik meer