ervaringen suikerziekte hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

ervaringen suikerziekte hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 22:23

Hoi,

Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest met onze lucky. (in juni word hij 16)
Hij begon namelijk binnen te plassen, megaveel te drinken en had geen eetlust, wij dachten gelijk aan zijn nieren.
(dit omdat onze vorige hond dat had )
We hadden plas meegenomen en dit heeft hij meteen onderzocht toen bleek dus dat hij suikerziekte heeft, we konden uit 3 opties kiezen:
1. niks doen met als gevolg dat hij langzaam aan aftakelt
2. 2x per dag insuline spuiten en dan kijken of het beter gaat
3. de hond helemaal laten onderzoeken, veel onderzoeken e.d. om te kijken waar het vandaan komt en het zo te behandelen.

We hebben gekozen om hem 2x per dag insuline te spuiten omdat hij verder nog fit is en geen pijn aangeeft, om hem op zo'n leeftijd nog helemaal te laten onderzoeken vind ik een beetje ver gaan.

zijn er mensen die ervaringen hebben met suikerziekte bij een hond??

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:39

Geen ervaring met suikerziekte bij een hond maar wel bij mijn kat. Ken wel iemand met een hondje met suikerziekte.
Het is even aanpassen omdat je het spuiten op redelijk vaste tijdstippen moet doen maar dat went.

Ik dacht trouwens dat honden normaal maar 1 keer per dag gespoten hoefden te worden. Kan zijn dat het protocol veranderd is inmiddels dus pin mij er niet op vast.

Voorheen mocht je de Caninsulin ook absoluut niet schudden maar nu mag dat voor het eerste gebruik wel.