vraagje over guppen XD

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verapony888

vraagje over guppen XD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:22

hoi,,

weet niet of het goed staat maar oke,,,

wij hebben guppen 7 in een kom van normale grote waarvan er vandaag al 2 zijn dood gegaan! en 2 andere liggen op sterven... Het is echt heel erg gek want we hebben al dik 2 jaar guppen en er was nooit iets mee. Er is onlangs niets veranderd alleen maar dat er 2 nieuwe mannetjes bij zijn gekomen. Ze komen van dezelfde winkel als waar ze anders vandaan komen. Al onze vrouwtjes gaan dood of bijna en een mannetje is niet zo fit... wij hebben ook slakken in de kom en gebruiken het voer: guppy voer van aqua-fish...

weet iemand wat er aan de hand is met onze guppen en wat we er aan kunnen doen??

groetjes verapony8

dancer_

Re: vraagje over guppen XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:24

Staat verkeerd,
Ik TeM, dan zal een mod m even voor je verplaatsen :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:26

YRT->BB

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:29

Het kan zijn dat je nieuwe guppen een ziekte mee hebben genomen, waardoor ze nu allemaal dood gaan.
Het kan ook zijn dat je water te veel vervuild is.. Bij de meeste dierenwinkels kan je wel een soort testsetje halen, om te kijken of je waterwaardes in orde zijn..

En tja, ik heb niet veel verstand van guppen, maar ik dacht toch echt dat ze altijd een verwarming en pompje etc. nodig hadden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:36

Mischien in een aquarium stoppen en niet in een kom.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:56

ik heb ook guppen in een grote vierkante bak, dus geen pompje enz. het kan inderdaad zijn dat je nieuwe vissen een ziekte hebben meegenomen. ziektes kunnen zelfs komen als je er een nieuw bosje groen in doet. Als ik er een nieuw bosje groen in doe dan doe ik er een druppeltje eSHa 2000 in dat is tegen vinrot, schimmels en bacteriën, kan je gewoon kopen bij de dierenwinkel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:58

Hoe groot is je kom? Guppen hebben ook ruimte nodig en een goede filterpomp. Het zijn wel tropische vissen, temperatuur moet wel boven de 20 graden zijn.

Je kan ook het water even laten testen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-12 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:59

Willeke12 schreef:
ik heb ook guppen in een grote vierkante bak, dus geen pompje enz. het kan inderdaad zijn dat je nieuwe vissen een ziekte hebben meegenomen. ziektes kunnen zelfs komen als je er een nieuw bosje groen in doet. Als ik er een nieuw bosje groen in doe dan doe ik er een druppeltje eSHa 2000 in dat is tegen vinrot, schimmels en bacteriën, kan je gewoon kopen bij de dierenwinkel.

Filter is wel nodig bij gebruik van esha.... Moet goed circuleren namelijk Of er moet een zuurstofpomp in komen. Staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing.