Ik zit eraan te denken om er een konijn bij te nemen en dan wel een gecastreerde ram. Dit om er een even aantal van te maken ik heb al drie konijnen waarvan twee zusjes en het derde konijn valt een beetje buiten de boot. Nu wil ik graag een gecastreerde man uit een opvang. dan weet ik beter dan met een heel jong konijntje wat ik erbij neem leek me. Hij komt dan in een hok van meestal 2x vier bij vijf meter (meestal omdat ik zo'n twee weken per jaar een gedeelte van het hok nodig heb als kraamstal voor m'n vier schapen) het hok bestaat uit 2 hokken die doormiddel van een soort brug met elkaar verbonden zijn deze brug word verwijderd als er lammetjes komen zodat ze dan even maar 1 hok tot hun beschikking hebben. verder staat er iets van de grond nog een "gewoon" houten konijnenhok waar de twee zusje regelmatig in slapen en zo hebben ze toch nog wat meer ruimte. wat vinden jullie doen of niet? en zo ja waar zitten er konijnenopvangen in de buurt van apeldoorn/zutphen?? en als ik een konijn zie die te ver weg zit is er dan een site waar je kunt vragen wie er in de buurt van zo'n opvang komt en je konijn mee kan nemen? ik weet dat er wel zoiets is als je een rat wilt uit een opvang dan kun je op een forum om een rattentaxi vragen. Is er ook een site waar alle konijnen uit de verschillende konijnenopvangen op staan? Wie heeft er antwoorden voor mij?
Manou
Geplaatst: 09-05-12 17:57
In Ede zit in ieder geval een konijnenopvang, Huize Pluis. Alle opvangen die ik ken zullen niet zomaar een konijn meegeven, ze willen altijd eerst weten of het wel klikt met de nieuwe partner(s).
Leuk dat je er een konijn bij wilt nemen! Heb je nu twee vrouwtjes en een gecastreerde ram, of drie vrouwtjes? Ik denk dat het het verstandigst is om ze alle drie mee te nemen naar een opvang, want het zou sneu zijn als het niet klikt.... Konijnen kunnen zeeeer kieskeurig zijn! *spreekt uit ervaring*
Ik weet niet of het handig is om alle drie de konijnen mee te nemen. want het ene konijn is nogal gestrest als ze vervoerd wordt waardoor ze gaat uitvallen naar alles en iedereen. Terwijl het koppelen met de twee zusjes zonder problemen is verlopen. de twee zusjes zou nog wel kunnen. Ik heb nu drie dames. In het verleden heb ik altijd veel meer konijnen gehad en hab ook veel gefokt maar dat wil ik nu echt niet meer. vandaar dat het mannetje gecastreerd moet zijn