Kattenkwestie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Kattenkwestie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 07:13

Hallo!
Ik bevind mezelf in een voor mij lastige situatie.
Zal even kort uitleggen waar ik mee zit.

Een jaar geleden vond ik een alleen jong poesje op het gras bij de stal en nav al die jonge katten zijn onze stalkatten gesteriliseerd en de kater is gecastreerd (Dit door een bepaalde instantie waarbij het gratis kon, de boeren wouden er geen geld aan uitgeven).
Na dit kwamen er 2 poezen en een kater terug die hun leventje weer oppakten.
Via de organisatie hebben wij toestemming gegeven toen om 2 wilde katten die oorspronkelijk van een boerderij uit de buurt kwamen bij ons uit te zetten.
Eerst kwam mamapoes want dochter was nog iets mee.
Even opgesloten, losgelaten en na even weg geweest te zijn kwam ze terug en is nu niet meer weg te slaan.
Dochter kwam een tijd later en nadat we die loslieten ging die weg en is uiteindelijk op een boederij aan de overkant gaan wonen (vonden die mensen ook niet erg)
Die mensen hadden al katten en hun kater had ineens in de smiezen dat ze bij ons heerlijk blikvoer krijgen en komt dus heeeeeeel vaak meeeten en is bloedirritant aanwezig.
Duwt onze katten weg en loopt door merg en been te krijsen als ie mij ziet.
Nou ist niet erg dat hij komt maar de aanwezigheid van hoe is nogal vervelend.
Tijdje terug had deze wonden op zijn poten die ik een beetje heb in proberen te smeren want niemand deed er iets aan.
Van de week dacht ik nog van hee, wat zijn ze goed genezen.
Gisteren was ie er weer en viel weer aan op het eten, ik pakte hem dus op en wou eerst eigen katten laten eten.
Hij was het er niet mee eens en begon te wringen, ik hield hem gewoon stevig vast totdat ik ineens iets op mijn handen voelde.
Ik liet hem los en over mijn handen stroomden bloed vermengt met pus (denk ik).
Toen ik hem op afstand beter bekeek want hij was geschrokken en zich aan het wassen op die plek, kwam ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk een open geklapt abces was en dat ik onder zijn oksel nog wondjes zag en ook zijn pootje stond een beetje raar maar hij liep er wel gewoon op.
Ik de eigenaresse gebeld en die zei ook "Hij komt nooit meer thuis, ik zie hem zelden meer, ik heb geen zijn de veearts te laten komen voor een kat die er niet meer is. Bovendien loopt die van jullie (die dochter waar ik het voorheen over had) ook bij ons dus ja"
Daar werd ik een beetje op afgeketst omdat "die van ons" bij hun zit terwijl het een wilde uitgezette kat is maar goed.

Ik wil de kater graag helpen, waarschijnlijk zit ie er vanmiddag ook wel weer.
Ik weet alleen niet hoe, ik bedoel origineel istie niet van mij maar komt ie steeds vaker bij stal (en de zijburen) maar hem zo laten lopen met die "vieze" poot vind ik ook sneu.
Dadelijk gaat het ontsteken oid, wat het nav dit dus ook al is en dan wordt het alleen maar erger voor hem?
Wat zouden jullie ermee doen, gewoon "laten gaan" en hopen of het zichzelf oplost en hem gewoon voeren, of iets anders?
Is er misschien iets goedkoops ontsmettends wat ik ermee kan doen om hem toch te helpen?

Thenexttry

Re: Kattenkwestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:36

persoonlijk zal ik hem als de eigenaren zo laks zijn, inladen en naar de DA gaan. dan maar op eigen kosten. ik bendan maar geld kwijt maar zou dat beestje niet kunnen laten lopen

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:41

Op laten halen of wegbrengen naar asiel/kattenopvang.Katten krijgen daar tenminste zorg,en ik vermoed zomaar dat overbuurvrouw niet rond gaat bellen als hij niet thuiskomt.Ze heeft toch de handen al van hem afgetrokken.Gewoon zeggen dat het een zwerfkat is anders helpen ze hem misschien niet...

iefke

Re: Kattenkwestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:57

LZP->BB

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:57

Traber schreef:
Op laten halen of wegbrengen naar asiel/kattenopvang.Katten krijgen daar tenminste zorg,en ik vermoed zomaar dat overbuurvrouw niet rond gaat bellen als hij niet thuiskomt.Ze heeft toch de handen al van hem afgetrokken.Gewoon zeggen dat het een zwerfkat is anders helpen ze hem misschien niet...

Niet netjes maar ik zou het ook doen. En erbij zeggen dat als hij niet plaatsbaar blijkt te zijn als huiskat altijd terug mag komen (als hij geholpen is mocht hij dat niet zijn) om bij jullie als wilde kat verder te leven. Of gewoon de DB benaderen via de zwerf/wilde katten lijn en de situatie uitleggen.