Mijn konijnen hebben een hol de tuin uit gegraven.
Even in het kort:
Mijn 2 konijnen lopen de hele dag los in de tuin, en gaan 's nachts hun hok in. Dit doen we al 2 jaar zo, nooit problemen gegeven.
Nu is het zo dat mijn ene konijn Joshi niet meer terugkomt. Ik heb hem gistermiddag voor het laatst gezien achter de tuin. Mijn andere konijn is ook de tuin uit geweest maar is weer teruggekomen.
Nu hebben we afgelopen nacht Langlap (
Ik weet het, ik ben een drama met namen bedenken) gewoon in haar hok opgesloten (alleen) en vanmorgen weer losgelaten in de tuin. Het hol was nog open en we hoopte dat zij misschien naar Joshi zou gaan en hem dan weer zou teruglokken. Dit is niet het geval, ik heb vanmiddag een uur achter de tuin gezocht, maar zag alleen Langlap daar zitten. Zij is weer terug de tuin ingegaan en ik heb haar toen in haar hok gezet.
Nog steeds geen spoor van Joshi, en ik zit nu met een dilemma.
Langlap lijkt namelijk erg van slag dat ze nu alleen zit, en dat willen we haar niet aan doen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen de juiste keuze te maken.
Waar ik op het moment tussen twijfel is:
1. Afwachten tot morgen, als Joshi dan nog niet terug is een nieuw vriendje halen uit de opvang. Met het risico dat Joshi ineens terugkomt en we 3 konijnen hebben...
2. Het hok openzetten zodat Langlap ook weg kan, met het risico dat ze Joshi niet vindt en dus alsnog alleen is.
3. Langlap vrijlaten bij mijn manege in de buurt. Hier lopen meerdere konijnen. Met het risico dat ze dus niet kan overleven in het wild.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Dat dacht ik eerst ook tot we hier in het buitengebied kwamen wonen. Onze buren hebben altijd konijnen buiten gehad (witte nog wel) en daar zijn er door de jaren heel wat van ontsnapt. Die zien we nu jaren later gewoon gelukkig samen met de wilde nijnen door de percelen struinen. En hier lopen ook nog eens regelmatig jagers dus kennelijk zijn ze toch wel wat streetwise.
Gelukkig waren de buren op de hoogte en kwam iemand 'm uiteindelijk thuis afleveren.