Kat chronische niesziekte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Kat chronische niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 12:37

Ik verdenk mijn poes van chr. niesziekte, dit omdat ze eigenlijk altijd wel waterige oogje heeft sinds ik haar heb en ze in het begin ook wat nieste.
Het is een gevonden zwerfkat, dus weet niks van haar verleden en ik heb haar sinds juni 2011.
Momenteel is ze weer erg aan het niezen, zo erg was het nog nooit en hele waterige ogen en neus ook ligt ze meer al is ze nooit heel actief.
Nou had ik al gelezen dat volstoppen met AB niet veel zal gaan doen maar dat je beter middelen in kunt zetten om haar weerstand op peil te houden.
Wie is hiermee bekend en heeft tips?

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:40

mijn 2 katten hebben dit ook gehad. Werden erg sloom, veel niezen etc. Alleen aten ze beide ook niet meer en dan is het wel levensbedreigend. Ben toen naar de DA geweest en kreeg voor beide een antibiotica kuur en ze knapte er helemaal van op. Heel soms niezen ze nog maar daarna niet meer zo ziek geweest.

jesito

Re: Kat chronische niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 12:42

Oja, ik heb om 14.40 een afspraak bij de da, want ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het dat is en ik zal idd ook wel ab krijgen voor haar.
Geef jij verder niks van kruiden of speciaal iets?

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:57

nee ik heb gewoon die keur afgemaakt en moest daarna terug komen voor controle en toen was het goed. een van mij katten gaf ook slijm op. Als een kat niet wilt eten moet je gelijk aan de bel trekken. maar wel goed dat je gaat. Ik hoor graag hoe het afgelopen is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 07:04

Ik ben geweest gisteren en ze blijkt idd niesziekte te hebben, de symptomen waren (nog) mild.
En ze heeft een prik met langdurige AB gehad, dit had niet haar voorkeur maar tabletjes is een hel met deze kat.
Ben al blij dat er momenteel pipetten op de markt zijn tegen wormen.
Tevens had ik een pot meegekregen L-lysine voor haar weerstand.
Ik wil haar dit graag de rest van haar leven geven, maar ik krijg het er niet in.
Onze andere kat lust het wel er zit een vissmaakje aan.
Maar de kat die het moet hebben lust ook geen vlees en vis alleen tonijn van john west :-)
Ik wil wel iets van een supplement gaan voeren voor haar weerstand.
Maar dan liever iets in druppel vorm wat ik bijv met wat melk mengen kan of over de brokjes.
Wie kan me verder helpen?