Wat kan je doen tegen een hondenhandelaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Wat kan je doen tegen een hondenhandelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:02

Hallo!

Laatste tijd is me opgevallen op marktplaats dat één en dezelfde persoon telkens verschillende honden aanbied. Na wat research en over en weer gemail ben ik erachter gekomen dat hij hondjes opkoopt via marktplaats voor een laag bedrag en ze vervolgens doorverkoopt voor bijna het dubbele.

Ik vind het echt heel sneu voor die dieren omdat het ook vaak puppy's zijn.

Ze vervalst volgens mij ook de paspoorten,.. want de leeftijden van de diertjes veranderen met de dag.

Heb al een aantal keren waarschuwingen op mp gezet, maar de laatste tijd word ik door deze persoon met de dood bedreigt via mails. Zegt ook steeds dat ze me gaat hacken en gaat opzoeken.

Omdat ik zelf nog niet zo oud ben maak ik me hier best druk om. Mag van mijn ouders ook niets meer doen.

Toch wil ik diep vanbinnen dat dit gedoe stopt.
Mensen verkopen niets vermoedend hun lieve hond aan ze om ze na een weekje weer op marktplaats te zien staan.
Ze doet dit nu al bijna een half jaar en heeft al meer dan duizenden euro's aan deze handel verdiend.

Heb zelf nog niet naar de dierenbescherming gebeld omdat dit niet mag van mijn ouders...
steeds als ik op marktplaats kijk zie ik zielige hondjes te koop staan van haar met kraaloogjes. Echt van 'haal me hier weg!'.

Wat kan je doen?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:05

Laptopmuis schreef:
Hallo!

Laatste tijd is me opgevallen op marktplaats dat één en dezelfde persoon telkens verschillende honden aanbied. Na wat research en over en weer gemail ben ik erachter gekomen dat hij hondjes opkoopt via marktplaats voor een laag bedrag en ze vervolgens doorverkoopt voor bijna het dubbele.

Ik vind het echt heel sneu voor die dieren omdat het ook vaak puppy's zijn.

Ze vervalst volgens mij ook de paspoorten,.. want de leeftijden van de diertjes veranderen met de dag.

Heb al een aantal keren waarschuwingen op mp gezet, maar de laatste tijd word ik door deze persoon met de dood bedreigt via mails. Zegt ook steeds dat ze me gaat hacken en gaat opzoeken.

Omdat ik zelf nog niet zo oud ben maak ik me hier best druk om. Mag van mijn ouders ook niets meer doen.

Toch wil ik diep vanbinnen dat dit gedoe stopt.
Mensen verkopen niets vermoedend hun lieve hond aan ze om ze na een weekje weer op marktplaats te zien staan.
Ze doet dit nu al bijna een half jaar en heeft al meer dan duizenden euro's aan deze handel verdiend.

Heb zelf nog niet naar de dierenbescherming gebeld omdat dit niet mag van mijn ouders...
steeds als ik op marktplaats kijk zie ik zielige hondjes te koop staan van haar met kraaloogjes. Echt van 'haal me hier weg!'.

Wat kan je doen?

Sowieso vind ik dat je je hond niet zo maar op marktplaats zou moeten verkopen, maarja wat doe je eraan?

Stop je haar, dan neemt de volgende in de rij haar plaats in.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:06

ik weet niet of de dierenpolitie op dit moment nog actief is. anders kan je die misschien bellen en wetenn die wat te doen ? ik weet het ook niet.

heel triest inderdaad

intel_1x

Re: Wat kan je doen tegen een hondenhandelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:13

Van de bedreigingen kun je natuurlijk aangifte gaan doen!.

Troost jezelf met de gedachte dat de hondjes best goed terecht kunnen komen na verkoop.
Maar het is wel triest dat er zo gemakkelijk met dieren omgesprongen wordt en ik snap dat je daar best verdrietig van kunt worden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:46

Je kunt er niks aan doen....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:00

dierenpolitie is nog actief (in elk geval zaterdag waren ze nog actief) maar je kan er niets aan doen. Het is legaal wat er gebeurd. Immers hij/zij koopt een dier wat dan dus zijn/haar eigendom is en vervolgens besluit deze om het dier weer door te verkopen. Dat het voor meer geld is maakt niet dat hij/zij iets doet wat niet mag. Pas als deze dieren verwaarloosd worden kan er wat mee gedaan worden. Dus als ze geen dak boven hoofd hebben en geen eten en drinken krijgen.
Helaas dus. Dit is voor mij dus ook een reden MP zoveel mogelijk te vermijden op dit gebied. Ik zal er zelf niet zomaar een dier van aanschaffen en hoop dat iedereen goed na denkt en eerst goed zoekt of iemand wel betrouwbaar is voordat men een dier aan schaft/

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:33

Van die bedreigingen moet je sowieso aangifte doen bij de politie :j Die handelaar.. Tja, vooralsnog mag dat helaas gewoon..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:01

Doe in ieder geval aanschifte van de bedreigingen.

Helaas is er geen wet die handelen in honden verbiedt. Pas wanneer de honden verwaarloosd of mishandeld worden kun je stappen ondernemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:12

je kan zeker aangifte doen van bedreiging. Echter heb jij hem/haar ook bedreigd of niet? IN dat geval is het wijzer niets te doen denk ik namelijk.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 08:16

Nee. Ik heb hun niet bedreigd. Enkel gezegd koop geen honden bij ... om die en die reden.

Maarja, als ik aangifte doe moet ik zeker ook naar het politiebureau? Denk niet dat me moeder daar zo blij mee zal zijn.
Had al eens gezocht of je geen aangifte kon doen online, maar ik vind het niet.

Maar van die bedreigingen trek ik me niks aan, ze kunnen niet een fatsoenlijk nederlands schrijven, dus veel soeps zal het niet zijn.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:17

Laptopmuis schreef:
Maar van die bedreigingen trek ik me niks aan, ze kunnen niet een fatsoenlijk nederlands schrijven, dus veel soeps zal het niet zijn.

Het gaat er niet alleen om of jij je er iets van aantrekt (op de eerste plaats staat je eigen veiligheid), maar het gaat er ook om dat bedreigingen bij de wet verboden zijn en dat je dan tenminste nog iets tegen die mensen hebt.
Wie weet zijn er meerdere mensen die aanklachten en aangiften tegen deze mensen hebben gedaan en als er genoeg van binnenkomen maken ze er misschien werk van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:38

Laptopmuis schreef:

Hoe oud ben je dan? In je profiel staat 19 dat betekend dat je toch zelf mag beslissen of je gaat bellen of niet.

Echter als ze de dieren niet mishandeld/verwaarloosd is doorverkopen wel legaal...Maar je kunt wel een melding doen van het vermoeden van verwaarlozing wat regelmatig (niet altijd dus) het geval is bij zulke aantal verkopen van dieren.

Bedreiging daar kun je wel aangifte van doen bij de politie en dat zou ik ook doen als ik jouw was, want dat is strafbaar.

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:51

Ook hier in de buurt hebben we zo een persoon (gehad) na jaren van aan en door verkopen bleek uiteindelijk de belastingdienst erg blij te zijn met alle informatie omdat het ging om niet opgegeven inkomen boven een bepaald bedrag.
Maar dat ging niet om een hondje of vier, geen idee om hoeveel honden het hier ongeveer gaat?