Ik zit écht met een dilemma; onze katten.
Toen wij net samen gingen wonen wou ik heel erg graag een hond, dit hebben we niet gedaan omdat we geen tijd hebben.
Ik ben totaal geen kattenmens maar mn vriend heeft me weten over te halen, nu vind ik ze heel leuk hoor, vooral de kater komt altijd bij me knuffelen.
Toen we ze net hadden begon de ellende al, we hadden ze gekocht met 6 weken ik weet dat dit te jong en zielig is maar dat wist ik niet en de verkoopster zei dat het wel kon, afijn wij die katten opgehaald eenmaal thuis ontdekte we dat ze (nest)vlooien hadden
frontline geprobeerd maar die ^$^* beesten bleven, stronghold voor kittens gehaald en heel veel kammen waren ze er eindelijk af.Met zoveel weken de 1e vaccin,dacht de dierenarts een hartruis te horen bij de kater of we even een echo wilde maken van 120 piek..
Ondertussen zijn we verhuisd, dus ook van dierenarts en deze hoorde niets aan zijn hart gelukkig.
Nu hebben ze dus geen kwaaltjes oid. maar ze luisteren echt voor geen meter, het ergste is dat ze alles doen als we niet thuis zijn of op bed liggen, ze weten dóndersgoed dat ze niet op de tafel mogen en toch liggen er elke ochtend glazen om, ze weten dat ze niet op de schouw mogen en toch liggen er elke ochtend kaarsen om, ze weten dat ze niet aan de bank mogen krabben en toch is mijn bank kapot.
Ik woon in een best oud huis en heb nog een 'moederhaard' die naar mijn centrale verwarming loopt, nu zit er voor dat ding een 'luchtgat' wat niet afgesloten mag worden en elke keer flikken ze het om met zn 2e in dat luchtgat te zitten, dit is echt levens gevaarlijk want er zijn open vlammen in dat ding.
Nu heb ik er een houten plank voor gezet en nog presteren ze het om in dat gat te klimmen.
Gelukkig ben ik nu thuis en kan ik ze in de gaten houden maar dit is vragen om moeilijk heden..
Echt ik ben ten einde raad en zou willen vragen of jullie ervaring hebben met (her) opvoeden van de katten.
Oja ze zijn nu 6 maanden en bedankt voor het lezen van dit lange verhaal
. Wat je ook kunt doen is dubbelzijdig tape op de bank plakken op de plekken waar ze krabben, dit vinden ze heel onaangenaam en dan stoppen ze er meestal mee.
Hij is nu 14 en nog steeds een dondersteen die heeeeel goed weet wat ie wel en niet mag doen. Zn laatste trucje is voor de tv gaan zitten en dan de tv te meppen (zonder nagels gelukkig) net zo lang tot hij aandacht/eten/naar buiten mag. En de eerste 10 keer pak je hem bij zn nekvel en gooit hem de gang op, maar het is een rode kater en stronteigenwijs en dan zwichten wij weer voor zn mooie groene grote kijkers en zijn wij weer braaf zijn personeel
Niet leuk maar ik wist waar ik aan begon.