In liefdevolle herinnering. Nouz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

In liefdevolle herinnering. Nouz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 22:01

Al een jaar zonder jou.. Vandaag een jaar geleden keek ik voor het allerlaatst in je mooie bruine ogen, woelde ik voor de laatste keer door je vacht. Voor het laatst hield ik je in mijn armen.

Toch voelt het alsof het gisteren was. Nog steeds voel ik je vacht onder mijn handen, tussen mijn vingers. Ik voel de contouren van je koppie nog, weet nog precies hoe zacht je buikje was. Voel de deuk van het oude navelbreukje nog. Ik weet nog exact hoe ik je oortjes altijd om mn vingers draaide, tot jouw ergernis. Hoor je nog proesten als ik zachtjes op je neus blies om je te plagen. Zie je nog met je pootje oh zo schattig de jeuk van je neus krabben.

Nog zie ik je wild enthousiast rondjes draaien en door de kamer huppelen op het woord ''koekje''. Zie je nog woest op de eendjes af rennen op commando ''eendjes''. Ik zie je nog opkijken als ik buiten tijdens het wandelen je naam noemde. Zo klein, zo vol vertrouwen.

En toch zijn er herinneringen die langzaam vervagen.. Lieve Nouz, wil je me dat alsjeblieft vergeven? Het gaat vanzelf zie je, ik kan er niets aan doen. Het is als los zand dat langzaam tussen mijn vingers wegglipt. Als water dat uit het kommetje van mijn hand wegsijpelt.

Ik ben vergeten hoe je ruikt, vaag weet ik nog dat het zoet en zacht is. Als ik denk aan hoe je reageerde als ik op je kontje kriebelde is het Havanna die ik zie reageren. Ik kan me het geluid van je blaf niet meer voor de geest halen. Lieve Nouz, het breekt mijn hart dat die dingen me zo ontglippen. Ik mis je, het is alsof er een deel van mij met jou mee is gegaan. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om je as uit te strooien, omdat het voelt alsof ik daarmee het allerlaatste stukje tastbare dat er van je over is weggooi.

Nouz, knuffeltje, vriendinnetje. Uit het oog, maar nooit uit het hart.

Tot ooit.

In liefdevolle herinnering 06-05-2011 - 06-05-2012

Afbeelding

Floepie86

Re: In liefdevolle herinnering. Nouz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:48

Ik heb je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen.
Klinkt als een heel bijzonder hondje.

Sterkte ermee :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 14:21

Bedankt. Ze was inderdaad heel erg speciaal, zo'n hondje dat je maar eens in je leven treft.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:00

Ook bij mij staan de tranen in mijn ogen. Ik ben 1 maart 2012 mijn lieve trouwe bulldog verloren en ik probeer ook de herinneringen vast te houden...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:59

Heel veel sterkte :(:) Niks zo erg als afscheid moeten nemen van je maatje.

Ik heb van Nouz heel veel, heel realistisch gedroomd, was dan ook dagenlang van slag. Mn tante (zweverig op een goede manier) legde dat uit als dat ik aan het zoeken was naar waar er nog dingen van Nouz over waren, vond dat zo'n kloppende uitleg... In mn dromen was ze namelijk altijd vermist en vond ik haar terug op plaatsen waar we veel geweest waren en ze gelukkig was.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:02

Dank je wel. Ik wist wel dat het afscheid zwaar zou zijn maar zo zwaar. Mijn bulldog is heel onverwacht uit zichzelf overleden nadat ik 's ochtends nog voor wat kale plekjes bij de dierenarts was geweest. Omdat hij wel al op leeftijd was heeft hij ook nog naar zijn hart en longen geluisterd. Conclusie, het is een oude man met oude mannenkwaaltjes maar we gaan hem een mooie oude dag bezorgen. En nog geen twee uur later blies hij zijn laatste adem uit. Heel onverwacht maar misschien wel de mooiste dood, hij heeft er niets van gemerkt.

Dat dromen herken ik wel, ik droom de gekste dingen over hem. Ik kan ook de moed nog niet opbrengen om zijn spulletjes op te ruimen. De mand met zijn speeltjes staat nog in de kamer en zijn kluif ligt nog in de slaapkamer. Het zal moeten slijten...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:04

Wat heb je het prachtig opgeschreven, helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt, juist daarom vind ik misschien wel dat je het echt heel mooi hebt verwoord, omdat het mij nooit gelukt is.
Hele lieve foto van jullie samen en heel veel sterkte.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 21:54

Jeetje dat is zowel heel plotseling als heel mooi.. Met Nouz zagen we het aankomen, heb in de periode die eraan vooraf ging zowat om de week bij de dierenarts gezeten met haar voor de tumor, dus ik wist wel wat ik kon verwachten. Het mooie eraan vond ik wel dat we haar de laatste dag nog enorm konden verwennen. De laatste week zagen we het al slechter gaan dus deden we het sowieso, maar de avond tevoren heeft ze gehaktbal gekregen van tafel ( := ) en 's nachts mocht ze bij me op bed slapen. De ochtend zelf zijn we nog naar het strand geweest en heeft ze bij de Mac patatjes gekregen... Dat was wel erg fijn. Maar het voelde ergens wel als verraad dat wíj een einde aan haar leven maakten.

Spullen opruimen is idd hels. :(:) Mn ouders hadden het gedaan, was alleen niet zo grappig dat ik iets wilde weggooien in de grijze bak en ineens haar kleed daar zag liggen. Verschrikkelijk is dat gewoon, zó definitief!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:13

Hugo was voor een bulldog al best oud (11,5) maar het ging eigenlijk heel goed. Maar je weet dat er een dag komt dat het ophoudt en heel vaak heb ik met tranen in mijn ogen gedacht aan hoe hij tot zijn einde zou komen. Ik was ook altijd heel allert op bulten (tumoren) of benauwdheid maar daar heeft gelukkig nooit last van gehad. En dan denken aan de beslissing die je dan moet gaan nemen voor je trouwe vriend want wanneer is het het juiste moment. Ik kan me voorstellen dat je je vreselijk hebt gevoeld dat jij die beslissing voor haar hebt moeten nemen. Maar wel mooi dat je inderdaad ook naar het afscheid toe hebt kunnen werken en dat geeft ook wel een goed gevoel lijkt me.

Hugo is me echt ontglipt maar ik ben wel heel blij dat er ik bij was. Hij lag naast mijn bureau op de grond, zwaaide twee keer met zijn hoofd en was weg. Dus ik weet gelukkig dat hij niet heeft geleden en hij was niet alleen. Ik heb hem zelf, samen met mijn zusje, naar het crematorium gebracht. Dat voelde ook heel goed.

In ieder geval nog heel veel sterkte met het verlies..

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:16

Sterkte :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:29

Lieve Nouz, voor mij staat ze in mijn herinnering gegrift. In dezelfde tijd was mijn lieverd ernstig ziek, zelfde ziekte, andere plaats en net als jij hoop je dat het nog kan , terwijl je weet dat het niet meer gaat.

Wie weet dartelen ze boven wel rond jouw Nouz, en mijn Roc en Max. Het gemis blijft .....
Een bijzonder hond met een lieve warme uitstraling...