Klit wegknippen, groeit het haar ook weer aan? (teddydwerg)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Klit wegknippen, groeit het haar ook weer aan? (teddydwerg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:03

Hoihoi,

Ik heb nu 3 weken een teddydwerg konijntje en alles gaat heel erg goed, hij zit in een groot binnenhok (casita 120 volgensmij) met onbeperkt hooi en 2x per dag selective brokjes. Verder krijgt ie ook groentes zoals worteltjes en sla. Ik kam hem elke dag met plezier, hij huppelt lekker door het huis en alle stroomdraadjes zijn verborgen. Hij is dol op zijn kattenmandje en op zijn wilgentakken.

Maar nu heeft hij een klit (niet zo groot hoor) die echt niet doorkambaar is.. die klit heeft ie al sinds ik hem heb alleen ik krijg hem er echt niet uit! Hij word niet groter ofzo (want ik hou het goed bij) maar eigenlijk wil ik dat klitje wel weg knippen. Hij zit ongeveer op staarthoogte.
Maar groeit het wel weer gewoon aan?

:evaw:

Thats_Me

Re: Klit wegknippen, groeit het haar ook weer aan? (teddydwerg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:06

Klitten moet je wel weghalen anders gaat het zeer doen en kan de huid gaan ontsteken. Natuurlijk groeit haar gewoon weer aan. Probeer je konijn toch wel elke dag even te kammen want zo'n teddykonijn raakt snel in de klit en in het ergste geval moet je ze dan helemaal kaal scheren.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:09

Als je de klit weg knipt groeit het gewoon weer aan, zie je niets meer van later. Zorg dat hij zo min mogelijk klitten krijgt want dit kan pijn gaan doen en zoals Thats_Me zegt gaan ontsteken en dat is heel vervelend voor je konijntje, maar als je hem al elke dag kamt is de kans daarop niet groot. Knip de klitten die hij heeft gewoon weg, dan kun je hem goed onderhouden en is hij binnen de korste keren weer een prachtig konijntje met lange haren.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 06-05-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:10

Ze zegt al dat ze em elke dag kamt, heel goed hoor ts ! :)

Je kan de klit gewoon weg knippen, moet eigenlijk zelfs !

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:14

Wel mee oppassen. Je kan beter scheren omdat de kans op verwondingen dan veel kleiner is.

Komt e ook nog een vriendinnetje voor hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:52

Ik knip mijn teddydwergen kaal zodra het warmer weer word. (te lui om het hele jaar door te borstelen en is voor de nijntjes ook lekkerder) En elke keer groeit het weer aan.
En 's winters borstel ik ze 1 x in de week.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:05

Heb je geprobeerd hem met je vingers uit de knoop te krijgen?
Ik zou ook niet zomaar knippen...tenzij hij een eindje van de huid
verwijderd zit. Een konijn heeft een heel dun huidje wat erg snel
beschadigd. Erg goed oppassen dus.
Mij lukte het altijd beter de echte klitten met de hand eruit te
halen. Ik had dan wel geen teddy...maar mijn nijn had wel veel
lange haren bij zijn broek die weleens klitten.
Is hij/zij alleen?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:22

Bedankt! Ik heb de klit afgeknipt :) En je ziet er eigenlijk nu al niks van door al dat haar.. haha! :D Ik hou hem goed bij dus ga hem niet kaal scheren in de zomer, omdat het constant dezelfde tempratuur is binnen is de kans dat hij het te heet krijgt vrij klein. Ik vind het ook heel leuk om hem te kammen en mijn zusje en mijn moeder ook, dus hij word minstens 1x per dag gekamt. Vaak als hij net buiten is geweest in zijn ren heeft ie ook wat klitjes op zijn buik omdat het gras dan een beetje vochtig is, en dan kam ik hem nog een keertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:02

x_Heidi schreef:
Bedankt! Ik heb de klit afgeknipt :) En je ziet er eigenlijk nu al niks van door al dat haar.. haha! :D Ik hou hem goed bij dus ga hem niet kaal scheren in de zomer, omdat het constant dezelfde tempratuur is binnen is de kans dat hij het te heet krijgt vrij klein. Ik vind het ook heel leuk om hem te kammen en mijn zusje en mijn moeder ook, dus hij word minstens 1x per dag gekamt. Vaak als hij net buiten is geweest in zijn ren heeft ie ook wat klitjes op zijn buik omdat het gras dan een beetje vochtig is, en dan kam ik hem nog een keertje.

Scheren doe ik ook niet. Knip hun vacht gewoon kort. Aangezien die van mij gewoon buiten zitten.
En na een jaar word je dat borstelen wel beu. Dus zomers lekker kort en 's winters weer gewoon borstelen