Wij hebben thuis 2 eenden zitten, die tot nu toe altijd mooi binnen de afbakening bleven zitten. Ze hebben veel plaats om te lopen en een klein vijvertje samen met 2 kippen.
Nu breek ons mannetjes eend altijd uit. We hebben al de mogelijke gaten opgevuld en zijn vleugels zijn geknipt (geen mogelijkheid tot bovenkant afspannen, vandaar) en hij kan dus niet vliegen. Nu hebben we hem al ontelbaar veel keer hem gepakt en hij blijft ontsnappen. Wij hebben btw ook een grote vijver in de tuin waar hij zijn hartje nogal kan ophalen en daar dan constant inzit, maar het vrouwtje zit daar dan maar zielig te wachten.
Daarom dacht mijn moeder haar ook vrij te laten, maar momenteel vind ik dat een slecht idee, aangezien ze een makkelijke prooi zijn doordat ze niet kunnen vliegen (groeit nog wel aan). Anders vind ik het geen probleem, zeker niet moesten ze dan nog eens terug komen

Wat moeten we doen?
Alsjeblieft geen gemene reacties op het feit dat de vleugels geknipt zijn, ze waren ook al zo toen we ze kochten en hebben dit zo verder gedaan.