Simba plots ziek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Simba plots ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:57

Ik moet het een beetje van mij afschrijven, ik heb 2 schatten van katten, Gizmo en [naam].

Het gaat over [naam], vorig jaar is er ontdekt dat hij ineens nierfalen had, wat raar was gezien zijn leeftijd (toen moest hij nog 6 worden). Maar met speciaal eten was dat opgelost, hij kwam terug bij en was terug goed.

Nu sinds een paar dagen vond ik dat hij zich weer raar begon te gedragen, hij was te braaf ::). Hij miauwde niet meer, attakeerde Gizmo niet meer ( wat goed is opzich, maar niet als hij ziek is), slaapt heel de tijd, in een bolletje gerold.
Wat ook raar is dat ineens een stuk van zijn buik kaal is, ik zie hem er niet aan lekken ofzo, weet ook niet wat dat kan betekenen.
Maar dit waren weer dingen die iedereen anders kan interpreteren, ik ben nogal bezorgd als het over mijn dieren gaat, dus ik dacht dat dat ik spoken zag.
Maar nu daarjuist, wou ik heb een beetje naar rechts duwen omdat hij voor het scherm van de computer stond, dat ik iets nat voelde.
Hij is altijd heel proper, dus ik vond dat raar, ik keek en ik zag een gele klodder substantie uit zijn plassertje komen, in mijn ogen etter.
Wat dus echt een foute boel is, ik krijg al visioenen dat hij in de dierenkliniek moet blijven enzo.

Morgenvroeg om 9u bel ik direct naar de dierenkliniek voor een afspraak, heb al naar de ouders van mijn babysitkindjes gebeld dat het kan zijn dat ik ze niet van t school kan halen en als het moet vraag ik op stage dt ik een uurtje vroeger weg kan want anders moet ik wachten tot woensdag en dat zie ik niet zitten.

Hopelijk valt het mee, maar heb er eerlijk gezegd geen goed oog op.

Het gaat over het tijgetje:
Afbeelding

Anoniem

Re: Simba plots ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:01

Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. :)

Ik duim met je mee!!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:02

Hm, zou best eens een ontsteking kunnen zijn, het klinkt in elk geval als iets waar je beter meteen voor in actie kunt komen.

Ik denk dat je beter even contact op kunt nemen met de weekend-dierenarts, die kan beter inschatten of je niet beter meteen kunt komen :) .

* Blaasontstekingen zijn trouwens vreselijk pijnlijk, dus ook daarom is het niet verkeerd om de weekendarts te raadplegen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:33

Heb juist gebeld naar de dierenkliniek, heb alles uitgelegd en op het moment vond hij het niet nodig om direct ermee langs te komen, moest het slechter worden dan moet ik natuurlijk direct terugbellen.

Morgenvroeg bel ik zowiezo terug voor een afspraak om hem helemaal door te lichten en een bloedonderzoek te laten doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 16:46

Ben terug van de dierenarts.
De dierenarts kon fisiek niets verkeerd vaststellen maar dit was vorig jaar ook zo toen hij het aan zijn nieren had.
Dus heeft hij bloed getrokken, woensdagavond heb ik daar resultaat van. Zolang moet ik niets van medicamenten geven aangezien we nog niet weten wat hij heeft of of hij al iets heeft.

Dus nog een paar dagen geduld uitoefen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:39

Ah, da's altijd lastig, geduld hebben. Hopelijk valt het mee!