Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ffortuna schreef:In blikvoer zit voornamelijk vocht, dat zou ik niet geven (is door de structuur ook nog eens slecht voor de tanden). Krijgt je kat ook brokjes of ander voer erbij? Zo ja, van welk merk?
Als ik jou was zou ik goed gaan voeren. Dus óf goede brokken van een premium merk die veel vlees bevatten, óf rauw vlees gaan voeren (zijn al genoeg andere topics over). Ik zou dit laten afhangen van de voorkeur van je kat, zo eten mijn katten het liefst brokken maar andermans katten juist liever vlees. Beter kwaliteit dan kwantiteit als het op voer aankomt
Diva92 schreef:Ze kan wormen hebben, dat is niet alleen iets voor katten die buiten komen. Denk maar aan een vlieg die haar eitjes op het eten van je kat komt leggen bijvoorbeeld. Of je kat buitenkomt of niet, het is aangeraden je kat 4x per jaar te ontwormen.
Mss toch best eerst eens naar de DA gaan om zeker te zijn dat het geen symptoom is van een ziekte. Maar weet ontwormen is voor elke kat een must.
Trouwens van die blikvoeding met vlees in heel veel saus is geen eten dat ze dagelijks zouden moeten krijgen, de overvloed aan saus is niet goed voor verschillende organen. Dus ook voor een kat geldt: variatie
plus dat vinden ze vast fijn, wij eten ook niet graag alle dagen hetzelfde