Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laptopmuis schreef:Hier hetzelfde probleem. Twee mannetjes cavia's die afkomstig zijn van een meisje die ze niet meer verzorgde. Ouders hebben geen zin in de verzorging dus moesten ze weg.
Ze zitten al een heel tijdje bij ons, maar niemand wil ze.
Dit is vooral omdat ze doods en doodsbang zijn voor mensen. Als ze mensen zien vliegt het zaagsel door de kooi en schieten ze hun slaaphuisje in.
Sinds kort maken ze ook nog ruzie waardoor ze nu gescheiden zitten. Hopelijk krijgen we ze nog gekoppeld aan andere cavia's.
Ik weet niet wat dat meisje met die cavia's uitgevreten heeft, maar zo schuw heb ik ze nog nooit gezien. Ze zijn ook pas een jaar oud, dus.. ze moeten toch wel iets heel naars meegemaakt hebben.
Zijn ook al een aantal mensen komen kijken, maar als ik het huisje oppak om ze te laten zien en ze zien een cavia die alle kanten opvliegt van angst willen ze ook allemaal andere cavia's.
Die beestjes zijn nog nooit in handen geweest of misschien in hele harde handen
Ojajoh schreef:Ik zou zoiezo de regeling veranderen bij het herplaatsen want mensen maken misbruik van de vrijheid die jullie geven.....
Ojajoh schreef:Ik zou zoiezo de regeling veranderen bij het herplaatsen want mensen maken misbruik van de vrijheid die jullie geven.....
, maar oudere, minder tamme dieren met een niet bijzonder uiterlijk blijven in de opvang. Vreselijk jammer.
in het verleden heb ik er 2 gehad. Maar zo op een dag zaten ze onder de kleine beestjes. Snel mee naar de DA, maar het was al te laat. Ging echt zo raar en snel 

Ben stiekem wel gek op ze en hield het ook niet droog toen ik ze uit het doosje haalde toen ze net terug gebracht waren.. Ze kunnen dan wel niet praten, maar die oogjes vertellen net zoveel..