Welke brok combineren met KVV?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Welke brok combineren met KVV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 14:05

Beste bokkers,

ik wil mijn tuig brok en KVV gaan voeren. S'ochtends brok, s'avonds KVV.
Nu ben ik me alleen rot aan het zoeken naar een goede brok. Wil daar ook best voor betalen, maar het moet dan natuurlijk wel samen kunnen worden gevoerd met KVV.
Heb al aardig rond gekeken, maar kom er toch niet helemaal uit. Begrijp dat geperste brok beter is in combinatie met KVV, maar vind daar de vleespercentages te laag en graanpercentages in de brok te hoog van.
Wie heeft er dus ervaring met het gecombineerd voeren en/of kan mij verder helpen?

Bedankt!

Groetjes,

Nikki

Donja

Re: Welke brok combineren met KVV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:28

Ik voer een aantal van mijn honden gecombineerd.. Krijgen carnibest en Cavom (geperste brok). Bevalt mij erg goed.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:46

Je kunt beter geen Brok en Vers samen voeren, brokken verteren veel langzamer.

Waarom wil je brok voeren? In alle brokken zit graan, een hond heeft helemaal geen graan nodig, dit is slechts een goedkopen energie leverancier. Dure brokken van Hill's bijvoorbeeld, het hoofdbestanddeel is Mais (!).

Ja zal je zeggen, mijn dierenarts verkoopt het dus zal het wel goed zijn: Meeste dierenartsen hebben zeer weinig verstand van voeding en willen je hond op brok hebben ze pakken daar zeer grote marges op. Als je kijkt naar bijvoorbeeld puppybrok zijn de marges helemaal belachelijk. Een hond heeft precies hetzelfde maag/darm stelsel als de wolf wist je dat? Heb je ooit een wolf met een maiskolfje gezien :-)

Als je wilt kun je deze site eens doorlezen: De waarheid over brokken

http://www.vonhausgaea.nl/waarheid.html

Op deze site kun je goed KVV vergelijken

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

En hier de link naar de brokkenvergelijker

http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

Op sites als bijvoorbeeld hondenpage.com kun je ook legio aan informatie vinden over KVV / NRV / Barf en brokken.

Wij bestellen ons vlees bij Lotgering, wij voeren voornamelijk KVV / NRV maar barfen af en toe ook.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt, mocht je meer willen weten, vraag maar :-)

Groetjes,

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:49

laatst hoorde ik iets over natuurbrok (zinkt in een glas met water in tegenstelling tot commerciële brok oa Hills) Maar dat mocht dan weer niet gemengd worden met ... ?
Ik ben het helaas al weer vergeten.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:56

Orijen schijnt goed voer te zijn, 80% vlees en 20% groente. Ik heb het alleen van horen zeggen, ik voer zelf alleen Lotgering.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:00

als je wil combineren, om welke reden ook, kun je beter een dag nemen, bijv. : zo ma di woe do kvv en vrij za brok. Er zijn genoeg brokken waar minder granen in zit, je moet alleen even zoeken, als je er niet uit komt wil ik er best wat voor je opzoeken.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:13

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:05

wat is de meerwaarde aan brok voeren?

en ik zou gaan voor een brok met hoog vlees percentage,orijen bv..of acana...alleen voor die 5 euro de kilo die je betaald voor deze brok ,kan je naar mijn idee veel goedkoper wat extra kvv voeren wat dan ook nog eens veel beter voor de hond is..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:53

Ik zag laatst het voer Kjenn's liggen, geperste brok, gluten en tarwe vrij. Ik heb in combi met vlees farmfood geprobeerd ivm anaalklierprobleem, maar hij doet het er eigelijk nog niet super op,in vergelijking met het graanvrije voer wat hij hiervoor kreeg. dus mss toch de kjenn's proberen.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:12

ik voer mijn hond de orijen brok en 2 dagen daarvan zijn ze vlees dagen. hij doet t er goed op en hij vind de brokken erg lekker..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:24

Kvv is met brok te combineren mits het om geperste brokken gaat, maar dat had je dus al door.

Als ik jou was zou ik gewoon helemaal voor een goede kvv gaan en anders eens kijken naar Taste of the Wild brokken (zonder graan). Overigens acht ik de kans groot dat je honden de brokken laat staan, als ze eenmaal weten wat kvv is ;)

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:21

Ik voer heel af en toe orijen naast KVV. Maar die is erg duur, KVV voeren is veel goedkoper.
Dit was de enige brok die aan mijn wensen voldeed.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:53

Geperste brok is inderdaad het geen wat er het dichtste bij staat.
En dat er gezegt wordt dat broek en rauwvoer samen voeren niet gaat/goed is, dat klopt niet, er is hier geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het verschilt heel erg per hond!
Wij geven 's ochtends carnibest (200 gram), door de dag heen krijgt hij altijd nog wel wat lekkers en in de avond krijgt hij een bekertje Hill's.
Hij doet het er prima op, alleen op vlees functioneert hij toch minder goed, hij is dat altijd wat weeïg, dit neemt de brok wel heel goed weg. Hij heeft vollop energie, nooit last van zijn maag etc.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:09

Ik voer ook beide. Eerst taste of the wild en nu kjenns wat een koud geperste brok is. Gaat prima. Heeft er nooit last van.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:10

De vraag is natuurlijk wel waarom je nog brok zou willen voeren, als je al gedeeltelijk bent overgestapt naar kvv...

@ Peer_hvj: bedoel je dat je de brok door de kvv mengt om het vocht van de kvv te verminderen? En wat bedoel je met 'op vlees functioneert hij toch minder goed'?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 15:19

Sonja89 schreef:
De vraag is natuurlijk wel waarom je nog brok zou willen voeren, als je al gedeeltelijk bent overgestapt naar kvv...

@ Peer_hvj: bedoel je dat je de brok door de kvv mengt om het vocht van de kvv te verminderen? En wat bedoel je met 'op vlees functioneert hij toch minder goed'?

Dat maakt toch niet uit? Lijkt me trouwens vrij duidelijk wat ze daar mee bedoelt. De hond functioneerde er minder goed op :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:21

@ Nikki: Ik zeg ook niet dat het iets uitmaakt, ben in dat geval alleen benieuwd naar het merk kvv :) En 'minder goed functioneren' kan op 1001 verschillende manieren ;)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:29

Sonja, ik zeg niet dat hij op vlees minder goed functioneerd, maar als hij alleen vlees eet, dan is hij namelijk weeig, gaapt veel etc. Vele merken gehad, maar we blijven nu bij Carnibest.
We mengen het niet, maar hij krijg in de ochtend vlees en in de avond brok.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:37

Hier idd ook of s ochtends vlees of s avonds. Ik stap niet volledig over op KVV, puur uit praktisch oogpunt. Niet een grote opslagplek, gedoe als je weg moet, en hij is net zo enthousiast naar brok toe als naar vlees. Mooie afwisseling vind ik. hier voer ik het overigens maar een paar keer per week. Voer Farmfood vlees, nu ook een keer Prins geprobeerd en carnibest krijgt hij ook soms. Na taste of the wild, farmfood (orijen enzo kreeg hij alleen maar diarree van), krijgt hij nu Kjenn s, ook koud geperste brok, tarwe glutenvrij met zalm en rijst smaak. Prijs valt me heel erg mee en is hypoallergeen. bij farmfood zag ik hem toch zo af en toe iets meer krabben, hoewel de geperste brok mij heel erg beviel, dus daardoor beslist om naar Kjenn's te gaan. Even kijken hoe dat uitpakt.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:38

@ Peer_hvj: Ik snapte de zin niet helemaal, vandaar dat ik er ook naar vraag. Vind het op zich wel apart dat hij minder goed functioneert op alleen vlees, maar ik geloof je meteen als je het zegt ;)

@ Cemlys: Dat praktische oogpunt snap ik. Hier staat een 350 liter vriezer, alleen voor de honden ;) Wat ik me afvraag: Wat vind je de mooie afwisseling aan brok t.o.v. kvv, buiten de praktische overweging om?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:31

Mijn hond krijgt zowel brokken als KVV van Prins. Ben erg erg tevreden over. Het is ook niet zo schrikbarend duur, betaal geloof ik iets van 12 euro voor 24 KVV burgers, en brokken is 17,50. Madam eet dus voor 30 euro p/m.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:35

Hier hebben we een tijd 's ochtends Cavom en 's avonds Smuldier (vlees) gevoerd. Ging erg goed maar de oudste 2 werden echt heel dik! Terwijl ze heel weinig kregen. Nu overstap gemaakt op helemaal vlees en geen last meer. Oudste heeft ook een allergie voor vanalles en nogwat maar van Cavom geen last. Was ook niet superduur geloof ik..

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:45

Onze pincher wordt ook erg dik, misschien ook maar overstappen op alleen vlees...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:45

ik voer ook cavom in combi met AHV breda KVV aan mijn labrador.

Hij doet het er prima op en vind de brokken net zo lekker als de kvv.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:46

Die van mij krijgt Cavom in combinatie met Duck :)