let op een bijt wondje a.u.b

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

let op een bijt wondje a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:39

Van de week een midweek weggeweest, hond en kat gingen mee.De 2e dag zat de hond aan de voeten van mijn dochtter, en ze zei hier zit iets.Het was te schemerig in het huisje,dus namen we de hond mee naar buiten.Ik had net water gekookt en wilde dat pakken,de vriend van mijn dochter kijkt en die loopt kokhalzend weg.Ik kwam aan en keek ook, er zat een heel groot stuk dood huid los. Kijk zegt mijn man, en tilt het op. Ik zie een groen geel groot gat zitten, en ook mijn maag gaat draaien.Aan water had ik niet genoeg dat zag ik meteen.

Ik belde de dierenarts en we konden al snel komen.Ze werd geopereerd en een paar uur later konden we haar weer op halen.Er zit een grote jaap, die kan nog open gaan dus we houden haar rustig.5 weken geleden sprong er een hond op haar, ze piepte heel even.We keken nog, maar ze heeft een mega dikke vacht. Dus we zagen niks, en dachten het zit wel goed. Dat zat het dus niet, dus wordt je hond of kat gebeten en denk je het valt wel mee. Je ziet maar het valt niet altijd mee.En over 3 weken mogen pas de hechtingen er uit.

kimmie261

Re: let op een bijt wondje a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:02

ik ken het,mijn dogo heeft eens een rottweiler van mij te grazen genomen,in zijn oksel,zijn toen wel gelijk naar de dierenarts gereden en die zei al meteen dit kan een heel groot probleem worden,en dat werd het ook,een paar dagen later zat er echt een mega gat onder zijn oksel,hij is toen om de dag in slaap gebracht alle dode huid werd dan weggesneden en schoongemaakt,uiteindelijk was zelfs de huid van de binnenkant van zijn voorpoot weggevroten door die bacterie..

is overigens wel helemaal goed gekomen,alleen onder zijn oksel zat een litteken,maar aan zijn poot zag je niets meer en hij heeft er nooit verder last van gehad.

maar bij bijtwondjes/gaatjes is het inderdaad heel goed opletten...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:03

ik heb zelf een echt heel klein gaatje van een hondentand in m'n been gehad. Ben er een jaar mee bezig geweest...... Een gat tot bijna op het bot....... Ben er dus wel achter dat het meestal mee valt, maar dus niet altijd :P

Neej

Re: let op een bijt wondje a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:05

Jakkie, dat klinkt niet lekker. Ollie heeft nog niet zo lang geleden een klein gaatje onder z'n bek gehad van een andere hond, maar dat is gelukkig prima geheeld.. Is inderdaad wel echt iets om in de gaten te houden!

Beterschap voor je hondje!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:07

Het gaat nu jeuken dus heeft ze een sok om haar achter poot, vanwege haar nagels.Verder kan ze er niet bij.