Vreemde kat terroriseert de boel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Vreemde kat terroriseert de boel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:54

Sinds 1,5 jaar wonen wij in een vrijstaand huis met onze 5 gecastreerde en gesteriliseerde katten en poezels.
Nu komt sinds oktober iedere keer een vreemde kat in huis. Een hele echte kater met heeeellleee grote ballen.
Alleen op het moment dat die kater door het kattenluik naar binnen komt is het herrie in huis.
Kat knokt met de rest om 3 uur snachts.
Pist het huis onder.
Pist in de garage pist in het nieuwe tuinhuis.
Pist voor het duivenhok.
Kortom word gewoon een plaag.

Nu is die kat van onze overbuurman en die man heeft geen zin om wat met die kat te doen.
Kunnen wij de DB inlichten of een andere instantie dat die kat gevangen word of in ieder geval gecastreerd word.
Helaas word je niet vrolijk van de lucht in huis ieder ochtend.

Kattenluik dicht doen snachts is geen optie want onze katten zijn van jongs af aan gewend om alle vrijheid te hebben.
Onze tuin is ruim 3000m2 en onze katten gaan de tuin niet af enkel naar de weilanden die naast ons huis liggen.

nynke55

Re: Vreemde kat terroriseert de boel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:57

Als de eigenaar echt weigert om iets te ondernemen, zou ik het beest vangen en naar het dierenasiel brengen.

zonnebloem18

Kijk eens naar een kattenluikje op chip, aanschaf is prijzig zo'n 120 euro en al je katten moeten gechipt zijn maar dan komt de vreemde kat niet meer binnen.

Verto

Klaarzitten met een plantenspuit en je spookpak en hem laten schrikken zodra 'ie naar binnen wil? Zo erg dat 'ie nooit meer bij jullie naar binnen wil?

Verder geen idee hoe je van deze ongenode gast af komt. Ik heb dan ook geen ervaring met katten ;)

Succes in ieder geval! Het lijkt me heel erg vervelend.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 23:07

zonnebloem18 schreef:
Kijk eens naar een kattenluikje op chip, aanschaf is prijzig zo'n 120 euro en al je katten moeten gechipt zijn maar dan komt de vreemde kat niet meer binnen.

Ja het zou een optie kunnen zijn.
Maar om nu even 120 euro voor een luik neer te leggen en 5 katten te laten chippen vind ik voor een plaag van een ander een beetje te veel.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:14

Als ze gewend zijn met een halsband rond te lopen zijn er ook kattenluikjes die reageren op een magneet aan de halsband. Maar dan heb je het sproeiprobleem buitenshuis nog niet opgelost.
Volgens mij is het zo dat je dier geen overlast mag bezorgen aan anderen. Is er geen wijkagent waar je een gesprek mee kan hebben? En anders bel je de politie ivm overlast. Die zullen dan met de buurman gaan praten en word hij als het ware verplicht om met een oplossing te komen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:40

Wijkagent. Al dan niet om onderstaand voor te leggen als ie niets aan zijn eigen kat wil doen (wat dan goedkoper gaat zijn :+ )
Magneet luik > kosten buurman
Chip +Chipluik > kosten buurman

Kat vangen > Asiel. Zal buurman m misschien niet eens ophalen gezien er kosten aan verbonden zijn.
Of overleggen of daar mogelijkheden zijn om m in het castratieprogram op te nemen > kosten buurman..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:20

Hebben wij ook gehad, stinkt vreselijk. Wij hebben het kattenluik dicht gedaan als we weg gingen en in de nacht. daar wennen de katten heel snel aan. Ze kunnen best even hun behoefte ophouden. Na een maand ofzo het luik weer geopend en de kater is niet teruggekomen. Had een nieuw 'doel' gevonden denk ik.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:25

Hadden wij ook vaak last van! Sinds we een hond hebben jaagt die alle vreemde katte de tuin uit. Dus gewoon een keer flink laten schrikken emmer water of een wasmand over hem heen gooien.