Jeetje, wat ik me toch zag net vanuit de tram: moeder waterkip was druk met haar nest en in de buurt was een reiger. Dus ik dacht van nou, die loert alleen maar op de visjes. Dus ik zag moeder waterkip wat verder weggaan, al zoekende naar meer nestmateriaal. Komt ineens de reiger aangeslopen... EN DUIKT INEENS VOL DAT NESTJE IN! Ook heb die vogel wat hakbewegingen zien maken, of hoe schrijf je dat? Bleek dus dat die reiger ineens al die jongen van dat waterkippetje aan het opeten was terwijl de moeder weg was! Amper was hij klaar met zijn lunch of de moeder kwam al naar de reiger toe met opgezette veren, maarja, kwaad was al geschied....
Ja, dat het moet gebeuren snappen we allemaal denk ik wel, maar dan is het nog steeds niet leuk om te zien.
Daisyree
Geplaatst: 03-05-12 19:50
Het is inderdaad een naar gezicht, maar wel de natuur. Ik heb er hier eens een ondergetrokken zien worden door een grote vis. Vermoed een snoek oid. Was ook niet zo'n leuk gezicht, maar ja het hoort erbij.
CoonArt
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 19:50
Caira schreef:
wat is een waterkip? daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Sneu wel, maar dat is de natuur.
gabyfedde
Geplaatst: 03-05-12 19:51
Caira schreef:
wat is een waterkip? daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Sneu wel, maar dat is de natuur.
Meerkoet dus, in de volksmond worden die vaak waterkip genoemd
Vervelend om zoiets te zien. De natuur is keihard...
tsja in de natuur. Bij ons in het dorp waar ik weg kom, worden deze als plaag gezien. Echt waar in een bepaalde periode van het jaar ziet het echt zwart van die dingen en als het land maar stuk trappen en eten, en allemaal doodgereden volgens op de weg. Er zijn echt veel te veel.
Maar ik snap dat het geen prettig gezicht is om te zien. Heb zelf ook wel eens reiger met eendenkuiken gezien snap je reactie wel. Maar ja het is gewoon de natuur.
Ik heb hetzelfde gehad bij eendenkuikens arme kuikens waren hun broertje of zusje kwijt
Boktpony
Geplaatst: 04-05-12 12:33
Het is en blijft de natuur... Hier hebben we ieder jaar ook waterkipjes en eendjes in de sloot zwemmen, maar als je dan ziet hoeveel er van de jonkies overblijft en daadwerkelijk groot worden Maar goed die reiger wil ook eten...