Ik woon in Amsterdam in zo'n typisch amsterdams huis op 2 hoog met een binnentuin, de overburen wonen op de begane grond en hebben een tuin en een poes. Supermooi (langharig) beest, ik gok een Main Coon. Nu zit het beestje al weken (maanden) elke dag overdag buiten te miauwen voor de deur. Ze zijn overduidelijk niet thuis maar hij blijft miauwen, tot een uur of 10 's avonds, dan wordt ie naar binnen gelaten, maar als ik om 7u 's morgens opsta zit ie alweer buiten te miauwen voor de deur.
Normaal heb ik er niet zo'n erg in (ik hoor het wel zo nu en dan) omdat ik zelf overdag altijd werk of naar m'n paard ben, maar ben nu de afgelopen weken een paar keer overdag thuis geweest en hij zit er echt altijd.
Ik hoor andere buren schreeuwen naar 't beestje.. maar die kan er natuurlijk ook niks aan doen
Buiten heeft ie geen schuilplek, de tuin is leeg en er staat verder ook geen voer naar ik kan zien. De kat ziet er wel aardig uit, al mag z'n vacht weleens een borsteltje krijgen, maar ik heb niet het idee dat ie extreem mager is.
Nu wil ik graag wat voor het beestje doen, maar ik ben bang dat als ik aanbel/briefje door de bus doe dat de situatie er niet beter op wordt. Ik zie ze heel af en toe hun hoofd door de deur steken en de kat een snauw geven dus ik ben bang dat als ik als buurvrouw er iets van zeg dat het overkomt als geklaag en dat de poes aan het eind van de dag een trap na krijgt of iets.
Wat kan ik voor het diertje doen? 144 bellen? Iemand anders een tip?