Poes buren buitengesloten, zit dagenlang te miauwen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Poes buren buitengesloten, zit dagenlang te miauwen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:52

... en dan bedoel ik echt de hele dag te miauwen. Het gaat door merg en been en ik vind het zo sneu! -O-

Ik woon in Amsterdam in zo'n typisch amsterdams huis op 2 hoog met een binnentuin, de overburen wonen op de begane grond en hebben een tuin en een poes. Supermooi (langharig) beest, ik gok een Main Coon. Nu zit het beestje al weken (maanden) elke dag overdag buiten te miauwen voor de deur. Ze zijn overduidelijk niet thuis maar hij blijft miauwen, tot een uur of 10 's avonds, dan wordt ie naar binnen gelaten, maar als ik om 7u 's morgens opsta zit ie alweer buiten te miauwen voor de deur.

Normaal heb ik er niet zo'n erg in (ik hoor het wel zo nu en dan) omdat ik zelf overdag altijd werk of naar m'n paard ben, maar ben nu de afgelopen weken een paar keer overdag thuis geweest en hij zit er echt altijd. ;( Ik hoor andere buren schreeuwen naar 't beestje.. maar die kan er natuurlijk ook niks aan doen :(:)

Buiten heeft ie geen schuilplek, de tuin is leeg en er staat verder ook geen voer naar ik kan zien. De kat ziet er wel aardig uit, al mag z'n vacht weleens een borsteltje krijgen, maar ik heb niet het idee dat ie extreem mager is.

Nu wil ik graag wat voor het beestje doen, maar ik ben bang dat als ik aanbel/briefje door de bus doe dat de situatie er niet beter op wordt. Ik zie ze heel af en toe hun hoofd door de deur steken en de kat een snauw geven dus ik ben bang dat als ik als buurvrouw er iets van zeg dat het overkomt als geklaag en dat de poes aan het eind van de dag een trap na krijgt of iets.

Wat kan ik voor het diertje doen? 144 bellen? Iemand anders een tip?
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 03-05-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:55

Eens naar die mensen toegaan en het er over hebben? En als dat niet werkt de db bellen?

ik heb zelf een kat die miauwt ook veel, kan gewoon naar binnen en komt de tuin niet uit maar altijd voor de deur miauwen :(
ze weet waar het luikje zit etc. maar ja ze doet het toch mss heeft ie wel ergens een luikje?
Laatst bijgewerkt door OnlyFroukje op 03-05-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Re: Poes buren buitengesloten, zit dagenlang te miauwen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:56

Zoals ik zei, ik ben bang dat als ik aanbel of een briefje door de bus doe, dat het de situatie alleen maar erger maakt..

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:57

als je de db of wat dan ook kan dat ook het geval zijn natuurlijk. je kan ook een Anoniem briefje in de deur doen zonder naam... zelf zou ik wel kiezen om me naam erbij te zetten maar ja het kan wel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:58

Of in de tuin een hokje neerzetten waar hij droog kan liggen, met een lekker kussentje en iig n bakje water erin?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:59

144, geen water en voer gedurende langere tijd en veel overlast voor de buren en geen schuilmogelijkheid.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:59

Niets doen helpt ook niet en de meeste mensen zijn best goed aan te spreken mits je het zelf netjes brengt. Zou niet zeggen dat je de kat zo zielig vind, want dan komt het waarschijnlijk op hun over alsof ze niet goed voor hun kat zijn en dan schieten ze in de verdediging. Ik zou het gooien op overlast en of ze het beestje niet binnen kunnen houden? Niet raar om te doen hoor!
Oh en ik zou ze aanspreken en het niet via een briefje doen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:00

Vjestagirl schreef:
Of in de tuin een hokje neerzetten waar hij droog kan liggen, met een lekker kussentje en iig n bakje water erin?

Daar zou ik niet voor kiezen hoe hard ook
maar het is hun kat dus moeten zij voor zorgen, anders denken ze straks we laten die kat altijd buiten, word toch wel gevoerd.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:02

Tja.. Hoe moeilijk het ook is, ik zou toch eerst naar je buren zelf gaan.
Wie weet hebben ze wel een goede rede. Wie weet zijn ze zelf al op zoek naar een oplossing.
Ik denk ook niet dat de dierenbescherming komt voordat je dit gedaan hebt.

Dus gewoon heel vriendelijk blijven en vragen waarom de kat overdag buiten zit.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:03

Vjestagirl, ik kan niet bij de tuin komen.

Kimbers, nee je hebt gelijk, niks doen helpt ook niet. Ik zie de mensen weleens lopen en ik voel er niet zoveel voor om ze aan te spreken. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vind het types die als ik ga spreken over overlast de kat (of ik) er niet beter vanaf komen. :=

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:05

Misschien een of andere wijk agent is bellen en het verhaal uitleggen misschien dat die wat kan doen.. Hier hebben ze ook wel eens mensen aangesproken over hun dieren, die steeds buiten zaten, zullen ze in amsterdam ook wel hebben toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:17

Froukjeloves schreef:
Misschien een of andere wijk agent is bellen en het verhaal uitleggen misschien dat die wat kan doen.. Hier hebben ze ook wel eens mensen aangesproken over hun dieren, die steeds buiten zaten, zullen ze in amsterdam ook wel hebben toch?

Dat vind ik wel een goed idee als je de eigenaren van de kat niet zelf durft aan te spreken. Het beestje zorgt ten slotte voor overlast.
Gewoon netjes je verhaal doen en dan gaat de agent vast wel langs om polshoogte te nemen en je buren er over aan te spreken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:13

Froukjeloves schreef:

Vind ik dus een heel slecht idee. Denk niet dat ze dan een positief beeld van je krijgen en zo maak je het een veel groter probleem dan dat het eigenlijk is. Klagen is altijd lastig, maar als je wilt dat er iets veranderd zul je er toch echt zelf iets van moeten zeggen.
En uiterlijk zegt niet altijd wat over iemands karakter he. en joh... het is niet dat je een waslijst van klachten heb, het is 1 klein dingetje, maak je niet druk!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:17

Kimbers schreef:
Froukjeloves schreef:

Vind ik dus een heel slecht idee. Denk niet dat ze dan een positief beeld van je krijgen en zo maak je het een veel groter probleem dan dat het eigenlijk is. Klagen is altijd lastig, maar als je wilt dat er iets veranderd zul je er toch echt zelf iets van moeten zeggen.
En uiterlijk zegt niet altijd wat over iemands karakter he. en joh... het is niet dat je een waslijst van klachten heb, het is 1 klein dingetje, maak je niet druk!

wijk agent mag nooit zeggen wie wat gezegt heeft volgens mij hoor.
en je hoeft je naam ook niet tegeven volgens mij.
persoonlijk zou ik ook op die gene zelf afstappen. maar zij doet dat liever niet. dus dan is dit mss wel een oplossing

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:25

Je kunt de mensen zelf toch vriendelijk aanspreken en ze voorstellen dat ze een schuilplaats voor hun kat in de tuin neerzetten, (of een kattenluik in hun deur plaatsen) wat is daar nu mis mee? Als ze onvriendelijk antwoorden kun je toch ook nog altijd zeggen dat je verdere stappen zal ondernemen, wat kunnen die mensen je doen uiteindelijk? De kat is duidelijk nu toch ook niet echt gelukkig.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:48

Ik geloof niet dat ik mezelf helemaal goed kan uitdrukken. Ik heb geen overlast van de poes, ik vind het alleen heel sneu voor het dier zelf en zoals ik al meerdere malen aangaf, ben ik bang dat ik, door langs te gaan, veroorzaak dat het beest naderhand een rotschop krijgt of iets dergelijks. Ik wil juist het beste voor het diertje.

Maargoed, zoals Kimbers al zei, niks doen helpt ook niet. Ik denk dat er niks anders op zit dan toch zelf langs te gaan en het tactisch proberen te brengen, dat heb ik in elk geval zelf in de hand, als ik er een (lompe) agent op af stuur kan het misschien wel in het verkeerde keelgat schieten bij die mensen. Ik weet het anders ook niet. -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:23

als hun niet thuis zijn dan kan je toch een briefje in de bus stoppen? Desnoods als je bang bent dan schrijf je het briefje met ondergetekend als een buurtbewoner en stuur je het per post. Waarom niet toch? Misschien denken die mensne wel dat de kat het heerlijk vind buiten te zijn.
misschien dat de kat wel een trap na krijgt doordat ze hem weg doen maar als ze er zoveel liefde voor hebben dan kan hij beter nu die trap na krijgen dan dat hij nog 5 jaar in deze situatie moet leven die hij/zij absoluut niet optimaal vind gezien het mauwen wat hij/zij dus doet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:24

ben wel blij overigens dat er voor poezen nog geen anti miauw banden uit gevonden zijn!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:26

En als je nu eens voorstelt dat de poes overdag bij jou in huis/schuur oid mag? Dat jij er een bakje voer en water voor neerzet?
Dat het misschien beter is de poes een ander huis te geven?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:31

*heeft nu de neiging om de kat op te halen en een liefdevol thuis te bieden* :P
Ik denk dat je voor de situatie misschien toch het beste langs kan gaan. Goed voorbereid, schrijf desnoods eerst op wat je wil vertellen. En dan duidelijk naar voren laten komen dat je er geen overlast van hebt, maar dat je het sneu vind. Misschien kan je mee denken aan oplossingen zoals een schuilhok, eten en drinken en/of een kattenluikje (kunnen tegenwoordig op chip of magneet aan halsbandje open gaan zodat de rest van de buurtkatten niet naar binnen kan).
Ik vraag me af waarom je een kan wil als je hem sochtends buiten gooit en savonds laat weer binnen laat... Geen kat is dan toch makkelijker zou je zeggen :\

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:59

Nou poezel zit nog steeds buiten en er is nog niemand thuis. Hopen dat ze morgenavond wat eerder thuis zijn dan ga ik langs (ik ga niet om 22.00u nog bij iemand aanbellen).

Dierenfan, ik ga niet via een briefje doen, het hoeft voor mij ook niet anoniem (ik ga toch verhuizen := ) dus al geven ze steeds niet thuis dan maar wel via een briefje, maar dan wel gewoon ondertekend.

Anneliesdj, jammergenoeg gaat dat niet, ik heb geen toegang tot de betreffende tuin en ik woon zelf 2 hoog. Ik heb zelf een poes met gebruiksaanwijzing waar geen andere dieren bij kunnen, ik denk dat ik 'm zelf anders allang naar binnen had gesmokkeld. :=

Stybba, ik vraag me inderdaad ook af waarom die mensen een kat hebben. Lijkt me dat het voor beide (voor de kat en voor het baasje) niet echt leuk is zo. :\

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:28

Goed dat je het aandurft! :D
en wat je zegt, neem dan geen kat.. Weet je al wat je gaat zeggen?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:32

Ik had perongeluk mijn poes ook buitengesloten toen ik op koninginnedag weg was tot heel laat.. denk dat buren het miauwen ( en dat kan ze soms echt op een verschrikkelijk bitchie toon! ) ook aardig zat waren en haar zelf bij hun binnen hebben genomen. Ik was poes in ieder kwijt en ze kwam ook niet aanrennen toen ik haar roepte wat ze normaal wel doet. In de ochtend stond ze weer voor de deur, hebben ze haar vrijgelaten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:40

Ja,door dat soort mensen hebben wij er al jaren een kat bij....Het arme dier liep wanhopig gillend door de buurt,want zijn baasje ging 3 maanden op reis. Alleen de schuur was toegankelijk voor de kat,en daar werd een grote bak harde brok neergezet,die af en toe werd bijgevuld door een kennis. Dat was het dan...Het was midwinter en er lag een pak sneeuw. Wij hebben toen het beestje in huis genomen,en hij woont al nu 7 jaar bij ons. De buurvrouw heeft er amper meer naar omgekeken en was blij dat ze van hem af was. Ik zou toch op een rustige manier met deze mensen proberen te praten,want dit kan natuurlijk niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:53

*zucht* Hij zit alweer vanaf vanmorgen 8u te miauwen voor de deur bij de buren. Er zijn bouwvakker bezig die zitten de hele tijd naar 'm te schreeuwen. Het is dat ik er echt niet bij kan anders had ik 'm hier binnen gehaald.

Ik weet nog niet wat ik ga zeggen, eerst maar 'ns vragen of ze even 5 minuten hebben om over de kat te praten. Dan gelijk maar vragen of ze zelf überhaupt weten dat ie de hele dag zit te miauwen en dat ie naar binnen wil. En dan kijk ik wel hoe het gesprek loopt. :)