Hallo allemaal..
Onze hond heeft 2 weken geleden een open wond opgelopen waarbij hij zijn poot tot het bot toe heeft open gehaald..
Bij de dierenarts moest dit worden gehecht, en daarna mocht hij met verband om zijn poot weer naar huis.
2 dagen later had hij zijn teen opgevreten als gevolg van te strak verband. Dus weer naar de dierenarts, en nu zonder verband.. maar met kap om, en medicijnen en een zalf weer naar huis.
De dagen daarna viel het mij op dat hij een erg dik hoofd kreeg,zijn lichaam zette op.. hij dronk en at smakkend. verslikte zich vaak, struikelde vaak en lag hele dagen te slapen. Hij kijkt "scheel" en heeft tranerige grote ogen.
Met deze klachten weer naar de dierenarts, dit was afgelopen vrijdag. (27-5) De dierenarts dacht aan een allergische reactie op de medicatie.
Dus per direct gestopt met de medicijnen. Vrijdagmorgen heeft hij dus de laatste gehad.
Dierenarts vertelde dat het na het weekend zowiezo veel beter moest gaan.
Gistermiddag vertrouwden wij onze hond nog niet.. de sympthomen werden alleen maar erger. Doerak gedroeg zich nog "gek" en oud, en dat voor een hond van 1 jaar oud.
Hiermee zijn wij weer naar de dierenarts geweest, ditmaal heeft ze hem weer goed onderzocht, en dacht ze aan een hersenvliesontsteking. Volgens haar had hij heel erg veel sympthomen hiervan. Alleen de koorts niet.
Hij heeft dit maal een spuit gekregen en weer andere medicatie. Nu is het dus afwachten of dit na 2/3 dagen gaat aanslaan.
Nu heb ik zelf internet ook even nagekeken.. en een hersenvliesontsteking komt ook voor bij een tekenbeet.
Doerak heeft zo'n 3 weken geleden dit gehad, en het viel mij op dat tijdens zijn pootwond, hij op dezelfde plek van de tekenbeet een plekje had.. Heb de dierenarts nog gevraagd om dit zijn dikke hoofd ook kon veroorzaken.. maar ze vertelden mij dat dit niet kon.
Nu is mijn vraag of er ook mensen zijn met ervaringen met een tekenbeet en hersenvliesontsteking.. en hoe is dat verholpen/verlopen..
Alvast bedankt..