Ik heb twee hele lieve ratten, ik doe er niet zoveel mee als misschien zou moeten maar ze zijn er altijd als ik even een knuffel nodig heb en ze hebben ook nog nooit iets gemeens gedaan. Ze staan op mijn kamer met zijn tweetjes in een nette kooi met verrijking die ik regelmatig verander en krijgen rattenmix te eten. Ze komen niets te kort en ik heb heel blij met ze.
Nu kom ik net van de psycholoog af die mij heeft onderzocht en komt het erop neer dat het beter is voor mijn gezondheid als deze beestjes van mijn kamer gaan, puur omdat ik waarschijnlijk slechter slaap door de geluiden die ze produceren. Ze staan nu tijdelijk op de zolder(naast mijn zolderkamer) om te kijken of dit echt helpt. Nu ben ik bang voor wat er moet gebeuren als het inderdaad blijkt te werken voor mij. Ik kan ze gewoon echt niet zomaar dumpen bij een slangenkweker. De benedenverdieping is vol met honden en een kat dus dat gaat niet lukken, mijn zusje heeft al vogels op haar kamer en verder kunnen ze nergens kwijt. Buiten kan niet bij een rat als ik me niet vergis..
Heeft iemand misschien de gouden tip? Ik heb heel graag een plan voor als er iets moet gebeuren, want ik wil niet dat mijn ouders "even snel" een oplossing bedenken die ik niet heel erg ga waarderen.