Ik kan (helaas) geen centraal topic vinden over de basset hond, dus dacht; nieuw topic!

Dit is onze Billy:
Onze eigenwijze (oh nee, ZELFSTANDIGE) 13,5 jarige kroelkont. Jaja, onze boef is over datum. Hij wordt met de dag grijzer en grijzer haha.
Een Basset wordt zo'n 10 jaar. Er zijn (maar zat) uitzonderingen, maar helaas ook die te vroeg gaan.
We zijn begin dit jaar erg geschrokken. Hij plofte na zijn botje op de grond en was niet meer vooruit te branden! Heel zielig in een hoekje. Meteen die avond naar de dierenarts: vocht achter de longen. Vochtafdrijvers gekregen en pijnstillers.
Hij is er gelukkig allemaal weer vanaf, maar Billy heeft veel last van zijn artrose. We geven hem dus uit voorzorg een half pilletje pijnstiller per dag. Je merkt dat hij nu makkelijker uit zijn mand komt en wat vlotter kan bewegen.
Toch is het vele drinken niet overgegaan. Wij willen geen hele poespas meer voor onze boef, dus zover we aan het bloed kunnen zien was het acceptabel (verhoogd, maar niet te hoog).
En ook merk ik dat hij sinds kort aan het vermageren is en zijn plas ruikt heel sterk.. De da zei toen al; iedere dag is er 1!
Billy zelf is een lekker vrolijk hondje van 13,5 die - zo het lijkt - nog wel een paar jaar meekan. toch denk ik dat hij zieker is dan wij denken. Gelukkig voelt hij zich niet zo

Pijn is geen optie voor ons. Zo lang hij zich goed voelt, vinden wij het nog allemaal prima
Laten we hopen dat we nog een lange tijd met hem mogen doen!
Nog wat bekende Basset honden:

Wie heeft er nog meer een basset? Leuke verhalen? Is die van jullie ook zo eigenwijs -- ehhh zelfstandig!?