kittenprobleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

kittenprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:38

Hallo,
Wij hebben nu twee maanden een kitten en sinds kort heeft meneer iets nieuws uitgevonden. Hij vind het prachtig om zijn waterbakje om te gooien en deze vervolgens de hele vloer over te slepen. We hebben tien een ander bakje gebruikt die hij niet om kon gooien. Dit werkte... Even. Nu gaat meneer namelijk doodleuk met zn pootjes in de bak staan en met het water spetteren en het eruit gooien waardoor alles nog door de kamer verspreid wordt. Zijn er mensen met ervaring hiermee? Ik word gek van het dweilen en goed voor
de vloer kan het ook niet zijn. Alvast bedankt!
Groetjes Inge

Anoniem

Re: kittenprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:42

Leg er om te beginnen een placematje onder, dat scheelt voor je vloer. En evt. een theedoek ofzo, in elk geval iets dat goed water opneemt.

Drinkt je kitten wel goed? En waarom doet hij dit, was hij wel een waterbakje gewend? Misschien vindt hij stromend water lekkerder (zo´n drinkfonteintje), dat zou je nog kunnen proberen. Krijgt ´ie vast niet van z´n plek.

Mijn kat speelde als kitten ook met zijn drinkbakje, door er met zijn pootjes in te gaan staan en te spetteren. Dit is na een paar maanden vanzelf overgegaan, hopelijk bij jou ook!

Kimbey

Zwaar drinkbakje met hier onder een placemat? Die heb je ook hele leuke speciaal voor onder het drinkbakje te zetten voor dieren.. Anders een handdoek?

_Mikey_

Matje eronder tegen de spetters, accepteren dat jonge katten speels zijn en kijken of je ander speelmateriaal kan vinden dat hij even leuk of leuker vindt :D

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:45

Doet onze kat ook en die is nu bijna 1,5 jaar. Hij drinkt uit de hondendrinkbak en die is meestal te zwaar om te verslepen. Dus inderdaad een zwaardere drinkbak en een anti-slip matje eronder oid!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:46

Mijn kattin is ondertussen bijna 7 jaar en die doet dit nog altijd, heel plezant.

Vroeger presteerde ze het om gewoon heel de waterbakje om te gooien, nu heb ik een stenen, rechthoekige, die ik helemaal tot boven vul zodat het te zwaar is maar dan begint ze met heer voorpoten te spetteren enzo.

K heb ermee leren leven :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:46

Mijn kat is (bijna) 18 en dit doet hij nog steeds.
Ik heb een zware (moeilijk verplaatsbare) drinkbak, met daaronder een placemat met een rubberen (zo'n super absorberende) douchematje liggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:49

Mijn reus van inmiddels 6 jaar doet dat ook. Ik heb een stenen waterbakje, maar dat maakt met zijn formaat niet uit, kiept m om of sleept m door de hele keuken (waar ik gelukkig tegels heb). Vind ie keigaaf :D Heb ook (zodat ze niet zonder water komen te zitten) zo'n "kattenbar", zo'n soort plastic schaal waar de bakjes in vast staan. In de schaal vind ik ook regelmatig een waterplas, maar dat bakje kan ie in ieder geval niet verslepen. Sommige katten vinden het gewoon leuk om met water te spelen, doe je niks aan :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:50

Haha okee als ik het zo lees zal ie het dus misschien afleren.. Misschien ook niet. Ik heb er al handdoeken onder en omheen gelegd maar dat helpt helaas niet. En ja hij drinkt gelukkig heel goed en speelt verder ook veel haha dus dat zou het eigenlijk niet mogen zijn. Afwachten maar! Bedankt voor de tips!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:52

Vraagje: zit je kitten alleen? Of heb je nog meer katten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:55

Hij zit op dit moment alleen. Het huisje is te klein voor twee katten denk ik. Zou het verschil kunnen maken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:58

Jazeker! Een kat is geen dier om alleen te houden. En zeker een speels ukkie dat (waarschijnlijk) nog niet naar buiten kan. Als je een tweede kat zou hebben, kon ie daar leuk mee spelen (wat ie ook zeker zou doen!). Hij houdt nu zichzelf bezig met dit soort dingen, anders verveelt ie zich natuurlijk te pletter.
Echt waar, het beste is nog een kat erbij, die diertjes horen gezelschap te hebben. gezelschap = vaak minder schade aan je huis. Of ze gaan met z'n tweeen lopen klooien :D Maar sowieso is gezelschap véél beter dan alleen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 17:01

Ja klopt dat ben ik met je eens. Ben alleen bang dat het oorlog wordt en dat ze dan te weinig ruimte hebben. We gaan er nog eens over na denken! Dankjewel!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 17:06

Haha, wij hebben ook zo'n grapjas :')
Onze vaatwasser lekt af en toe een beetje, en om de houten vloer te sparen staat er dus een klein plastic bakje onder.
Ons katerbeest maakt er een sport van om met zijn pootje dat bakje steeds een klein stukje te verschuiven.
Steeds als wij het bakje terugschuiven, komt hij even later weer terug en staat het bakje weer op de verkeerde plek.
Ik kan er wel om lachen, zolang je er op tijd bij bent is de schade beperkt :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:40

ingedebruijn schreef:
Ja klopt dat ben ik met je eens. Ben alleen bang dat het oorlog wordt en dat ze dan te weinig ruimte hebben. We gaan er nog eens over na denken! Dankjewel!

Als je er nog zo'n uk bij neemt weten ze niet beter dan de ruimte die ze hebben. ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:07

Mijn kat deed dat als kitten ook, hele vloer naar zo'n grootje... ondertussen is ie 3 en laat ie zijn bakje met rust..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:13

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:42

ik heb 2 katten, die vervelen zich niet maar spelen ook met water :j
ik heb er een deurmatje onder gelegd, dit neemt namelijk wat water op en ligt vrij stroef.
Theedoek/handdoek eronder heb ik in het begin geprobeerd maar dan gingen ze met de theedoek en het bakje water erop aan de haal :))

kommetjes gooiden ze om en heb dus ook meerdere bakjes geprobeerd. Heb nu een vierkant schaaltje van de Hema voor 5euro die super bevalt!
met de pootjes zitten ze er nog weleens in, maar door het deurmatje is dat niet zo'n ramp :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:52

Marley schreef:
ik heb 2 katten, die vervelen zich niet maar spelen ook met water :j
ik heb er een deurmatje onder gelegd, dit neemt namelijk wat water op en ligt vrij stroef.
Theedoek/handdoek eronder heb ik in het begin geprobeerd maar dan gingen ze met de theedoek en het bakje water erop aan de haal :))

kommetjes gooiden ze om en heb dus ook meerdere bakjes geprobeerd. Heb nu een vierkant schaaltje van de Hema voor 5euro die super bevalt!
met de pootjes zitten ze er nog weleens in, maar door het deurmatje is dat niet zo'n ramp :)

Hahaha ik moest zo lachen om het stukje dat ze er met de theedoek vandoor gingen... dat deed dat ettertje van mij dus ook! Ik heb er nu gewoon maar een paar handdoeken omheen gelegd haha dus nu gaat het redelijk :P kijken wanneer meneer weer een ander plannetje gaat bedenken. We zijn inmiddels hard op zoek naar een leeftijdsgenootje voor hem(3-4mnd) dus als iemand iets weet :D :Y)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:03

Onze kat deed dat toen hij klein was ook, meestal met zijn etensbakje dan lagen alle brokjes overal verspreid, en als hij moe was van het spelen met zijn bakje ging hij de brokjes op eten die overal verspreid lagen om er dan bij in slaap te vallen. Ging vanzelf over toen hij iets ouder werd.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:22

Een van mijn katten speelt ook met water :P Gelukkig op laminaat, dus dan maakt het niet zo veel uit. Ze staat ook vaak met haar voorpootjes in de WC en plantjes water geven en dwijlen is ook altijd gezellig. Zelfs je benen worden afgestreken als je uit de douche komt...
Ik denk dat een speelkameraadje al een boel oplost. Het is vaak dat ze uit verveling dingen gaan verzinnen: één kitten maakt vaak meer kapot dan 2!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:35

We hebben inmiddels een kitten erbij gekocht.. Helemaal geweldig. Onze kat moet er nog wel erg aan wennen maar het gaat denk ik wel goed komen. Op dit moment heeft hij wel wat anders aan zn hoofd dan met zn pootjes in het water spelen haha.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:21

Leuk!:D
Hier duurde het een paar dagen voor de eerste gewend was aan de 2e. De eeste zat er nog geen 24uur, maar het was wel háár huis en háár mensen. De 2e kon het allemaal niks interesseren :P . Zal wel goed komen :j
Ben trouwens wel benieuwd naar foto's!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:46

ingedebruijn schreef:
Op dit moment heeft hij wel wat anders aan zn hoofd dan met zn pootjes in het water spelen haha.

Ja, binnenkort gaan ze met z'n tweetjes je meubels te grazen nemen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 22:09

Zoals jullie zien was het liefde op het eerste gezicht... de mannen liggen nu compleet uitgeteld bij elkaar te slapen!
Afbeelding

Afbeelding