Je leest zoveel topics (en om je heen hoor je het zoveel ) over poezen die ontsnapt zijn en met een volle buik (dragend) terug komen, het lijkt wel een normaal iets

Prima als je je poes niet wilt steriliseren, maar waarom dan vervolgens niet de verantwoordelijkheid nemen om haar niet te laten ontsnappen ? Of zelfs niet, wanneer de poes ontsnapt is, haar mee te nemen naar de dierenarts voor een prik om dracht/vermeerdering te voorkomen ? Waarom nou afwachten, en maar kijken of de poes misschien dikker wordt, en dan roepen : Oh nee, ze is drachtig
Waarom neemt men deze verantwoordelijkheid nou niet
Het zou zoveel schelen.....Ja, mijn poezen zijn gesteriliseerd. Helaas zijn ze ook een typisch voorbeeld van een 'zaakje' even de katten dumpen : Halfdood gevonden tussen 3 andere jonge poezen in een vuilniscontainer (Zonder verdere gruwelijke details : Een vuilniszak en wat knuppels waren het materiaal ). Omdat afstaan aan asiel te duur was, net als het onderhoud van het 'oeps' nestje....
Zomaar even wat hersenspinsels, die toch wel meer gevolgen met zich meebrengen dan veel mensen zich realiseren naar mijn idee.

Ik kan je zeggen : 25 gezonde katten/poezen op het erf ziet er toch een stuk beter uit als 20 magere of uitgelubberde poezen die weer eens een nestje hadden.....
).