Hond eet bijna niks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond eet bijna niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:38

Hoi,

Sinds ongeveer 3 maanden hebben wij een Maltezer kruising uit het asiel. Hiervoor is hij van een wat oudere vrouw geweest die niet meer voor hem kon zorgen en hem dus moest afstaan aan het asiel, waar hij overigens maar zo'n twee weken heeft gezeten voordat wij hem kregen. Goed, ik weet dat Maltezers lastige eters zijn, maar deze slaat echt alles :+ Het voer dat we bij het asiel meekregen (Royal Canin) at 'ie niet, dus hebben we ander voer geprobeerd (Bonzo), maar dat at 'ie ook niet. Mijn moeder heeft toen geprobeerd van die bakjes (honden)paté te kopen en dat door z'n brokken heen te mengen en dat ging een tijdje goed, maar nu eet 'ie of de paté er tussenuit, of hij eet het gewoon helemaal niet :+ Goed, brokken lijkt hij dus echt niet te willen eten en om 'm alleen van die paté te geven..
Het voer van de katten eet 'ie wel, en nu overwegen we dus om hem in het vervolg ook gewoon maar kattenvoer te geven. Ik zou alleen echt niet weten of daar wel alles in zit wat 'ie nodig heeft, en of er geen heel groot nadeel zit aan het voeren van kattenvoer?
Kortom: tips, ervaringen? :D

:wave:

Caira

Re: Hond eet bijna niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:49

Anoniem

Re: Hond eet bijna niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:49

Oh ja, vergeten te zoeken, dacht dat ik dat al gedaan had :') Sorry en bedankt!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:55

Ik zou de hond geen kattenvoer gaan geven. Het is niet voor niets voor katten. heb je al een keer vers vlees geprobeerd? Bij een dierenwinkel hier in de buurt kan je ook proefzakjes vragen. Misschien eens langs een dierenwinkel gaan en vragen? Je kan het daar ook overleggen dat je een maltezer hebt die kieskeurig is. Misschien hebben hun nog een idee wat voor voer je kan gaan geven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:48

Wat je nog kan proberen is smuldier compleet (te koop bij de plus of de Bas) vanuit het vriesvak. Mijn hondje is een vrij lastige eter (toevallig ook uit het asiel :+ ) en als ik dat voor hem heb dan eet hij nog net niet het bakje erbij op :D

Je hondje geen kattevoer geven hoor, dat is niet zo best voor honden.